Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada ylellisyyden tuntua tavalliseen kerrostalokämppään?

Vierailija
11.03.2021 |

Meillä on ihan tuikitavallinen väljästi sisustettu uudehko kerrostalokolmio, jossa ei ole mitään erityistä. Muutto ei ole mahdollista eikä remontointikaan (kun pinnat ovat tosiaan ihan uudet) ja asunto on tosi kiva sinänsä. Kaipaisin jotain ylellisyyden tuntua tänne ja haluan heti sanoa, että en ole todellakaan mikään sisustusosaaja, joten olen sisustanut kotiamme hiljakseen ja kalusteet ovat lähinnä valkoisia ja hyvin yksinkertaisia ja pidän turhat tavarat kaapeissa ja muutenkin siisteys on tärkeää ja pidän siitä jämäkästi huolta. Kaipaan vinkkejä osaavilta sisustajilta, miten saisi jotain kaunista ja spesiaalia tänne. Budjetti on noin 500 euroa. Onko esim. tekstiileillä (ja jos niin millaisilla, linkkejä?) tai muulla sisustusjutuilla mahdollista saada ylellisyyttä tavalliseen kotiin?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuisiko sisustusta taitavia olemaan linjoilla?

Vierailija
2/36 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsaat verhot ja asennettuna katon rajasta asti, saa korkeutta. Itse maalasin taulunkehykset kalkkimaalilla ja ulko- ja sisäsyrjät kultamaalilla, tuli pieni luksuksen tuntu niihin. Kunnollisen kokoiset matot ja toisiinsa sopivat kalusteet. Ota ohjenuoraksi jokin yhdistävä tekijä: meillä on tyylinä ranskalainen maalaisuus, joka tarkoittaa sitä että joko kalusteessa on kaiverrettuja koristeita tai maalipinta rosoinen, väri voi olla mikä vaan kunhan tekstuuri ja tyyli on sama kaikkialla kämpässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vaikka Picasso seinälle.

Vierailija
4/36 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liimaa jättianustappi jääkaapin oveen. Meillä ainakin toi luxusta pieneen kämppään.

Vierailija
5/36 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana paksu kokolattiamatto. Maksaa vaan niin v i tusti.

Vierailija
6/36 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dc fixillä voi teipata vaikka keittiön eri näköiseksi jos riittää aikaa ja kiinnostusta sitä väsäillä.

Vierailija
7/36 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristallikruunu ja suihkulähde. Riittää 35 m2 asuntooni hyvin.

Vierailija
8/36 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana paksu kokolattiamatto. Maksaa vaan niin v i tusti.

Varmaan kiva kun lurahtaa krapularipulit siihen niin milläs putsaat?

Vierailija
9/36 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tyylistäsi ja mausta. Itse hommasin yksiöni seinälle sohvan päälle koko sohvan pituisen vaakasuuntaisen koristeellisen peilin ja kattoon laitoin ilmaiseksi saamani kattokruunun. Kattokruunusta lähtee kauniita valo"spektrejä" ympäri seiniä ja ne heijastuvat peilistäkin.

Peili heijastaa sitten taas ikkunastani näkyvää taivasta/puiden latvoja. Tulee avaraa tunnelmaa pieneen kotiini.

Sit hommasin sohvalle (tämä varmaan on oikeiden sisustusihmisten mielestä geneeristä ja kökköä) vaalean samettilangasta kudotun viltin ja samansävyisiä sohvatyynyjä.

Sitten mulla on korkea yksinkertainen lasimaljakko, johon joskus ostan leikkokukkia.

Vierailija
10/36 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n skandinaaviselta kuulostavaan kämppään on vaikea löytää spesiaalia, tyylihän on pelkistetty ja suoralinjainen. Jugend ja kustavilaisuus on liian samaa tyyliä skandinaavisuuden kanssa, lopputulos olisi vain outo, siksi keksi jotain räväkämpää. Vaaleanpunaiseksi maalattu kristallikruunu tai rokokoo-peili kultakehyksineen olisi aikamoinen katseenvangitsija 👍🏻

Vierailija
11/36 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustustikkaat, englanninkielisiä voimaannuttavia tekstejä seinälle, boho sisustus

Vierailija
12/36 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista liv löv lääf -sisustustarrat jne.

Vierailija
13/36 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikkäillä, runsailla tekstiileillä hotellityyliin.

Vierailija
14/36 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse on päällystäny pari lipastoa mustavalkoisella (kontaktin pääväri valkoinen) marmorikuvioisella dc fixillä, päälykannet siis pelkästään. Edullista ja nätit tuli. Lampaantaljoja tai keinokarvasia sohvalle, lattialle, tuolille? Isot huonekasvit lattialle ja niihin juuttikorit "ruukuiksi". Lattialistoihin oon yhteen huoneeseen laittanu ledivalonauhan, kaukkarilla saa väriä vaihettua. Aika tavallisia mutta toimii.

