Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronaan sairastuneet! Mitä oireita teillä oli alkuun? Alkoiko kenelläkään yleisellä kurkun karheudella ja nuhalla?

Vierailija
11.03.2021 |

En voi olla etätöissä, enkä jäädä omaehtoiseen, palkalliseen karanteeniin. Olen asiakaspalvelutöissä.

Minulla on tosi lievä nuha ja ihan vähän kurkun karheutta. Väsymystä. Tosi vaikea uskoa, että olisin saanut koronaa mistään. Käyn töissä autolla ja työpäivän jälkeen olen vain kotona.

Varaanko viidennen testin vai annanko olla? Pitäisikö olla toisenlaiset oireet?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuha ei ole koronan oire eikä siinä tule kurkku karheaksi vaan se on kuin sata neulaa pistäisi nielussa. Silti nielu ei punoita yhtään eikä ole turvoksissa. Sellainen alkuoire. Sinulla on tavallinen flunssa.

Vierailija
2/20 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

haju ja maku lähti. Lievä kuume, tolkuton jano, särkyä, kurkku kipeä, sumea olo.

En olisi arvannut koronaksi.

Hajuaisti lähti vähitellen ihan ekana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuha ei ole koronan oire eikä siinä tule kurkku karheaksi vaan se on kuin sata neulaa pistäisi nielussa. Silti nielu ei punoita yhtään eikä ole turvoksissa. Sellainen alkuoire. Sinulla on tavallinen flunssa.

Kyllä nuha on oire. Lähde: https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…

Oireita voivat olla 

päänsärky

haju- tai makuaistin häiriöt

nuha,  nenän tukkoisuus

yskä

hengenahdistus

voimattomuus, väsymys

lihaskivut

kurkkukipu, kurkun karheus 

kuume

pahoinvointi, oksentelu

ripuli

Ap kuvaili juuri kolme koronan oiretta, joten testiin, mars mars.

Vierailija
4/20 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan minilievät oireet, nenä vuosi jonkun tunnin ja tunsin hetken olon kipeäksi. Oli yllätys että oli positiivinen. tartutin myös mieheen joka sairastui paljon kovemmin :(

Vierailija
5/20 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on asiakaspalvelutyössä eikä keksi mitääm paikkaa, mistä olisi voinut saada koronan. Joopa joo.

Vierailija
6/20 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nuha on oire. Lähde: https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…

Oireita voivat olla 

päänsärky

nuha,  nenän tukkoisuus

yskä

hengenahdistus

voimattomuus, väsymys

lihaskivut

kuume

pahoinvointi, oksentelu

ripuli

Nuha ei ole tyypillinen koronan oire. Voi esiintyä, mutta ei ole tyypillinen.

Vierailija
7/20 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 1 % suomalaisista saanut tartunnan, ja sekin taitaa olla todellisuudessa jotain ihan muuta.

Korona on huijaus.

Vierailija
8/20 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut ollenkaan kurkkukipua eikä nuhaa. Kuume nousi suoraan liki 40 asteeseen, kovaa pääkipua ja todella outoja liha ja nivelkipuja vaelsi ympäri kroppaa. Pahoinvointia, ruokahaluttomuutta, huimausta, sydämentykytyksiä ja pientä köhää. Sen jälkeen alkoi hengenahdistus, esim suihkussa käynti vei totaalisesti kaikki voimat. Muutamassa päivässä oireet pahenivat edelleen ja vähän yli viikon sairastettuani jouduin sairaalaan ja siitä teholle. Sairaalassa olin kaikkiaan kolme viikkoa.

Vierailija
9/20 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on asiakaspalvelutyössä eikä keksi mitääm paikkaa, mistä olisi voinut saada koronan. Joopa joo.

Asiakaspalvelutyössä, jossa ei kontakteja ole. Pleksin takaa palvelen. Mitään papereita tai tavaroita ei kosketa, enkä kulje asiakkaiden kanssa samoissa tiloissa. Palvelen asiakkaita, joilla on vaikeuksia hoitaa omia asioitaan netissä, siksi olen ihan fyysisesti paikalla.

Eli todellakin outoa, jos olisin joltain asiakkaalta koronan saanut pleksin läpi. Toki siinä on pienet reiät, jotta kuulee, mutta maskeja käytetään pleksin molemmilla puolilla.

ap

Vierailija
10/20 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin voi nuo oireet olla koronaa. Joka ikisessä mediassa lääkärit on jo monta viikkoa hokeneet, että pienestä nuhasta ja kurkkukivusta ei voi mitenkään itse päätellä, onko korona vai, pitää mennö testiin.

Brittimuunnoksen oireet myös vähän erilaiset kuin alkuperäisen. Muunnoksesta lähtee haju- ja makuaisti paljon harvemmin ja muistuttaa enemmän normi flunssaa.

