Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako kukaan enää Postin paketin sinne mihin on sen tilannut?

Vierailija
10.03.2021 |

Maksoin extraa kalliimman toimitusmaksun, että paketti toimitetaan lähimmälle noutopisteelle pakettiautomaattiin. Arvatkaa tuliko se sinne? No ei tietenkään.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa, jos tilaa sen postiin. Meillä se on lähimmässä K-kaupassa. Jos tilaan sen saman lähimpään pakettiautomaattiin, paketin todennäköisesti joutuu hakemaan toisesta automaatista jostain kuusesta.  

Meillä sama, jos tulee postin toimipisteeseen (onneksi lähikauppa), niin tulee oikein. Pakettiautomaatti voi mennä minne vaan.

Meillä on kaupunginosassa yksi automaatti ja yksi sellainen jossa paketti pyydetään kaupan kassalta (onko se siis postin toimipiste?) Jos tilaa automaattiin eikä sinne mahdu, niin menee kyllä siihen toiseen paikkaan tällä alueella, eli kävelymatkan päähän. Ei ole ikinä ohjautunut mihinkään muuhun automaattiin, vaan ennen tuon toimipisteen (?) saapumista tänne piti paketteja hakea toisesta vastaavanlaisesta kassaltahakemispaikasta noin 4km päästä jos ei automaattiin mahtunut.

Vierailija
22/42 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

JAA... Onko pakettisi aivan helvetin iso vai miksi ei muka mahdu? Kyllä postilla on monia eri kokoisia lokeroiota, niin tämä ei todellakaan voi olla ongelma. Puhutko ehkä kentis matkahuollon paketista? Heillä on surkeat lokerot ja menevät yleensä k-kauppaan tämän takia... Ottaisit selvää asioista ennen valitusta vauva-palstalla.. Siis voi SAATANAN SAATANAN SAATANAN SAATANAN SAATANAN SAATANAN SAATANA...

Tunnetko häpeää yhtään? Ja muista tämä: kuljetusyhtiöitä on monia. Se ei ole enää mitään julkista touhua. Eivät ole kuin poliiseja vain nyt on monia yksityisiä turvallisuusalan firmoja. Ymmärrätkö näistä asioista edes mitään?!?

SARKASTINEN HUOKAUS.

T: Ex-Postiukko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkahuolto nopeampi ja yleensä sama hinta

Eipä ollut....

T: Ex-Postiukko

Vierailija
24/42 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisellä paikkakunnalla tuli melkein aina sinne, mihin tilasinkin. Siis silloinkin, kun tilasin pakettiautomaattiin, ja usein niin teinkin. Nyt toisella, pienemmällä paikkakunnalla menee usein keskustaan, eikä tuohon lähikaupan automaattiin. Onneksi nyt keskustaankaan ei ole pitkä matka ja autokin on käytössä, joten ei siihen nyt maailma kaadu, mutta olisihan se mukava saada paketti sinne oikeaan paikkaan. Tilanne olisi kyllä todella surkea, jos joutuisi julkisilla kulkemaan toiselle puolelle kaupunkia jonkin ison paketin perässä.

Vierailija
25/42 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen tapaus oli kun tilasin verkkokauppa comista kännykän ja suojakuoren Matkahuollon pikatoimituksena.

No pari päivää myöhemmin kuski toi kotiovelle tosi kevyen paketin jossa oli pelkkä suojakuori. Olin hetken että mitähän vattua, mutta sitten huomasin että oli tullut saapumisilmoitus tekstari. Kännykkä piti sitten hakea Cittarin pakettiautomaatista.

Tää saattoi toki olla lähettäjänkin vika, mutta hölmö kuitenkin.

Vierailija
26/42 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Joskus menee erittäin epäkäytännölliseen Cittari- postiin missä pitää jonottaa ikuisuus vuoroa. Sama myyjä hoitaa infon, veikkausmynnin ja postijakelun.. välillä menee mihin tahansa automaattiin 2-8km paikasta mihin oli tilattu.

Minulla täysin sama. Liekö sama kaupunki kyseessä vai sattumaa...

Lähikaupan lootiin kun ei tietenkään koskaan mahdu mitään ilmeisesti.

Vierailija
27/42 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään aina kotiinkuljetus, tulee halvemmaksi kuin pakettiautomaattiin, joka olisi asunnon lähellä mutta aina täynnä->siirretään postiin ja postista lisäpalveluna kotiinkuljetus maksaa n.12 euroa.

Vierailija
28/42 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä vielä. Näinhän tämä on mennyt jo pidempään ja ymmärrän kyllä että automaatit ruuhkautuu, mutta tällä kertaa tilatessa toimitus lähi pakettiautomaattiin oli kalliimpi kuin toimitus postipisteelle. Maksoin sen koska ajattelin että nyt täytyy tulla sinne minne pitää.

Vierailija
29/42 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei daa kirjoitti:

Kannattaisko ihan suosiolla tilata kotiinkuljetus? Maksaa aikalailla saman...

Ja kytätä kotona?

Vierailija
30/42 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin. Pakettiautomaatti on 100 metrin päässä ja 95% paketeista menee Postiin, joka on neljän kilsan päässä. Mukavaa, varsinkin kun ei ole autoa.

Vierailija
31/42 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 pakettia tilannut tänä vuonna. Molemmat tilasin postiin ja molemmat siirsivät muualle, automaattiin.

Vierailija
32/42 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menee melkein aina Postiin, vaikka tilaa pakettiautomaattiin, eikä ole edes isoja ollut.. Mieluiten kyllä nappaisi paketit nopeesti automaatista, vaikka sitten jostain toisesta automaatista, varsinkin nyt korona-aikana

Vierailija
33/42 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän koronavuoden aikana kaikki postin pakettiautomaatteihin tilaamani paketit ovat päätyneet Supermarketin yhteydessä toimivasta palvelupisteestä noudettaviksi. Eli en ole siitä noutopaikasta, minkä olen itse valinnut. 

Ensimmäisellä kerralla ihmettelin Postiin, miksi paketti oli sinne Supermarketiin toimitettu, paikka jossa en missään nimessä halua asioida, koska naapurin ämmä työskentelee siellä "sihteerinä" eli kassatoimihenkilönä. No, Postista sanottiin, että todennäköisesti se pakettiautomaatti ollut niin ruuhkassa eli täynnä. No, mutta kun tämä pakettiautomaatti sijaitsee sellaisessa liiketilassa, jossa tavanomaisesti muissa asioissa asioin, niin aika harvoin siellä kyllä tätä nykyä ketään näkee paketteja noutamassa.... Onkohan koko automaatti enää toiminnassa? 

Vierailija
34/42 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen pitkästä aikaa sain paketin pakettimaattiin ja vielä valitsemaani paikkaan. Kuopio.

Vierailija
35/42 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei jos sä saisit sen sinne minne haluut niin sitten se olis epistä mun muita kavereita kohtaan, siks mä laitan kaikkien paketit minne sattuu. t: posti

Vierailija
36/42 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain  postilta ilmoituksen paketin saapumisesta Poriin.

Asun Helsingissä, enkä ole edes koskaan käynyt Porissa

Vierailija
37/42 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa, jos tilaa sen postiin. Meillä se on lähimmässä K-kaupassa. Jos tilaan sen saman lähimpään pakettiautomaattiin, paketin todennäköisesti joutuu hakemaan toisesta automaatista jostain kuusesta.  

Minä ajattelin olevani nokkela kun tilasin paketin oman asiamiespostini yhteydessä olevaan automaattiin. Oletin että jos paketti ei päädy automaattiin niin sitten se jätetään sentään siihen viereiselle tiskille. Näin halusin varmistaa kohtuullisen helpon hakumatkan, vaikka täällä on pari minulle kätevämpääkin pakettiatuomaattia kulkureittini varrella. Mutta paskan marjat, paketti päätyi aivan toisen alueen asiamiespostiin hevon kuuseen. Onkohan paketin jakajilla jokin keskinäinen kilpailu siitä kuka keksii toimittaa paketit oudoimpiin paikkoihin?

Vierailija
38/42 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella on parantunut tilanne siitä, mitä oli esimerkiksi vuosi sitten.

Silloin koko juttu oli ihan farssia, mutta lähikuukausina olen saanut ainakin 10 pakettia sinne, minne olen tilannutkin.

Automaatteja onkin avattu tosi paljon lisää.

Vierailija
39/42 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä vielä. Näinhän tämä on mennyt jo pidempään ja ymmärrän kyllä että automaatit ruuhkautuu, mutta tällä kertaa tilatessa toimitus lähi pakettiautomaattiin oli kalliimpi kuin toimitus postipisteelle. Maksoin sen koska ajattelin että nyt täytyy tulla sinne minne pitää.

Kannattaa aina valita halvin toimitusvaihtoehto, koska paketti päätyy joka tapauksessa minne sattuu.

Vierailija
40/42 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko osoitteen perään kirjoittaa sulkuihin esim. ”Ei saa toimittaa Kasarmitorin postiin”. Helsingin keskustassa se on syrjäisin posti ja sinne toimitetaan paketit, vaikka pakettiautomaattejakin olisi ainakin viisi lähempänä keskustaa.

Inhottavaa myös, että paketteja voidaan siirtää pakettiautomaatista postiin, vaikka hakuaikaa olisi jäljellä. Menet pakettiautomaatille ja huomaatkin, että laatikko on tyhjä, vaikka koodi toimii. Mitään ilmoitusta siirrosta ei tule, vaan joudut soittamaan postiin ja kyselemään, missä paketti on.

Mieluummin vaikka toimitusaika voisi olla hitaampi, jos menisi tilauksessa valittuun paikkaan.

Taloyhtiöt voivat muuten itse hankkia näitä yksityisiä postilaatikkoja. Hyvä keino saada paketti oikeaan osoitteeseen ilman kotiinkuljetusmaksua.