Siis tehdäänkö teillä joka päivä etäkoululaiselle lounas?
Ihmetyttää joidenkin kommentit, että kaikilla ei ole kotona äitiä tekemässä ruokaa ja pitää olla mikrossa lämmitettävää einesruokaa. Meillä tehtiin etäkoulun aikana yhdessä lasten kanssa sunnuntaina lounaat ma-ke ja keskiviikkona to-pe. Ei joka päivälle tarvitse olla eri lounasta.
Kommentit (11)
Ei lapsi ennenkään ole koulussa suostunyt syömään joten meillä lounas siirtyi vain sen oikealle paikalle.
Joskus lämmitetään edellisen päivän ruokaa, tehdään munakas tai sitten pinaattiletut tai maksalaatikkoa.
No mä tein kun etätöissä pystyn. Esikoinen on 190 senttinen lukiolainen, ei meillä jää ikinä mitään seuraavalle päivälle vaikka määrä olisi mikä.
Vierailija kirjoitti:
No mä tein kun etätöissä pystyn. Esikoinen on 190 senttinen lukiolainen, ei meillä jää ikinä mitään seuraavalle päivälle vaikka määrä olisi mikä.
Jos jääkaapissa on esim noita pinaattilettuja niin hän syö paketillisen aamupalaksi ja kohta on jo lounasnälkä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on melkoinen vaihe, kun ruokaa menee niin paljon kuin eteen kantaa. Minulla noita parimetrisiä oli kaksi samaan aikaan jääkaapin ovella notkumassa. Sitten kun vanhenivat hiukan, ruokahalu putosi dramaattisesti. Itse olin jo tottunut siihen saavilla kokkaamiseen ja kummastelin mikä on, kun ei ruoka maistu. Ovatko kenties kipeitä vai onko ruoka pahaa? Sitten opin jälleen kokkaamaan vähemmän ja totuin siihen, että ruokamenekki on pienempi.
Einesruokaa ei syödä paitsi teini joskus harvoin haluaa kaupan pinaattilettuja. Joka päivä tekee itselleen ruuan.
Samoin me vanhemmat teemme jotain muuta lounaaksi meille, keittoja, munakkaita, salaattia tms. Etätöissä ollaan oltu vuosia ilman koronaakin mies täysiaikaisesti ja minä osan viikosta. Kun syö 2 maukasta ruokaa ei tarvitse napostella eikä ole paino-ongelmiakaan
Meitä on täällä kotona nyt etäkoulussa ja -työssä yhteensä 6 henkeä, ihan tehdään joka päivä lounas. Vaikka ois kyllä muutakin hommaa...
Eiköhän lapsi itse jotain osaa jääkaapista syödä. Vaikka eilisen ruuan tähteitä jos ei muuta. En pysty olemaan kotona laittamassa ruokaa kun pakko olla töissä eikä työtä pysty tekemään etänä tai suomalaisilta loppuu kaupoista ruoka ja vessapaperi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on melkoinen vaihe, kun ruokaa menee niin paljon kuin eteen kantaa. Minulla noita parimetrisiä oli kaksi samaan aikaan jääkaapin ovella notkumassa. Sitten kun vanhenivat hiukan, ruokahalu putosi dramaattisesti. Itse olin jo tottunut siihen saavilla kokkaamiseen ja kummastelin mikä on, kun ei ruoka maistu. Ovatko kenties kipeitä vai onko ruoka pahaa? Sitten opin jälleen kokkaamaan vähemmän ja totuin siihen, että ruokamenekki on pienempi.
Tuttuua, vaikka mulla on vain tyttölapsi. Urheilija, melkein 180 cm pitkä, eli melkoinen energiankulutus täälläkin. Mutta hän on syönyt edellisen päivän tähteitä, mikä on helppoa, sillä meitä on taloudessa vain kaksi ja aina jää ruokaa yli. Tai laittaa puuroa tai munakasta tai salaattia itse.
Joka päivä lounas, joko tehdään tai sit lämmitetään edellisen päivän iltaruokaa. 5 henkeä etäkoulussa ja -työssä.
Yleensä ketju toimii niin, että seuraavan päivän lounas on aina edellisen päivän päivällisen loput.
Teineillä on vain vartti jos sitäkään sitä taukoa joten mitään ei kyllä ehdi kokata.
Panostan kyllä nyt ennen kaikkea terveelliseen hyvään ruokaan, jotta jaksavat opiskella. Abi ja ysiluokkalainen.