Myös mitä mun tutuilla on ollut koronaa, niin oireet on olleet just tuollaiset ihan mitättömät kuten ap:lla. Hyvä heille tietenkin ja vastuullisia olivat, kun menivät testiin.

Vierailija
11/20 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä provo. Viimeistään nyt jokaiselle on selvää, että kaikista listalla luetelluista oireista pitää käydä testissä, jos niille ei löydy selitystä jo todetusta vaivasta esim. allergiasta.

Vierailija
12/20 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin ajan. Menen tänään illalla. Ja lähden nyt kesken päivän kotiin esimiehen luvalla.

ap

Vierailija
13/20 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se pleksi estä ilmassa leijuvaa virusta leviämästä.

Vierailija
14/20 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap ei ole voinut "mitenkään" saada tartuntaa asiakkaalta, hän saanut sen työkaverilta. Vai onko ap ainoa työntekijä työpaikallaan?

Huonolla onnella koronan voi saada vaikka ovenkahvasta tai hissin napista. Siksi käsien pesulla on merkitystä.

Vierailija
15/20 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap. Muista maski testiin mennessä.

Vierailija
16/20 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallinen ohje on, että pienissäkin oireissa pitää mennä testiin. Ja tarkoittaa juuri tuollaisiakin pieniä oireita mitä ap kuvaa. Eihän tää kokonaisuus toimi, jos ihmiset alkaa kaikilla päämsisäisillä selityksillä sallia itselleen poikkeuksia: testiinmeno ei koske mua, karanteeni ei koske mua, kyllä MÄ nyt voin pitä bileet. yms.

Tietty jos pikku oireissa pystyisi olemaan yksin kotona aidosti eristyksissä, kunnes oireet kokonaan pois niin sit vois jättää testin väliin. Mut monilla on perhettä, joka kuitenkin sit käy paikoissa ja oikeastaan itsekin vähän käy mut ajattelee, ettei sitä lasketa.

Vierailija
17/20 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ihan vähän kurkku kipeä, menin testiin ja oli positiivinen.

Sitten vasta tuloksen jo tultua alkoi oireet kunnolla.. Kuume nousi suoraan liki 39  asteeseen, kovaa pääkipua välillä niskoissa, välillä hampaissa ja todella outoja lihas - ja nivelkipuja. Pahoinvointia, ruokahaluttomuutta, huimausta, sydämentykytyksiä ja pientä yskää. Voimat oli täysin loppu, nukuin yöllä 10-11 tuntia ja päivällä vielä 1-2 päikkärit.

Vierailija
18/20 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virallinen ohje on, että pienissäkin oireissa pitää mennä testiin. Ja tarkoittaa juuri tuollaisiakin pieniä oireita mitä ap kuvaa. Eihän tää kokonaisuus toimi, jos ihmiset alkaa kaikilla päämsisäisillä selityksillä sallia itselleen poikkeuksia: testiinmeno ei koske mua, karanteeni ei koske mua, kyllä MÄ nyt voin pitä bileet. yms.

Tietty jos pikku oireissa pystyisi olemaan yksin kotona aidosti eristyksissä, kunnes oireet kokonaan pois niin sit vois jättää testin väliin. Mut monilla on perhettä, joka kuitenkin sit käy paikoissa ja oikeastaan itsekin vähän käy mut ajattelee, ettei sitä lasketa.

Ja tämäkin vain, jos on oireita edeltävätkin päivät ollut yksin kotona eristyksissä. Testin ehkä tärkein tarkoitus on se, että tietää ilmoittaa kontakteille joita on mahdollisesti ehtinyt jo tartuttaa. Jos kyse olisi vain yhdestä ihmisestä joka voi jäädä kotiin sairastamaan, ei mitään ongelmaa olisi. Mutta kun yhden oireisen perässä voi tulla kymmeniä altistuneita jotka jokainen koko ajan altistavat lisää porukkaa. Siksi testi aina, jos on ollut ihmisten ilmoilla.

Vierailija
19/20 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelutehtävässä toimivan (tätä voi toki tehdä puhelimitsekin tai tietokonekeskusteluna jne., etänä) luulisi olevan niin fiksu, ettei tule kyselemään vauva.fi:hin vaan ottaa yhteyttä terveyspalveluihin ja kyselee testin otosta yms. tarpeellista toimenpiteitä sieltä.

Joskus näillä palstoilla on tyyppejä, jotka lueskelevat päivät pitkät toisten tekstejä ja tehtailevat niitten pohjalta omia tekaistuja juttuja kysymyksiksi.

Vierailija
20/20 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oireita voivat olla 

päänsärky

nuha,  nenän tukkoisuus

yskä

hengenahdistus

voimattomuus, väsymys

lihaskivut

kuume

pahoinvointi, oksentelu

ripuli

Tavallinen flunssa joka menee ohi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan