Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko opiskelijoilla siis ollut etäopetusta nyt vuoden?

Vierailija
10.03.2021 |

Aika hurjaa. Ja miten oppii esim kätilöksi etänä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo töissä, ja olen todella siis TODELLA huolissani opetuksen tasosta korona-aikana. Joissakin oppilaitoksissa opetus on ollut vähän rempsallaan jo ennen koronaa, mutta nyt näyttää tosi pahalta. Olen palkannut useita laborantteja, ja jo vuosien ajan käytännön opetusta on vähennetty, ja vähennetty ja vähennetty. Ja nyt tulee hakemuksia sellaisilta, jotka eivät ole vuoteen oikeastaan käyneetkään labrassa.

Pahoitteluni teille korona-ajan opiskelijat. En valitettavasti voi palkata tänä keväänä valmistuvia käytännön töihin. Laborantiksi ei voi oppia etänä, vaan se vaatii viikkokausien opettelua oikeassa laboratorioympäristössä. En voi opettaa teille asioita, jotka pitäisi tulla koulusta (pipetin tai mittapullon käyttöä, standardiliuosten tekemisen ja titraamisen).  Palkkaan mielummin vähän aiemmin valmistuneen, jolla on nämä perustaidot edes jollain tasolla hallinnassa.

Osoitan syyttävää sormeani hallitukselle, joka pakotti teidät etäopiskeluun - eikä näytä tuntevan lainkaan myötätuntoa teitä kohtaan.

Vierailija
22/24 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin sanoa etten ole oppinutkaan mitään. Tentit on tehty sellaisiksi että idioottikin pääsee ne läpi. En muista mitään syksyllä olleista kursseista ja olivat vielä aika oleellisia työelämän kannalta.

Oon harkinnut alanvaihtoa kun tiedän etten tule valmistuessani osaamaan mitään. Jospa pääsis oppisopimuksella jonnekin duunarialalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Oikeasti en ole kyllä saanut opiskeltua mitään. Se tais olla sitten siinä tämä opiskelu. No onneksi kandin ehdin ennen koronaa suorittaa, ehkä sillä jotain töitä saa.

Häh mikä tässä on vaikeaa? 

Luentoihin on vaikea keskittyä kotona, kun on kaikkia muita houkutuksia, loppujen lopuksi ne jää kuuntelematta. Tehtävät jää tekemättä. Oikeastaan ei ole enää edes ihan kärryillä että mitä piti tehdä, kun ei ole kuunnellut luentoja. Ei kehtaa opiskelukavereiltakaan kysyä ja tunnustaa. Oikeastaan ei kehtaa pitää niihin enää yhteyttä. On jotenkin kynnys noussut. Kun ei näe ihmisiä, niin olen kehittänyt jonkinlaisen someriippuvuuden. Ensin roikuin koko ajan Jodelissa, kun poistin sen niin tulin tänne. En pääse eroon. Päivät kuluu kauhealla vauhdilla. Äsken oli syyskuu, nyt muka jo maaliskuu. En tajua.

Luentoihinhan on aivan mahtava keskittyä kotona, kun kukaan ei narisuta penkkejä, liikehdi levottomasti tai hakkaa näppäimistöllä muistiinpanoja. Videoidut luennot voi katsoa silloin kuin itse haluaa ja pistää pauselle tai kelata taaksepäin. Toivottavasti tämä jatkuu pitkään.

Ai, joitakuita hemmotellaan videoluennoilla. Meillä ei videoida ja usein luennoista puolet menee teknisiin ongelmiin. Luennoitsijat katoavat, ryhmätöistä katoaa porukkaa ja ketään ei saa mistään kiinni. Henkilökuntakaan ei ole kärryillä siitä mitä pitikään tehdä, miten se tentti nyt oli tarkoitus suorittaa ja onko kirjasto auki.

Vierailija
24/24 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin tammikuussa, viime kuun loppuun asti me ja syksyllä aloittaneet oltiin vielä lähiopetuksessa. Labrat eli käytännön harkoitukset järjestetään kyllä kaikille koululla.