Vierailija
15/36 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mikä sinusta on ylellisyyttä. Joku voi arvostaa taidetta, toinen leikkokukkia, kolmas vaikka marmoritasoja.

Itse lisäisin ylellisyyden tuntua jollakin taideteoksella. Siitä tulisi se persoonallinen jälki asuntoon, mikä erottaisi oman kodin tuhansista muista samanlaisista.

Vierailija
16/36 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoiset Teema -astiat, vaaleansiniset Kartio -lasit, Savonia -aterimet ja Taika -mukit. Näillä meillä!

T: AV -mammuliinaröllököllikkä

Vierailija
17/36 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matot ja verhot varmaan ois yksinkertaisin ja tehokkain tapa tuoda uutta tunnelmaa, jos kalustus muuten on aika yksinkertainen, eli menisin ihan kunnon kangas/verholiikkeeseen ja teettäisin pitkät, laadukkaat verhot. Vaikka jenkkityyliin vuoritetut tai paksut verhot + läpikuultat verhot, erikoisemmin poimutettu koristenauhoilla tms... Noi saisi suunniteltua ihan oman maun mukaan uniikeiksi ja olisivat just sellaiset kuin itse hakuaa. Sit hommaisin ison maton samaa tyyliä, jos budjetti antaa myöten.

Vierailija
18/36 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kiitos kommenteista ja lisää saa laittaa! Ongelma on se, että pelkään aina että menee mauttoman puolelle, siksi tykkään pelkistetystä ja yksinkertaisesta ja siihen jotain ylellistä tykö. Tekstiilit tuntuvat helpoimmalta toteuttaa mutta epäonnistun aina verhoissa, ihan joka kodissa. Siksi nyt ikkunassa kaikissa huoneissa on vain yksinkertaiset valkoiset valoverhot ja kaihtimet. Jotkut raskaat, ylelliset sivuverhot olisivat tosi hyvät! Matto meillä on suuri valkoinen isossa olohuoneessa, siinä koen onnistuneeni. Miten verhot saa laskeutumaan kauniisti? Tuntuu että aina jää väliin joku rako tai reunat eivät laskeudu suoraan. Auttaako tarpeeksi raskas materiaali?

Lisähaastetta tuo alle vuoden ikäinen lapsi eli esim. kauniit kattaukset ovat vähän niin ja näin. Vauva vetää pöytäliinat sun muut alas pöydältä alta aikayksikön.

Minulle ylellisyyttä on selkeys ja pehmeys, ei krääsää, leikkokukat, kauniit ja laadukkaat tekstiilit. Tykkään pitää leikkokukkia olohuoneen sohvapöydällä mutta niitä saisi uusia parin päivän välein jotta näyttäisivät aina hyviltä. Siihen ei ole nyt mahdollisuutta, kun en käy usein kaupassa (tilataan kotiinkuljetuksella ruuatkin). Haluaisin uudet sohvatyynyt mutta en raaski ostaa mitään nettikuvien perusteella, kun usein ovat livenä kuitenkin vähän eri sävyisiä tai materiaali ryhditöntä yms. Ap

Vierailija
19/36 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsiä ja ilkeitä vastauksia! Sorry ap.

Minä suosittelisin kans hyviä, lasdukkaita ja tarpeeksi isoja verhoja. Siitä kankaasta näkee laadun. Lisäjsi tarpeeksi isoja viherkasveja, isoissa ruukuissa, ei mitään pikkuriikkisia kitukasvuisia tokmannin poistohyllyltä.

Tarpeeksi isot ja laadukkat matot ehdottomasti. Meillä vanha talo ja kaikkiin huoneisiin olen hankinut huutokaupoista isoja, aitoja villamattoja, ihanat.

Vierailija
20/36 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko jo sanottu mutta hankit hotellimaiset petivaatteet ja pyyhkeet. Eli samaa sävyä, mieluiten valkoiset mutta ei pakko olla juuri valkoinen, opettele sellainen hotellimainen sängynpetaus, jossa on koristetyynyjä päällä ja päiväpeitto taiteltuna, googlaa jotain ohjeita. Kaikki ylimääräinen sälä pois näkyviltä, konmarita tavarat jos niitä on liikaa turhaa. Sitten laitat jonkun tuoksukynttilän jonnekin ja tuoksutikkuja vessaan. Laitat käsisaippuan täytettävään pulloon. Miksei shampootkin jos jaksat, että ne mätsää.

Sisustus voi muuten olla oman maun mukainen, mutta katso inspistä pinterestistä että mistä tykkäät, ja kopioit sen.