Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi sun unelmatyö?

Unelmatyö
11.03.2021 |

Ja miksi et tee sitä tällä hetkellä?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kätilö. Mulla on ollut psykoosi parikymppisenä joten ei oteta sotelle.

Eihän sun tarvitse psykoosistasi koululle kertoa?

Sora -laki. Tulee ongelmia.

Mutta jos siitä psykoosista on jo aikaa ja oli vain yksittäinen jakso/pysyy hallinassa lääkkeillä? Käsittääkseni sora-laissa puhutaan vain akuuteista meneillään olevista vakavista ongelmista. Voi olla, että olen väärässä mutta kannattaa selvittää.

T. Eri

Vierailija
22/37 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoemäntä tai lentäjä. Ilmailuala joka tapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänikirjan lukija. Olen lukenut kirjoja harrastusmielessä ja saanut siitä pelkkää suitsutusta, mutta koska minulla ei ole virallista näyttelijän koulutusta, en voi milloinkaan lukea kirjoja työkseni.

Vierailija
24/37 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirien päiväkodin hoitaja ♥️

Ylipäänsä eläinten hoitaminen ja auttaminen.

Vierailija
25/37 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänikirjan lukija. Olen lukenut kirjoja harrastusmielessä ja saanut siitä pelkkää suitsutusta, mutta koska minulla ei ole virallista näyttelijän koulutusta, en voi milloinkaan lukea kirjoja työkseni.

Hyvällä ystävälläni on sama tilanne. Ihana ääni ja uskomaton taito käyttää sitä, mutta ehdoton koulutusvaatimus on ehdoton koulutusvaatimus. Harmittaa hänen puolestaan ja äänikirjojen suurkuluttajana omastakin puolestani!

Vierailija
26/37 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirien päiväkodin hoitaja ♥️

Ylipäänsä eläinten hoitaminen ja auttaminen.

Miksi et voisi perustaa koirien päiväkotia? Se on varmasti tulevaisuuden ala, koska lainsäädäntö menee varmaan jossain vaiheessa samaksi kuin Ruotsissa (jossa koirat saavat olla enintään kuusi tuntia päivässä yksin).

Vierailija
27/37 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut sä voit perustaa podcastin ja lukea sinne mielenkiintoisesta aiheesta kirjoittamiasi tarinoita. 

Välillä myös esim. Supla ja muut etsii näytteitä innokkailta lukijoilta. 

Vierailija
28/37 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut sä voit perustaa podcastin ja lukea sinne mielenkiintoisesta aiheesta kirjoittamiasi tarinoita. 

Kaikki taitavat ja hyvä-ääniset lukijat eivät välttämättä osaa tai halua kirjoittaa itse.

Vierailija
29/37 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi siistiä tehdä lauluihin sanoituksia ja vielä, jos osasta tulisi hittejä. Työtä voisi tehdä ihan missä tahansa ja ihan mihin aikaan tahansa. Käyttäisin salanimeä, niin saisin olla julkisuudelta rauhassa.

Toinen haave olisi työskennellä isossa taidemuseossa, mutta sitä ennen olisi pitänyt opiskella taidehistoriaa. Oma koulutus ja ammatti on taloushallinnossa.

Vierailija
30/37 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat ja eläimet olisivat sydäntä lähellä. Unelma-ammatti olisi sellainen, jolloin aamulla oikein odottaa pääsevänsä töihin. Esim. juurikin eläintarhaan tai hämyiseen kivijalkakirjakauppaan.

Elämä on kuitenkin vienyt eri suuntaan.

Vierailija
31/37 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sora -laki. Tulee ongelmia.

Ei tule. Jos asia on hoidossa eikä potilasturvallisuus selkeästi vaarannu, niin tuolla lailla ei ole mitään tekemistä sun alan opiskelun ja työn saamisen kanssa. Siitä ei edes tarvitse kertoa kouluun hakiessasi saati töihin mennessäsi.

Vierailija
32/37 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sote-alalle haettaessa tulee nykyisin toimittaa myös terveystodistukset. 

Vierailija
33/37 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki taitavat ja hyvä-ääniset lukijat eivät välttämättä osaa tai halua kirjoittaa itse.

