Jo pieni ylipaino voi viedä koronan takia sairaala- ja tehohoitoon!
Jo pieni yli Bmi25 paino voi viedä koronaan sairastuneen sairaala- ja tehohoitoon. Tämä tuli itselleni yllätyksenä koska olen luullut että ylipainon pitäisi olla vähän merkittävämpi. -bmi28
Kommentit (50)
Tuossa juuri kerrottiin vähän aikaa sitten Radio Rockilla Iltasanomien radiouutisissa. -ap
Iiks! Mulla bmi 29 mutta urheilen paljon ja juoksen maratoneja. Onko nyt oikeesti niin että laiha sohvaperuna on enemmän turvassa kuin lievä ylipaino urheilija?
Voipi myös normaali tai alipainoisenkin tasapuolisesti. Nuoren, keski-ikäisen tai vanhankin.
On se vaan niin jännä tuo korona. Ei paljon nirsoile valinnoissaan
Koettu on ja kyllä. Jos viskeraalisen rasvan osuus on iso niin lieväkin ylipaino vaikeuttaa hengittämistä huomattavasti.
Eikö sitten sairaaloissa ole ollut koronan vuoksi hoidettavana lainkaan alle bmi25 olevia ihmisiä?
Onko täällä ketään hoikkia jotka ovat joutuneet sairaala- tai tehohoitoon koronan vuoksi? Siis vanhukset voi olla hyvinkin laihoja mutta siis nuorempia henkilöitä.
Tilastollisesti varmaan totta, mutta ei mikään automaatti. Meidän tuttavaperheen yli viisikymppinen erittäin runsaasti ylipainoinen isä sairasti koronan hyvin lievänä, olin itsekin siitä yllättynyt kun koko ajan on painotettu että ylipaino vie teholle
Toisaalta ei aina ole paha lihavillakaan. Sairastin Koronan viime keväänä, BMI 42. Oli lievä 5 päivän flunssa.
Nythän on ollut tietoa että joitakin raskaanaolevia on joutunut sairaalahoitoon Suomessa. Onko se raskaus "ylipainoa" koska henkilöhän voi olla muuten hoikka mutta raskausvatsa nostaa tietysti painoa.
Vierailija kirjoitti:
Iiks! Mulla bmi 29 mutta urheilen paljon ja juoksen maratoneja. Onko nyt oikeesti niin että laiha sohvaperuna on enemmän turvassa kuin lievä ylipaino urheilija?
Sohvaperuna on siinä mielessä turvassa, kun ei oleile ihmismassojen parissa kuten vaikkapa maratoonari.
Ja ylipainoinen urheilija 🤣
Olisko vaikka aktiivinen liikkuja oikeampi termi 💪
Painoindeksini on lievän ylipainon puolella ja olen seurannut uutisointia mielenkiinnolla ja varsinkin virusmuunnokset huolestuttavat. Monia muita ei näytä asia kiinnostavan, kun viimeksi asioin Lidlissä, siellä oli useita ylipainoisia ilman maskia.
Olen huimat kilon ylipainoinen aktiiviliikkuja. Kuinkakohan veitsenterällä siis elän?
Ei kiinnosta, ylipaino on ylivoimaa. t: kilpaurheiluja 175/105 M35
Ainoa hyvä puoli koko koronassa mun elämälleni on ollut, että vuosi sitten havahduin viimeinkin tosissani tekemään ylipainolleni jotain. Olen vuodessa pudottanut painoa 26 kg ja nyt olen normaalipainoinen.
Jaa. Yleensä potilaat laihtuu. Itse olen huolissani alipainosta kun ei ruoka maistu muutenkaan ja korona vie loputkin.
Syön kyllä vitamiineja.
Mahakkaat miehet suurimmassa riskissä. Naisella, jolla rasva sijoittunut peppuun/reisiin, ei ole suurentunutta riskiä. Riski tulee nimenomaan siitä, että rasvaa on vatsassa, jolloin se painaa keuhkoja ja vaikeuttaa hengittämistä. Jos sulla 2 kiloa ylipainoa mutta littana vatsa, voit olla suht huoleti.
Mitenhän tuokin asia on päätelty? Sairaalahoidossa koronan vuoksi olevista merkittävällä osalla on vähintäänkin lievä ylipaino? Sitten kun mentäisiin kadulle tekemään sama tutkimus satunnaisista vastaantulijoista, päädyttäisiin tulokseen...?
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet kylläkin jo lähes merkittävästi ylipainoinen, eli kyllä varmasti sulla on aikamoiset riskit. En lähtis vertaamaan laihaan sohvaperunaan, vaikka selvästi haluaisitkin kuulla miten terveellisemmin elät. Älä petä itseäsi.
Lähde?