Tämän toki tiedostin, mutta monesti paljon lukevat ovat myös ainakin kohtalaisia kirjoittajia myös ja siinäkin hommassa kehittyy nopeasti. 

Vierailija
34/37 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttelijä. Voisin tehdä sitä päätyökseni milloin tahansa. Nyt vaan lähinnä harrastelen sitä ja päätyöni on muualla. Toisaalta olen tyytyväinen valintoihini, koska en olisi ollut 10 vuotta sitten valmis näyttelemään, vaikka sitä kovasti halusinkin. On myös mahtavaa, että on vakituinen työ taustalla turvana, koska moni näyttelijä joutuu turvautumaan muun alan töihin. Lisäksi näytteleminen on jatkuvaa pinnalla pysymistä aiheuttaen stressiä, siksi harrastaminen on mahtavaa, koska voi halutessaan pyrkiä tekemään sitä silloin tällöin, pitää taukoa vaikka pari kk ja sitten taas mennään täysillä!

Mutta edelleen paluu asiaan: näyttelijä on edelleen unelma-ammattini. Olisihan se mahtavaa, jos olisi vaikka lapsinäyttelijä Hollywoodissa kuuluisasta suvusta erilaisilla suhteilla, jolloin tulevaisuus näyttelijänä hyvällä liksalla olisi ollut turvattuna jo syntyessä.

Minua on kannustettu tavoittelemaan unelmiani, mutta samaan aikaan yritän olla realisti; ei minussa kuitenkaan ole mitään niin erityistä, että tähdeksi pääsisin ikinä, se vaatisi jotain lisäopintoja ulkomailla, jotta voisi ponnistaa ja erottua ja tässä elämäntilanteessa se ei ole mahdollista. Olen pohtinut HEO:n kursseja ja jopa Teakia, mutta kello tikittää.. kohta se ei enää ole iän puolesta järkevää. Saa nähdä, mutta tätä harrastusta en tule lopettamaan ikinä - se rauhoittaa ❤️

Virkistävää lukea jostain, jolla on realiteetit hallussa.

Vierailija
35/37 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Historiantutkija

Olen kouluttautunut ihan toiselle alalle ja tehnyt sitä työtä lähes 20 vuotta. 

Vasta nyt viimeisen kolmen vuoden aikana on herännyt kiinnostukseni historiaan ja saatan uppotua vaikka kuinka pitkiksi ajoiksi historian maailmaan.

Äläkä tälle alalle hae jos sinua historia kiinnostaa. En pysty itse enää ollenkaan katsomaan esim. historiallisia draamoja televisiosta, koska tuhatsivuiset tenttikirjat ovat tappaneet kiinnostukseni historiaan pysyvästi. Tutkimuksen tekeminen on lähinnä mekaanista Excelin täyttämistä ja huonolaatuisten alkuperäislähteiden tihrustamista. Puolet kollegoista ovat intohimoisia kommunisteja ja sinua katsotaan kieroon jos et ole ihastunut Neuvostoliittoon.

Tämä ala ei kyllä ollut yhtään sitä mitä kuvittelin. Ei pyritäkään selvittämään mitä oikeasti on tapahtunut, vaan lähinnä rakennetaan tulkintaa erityylisistä teksteistä, valokuvista ja mediasta kuten lukion äidinkielen kurssien inhotuimmissa esseetehtävissä. Eipä sitä vanhana vain vaihtaakaan enää viitsi.

Vierailija
36/37 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvällä ystävälläni on sama tilanne. Ihana ääni ja uskomaton taito käyttää sitä, mutta ehdoton koulutusvaatimus on ehdoton koulutusvaatimus. Harmittaa hänen puolestaan ja äänikirjojen suurkuluttajana omastakin puolestani!

Olen ennenkin sanonut tämän jossakin ketjussa, mutta vain Suomessa voidaan haaskata talenttia asettamalla mielivaltaisia vaatimuksia, joilla ei ole tekemistä osaamisen kanssa.

Vierailija
37/37 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkija opiskelualallani. Nyt teen fyysistä työtä että saan jostain rahaa. Voisin kait olla tutkija työni ohella, mutta miten jaksaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme