Mitä kaikkea uusperheessä pitää ottaa huomioon?
Olen tapaillut miestä, jolla on ex-vaimonsa kanssa kaksi kouluikäistä lasta. Olemme tapailleet vajaat puoli vuotta suunnilleen vuoroviikoin, koska en ole vielä tavannut lapsia. Tapaamisesta on kyllä keskusteltu, mutta vielä on liian aikaista mielestäni. Menen varmaan asioiden edelle hurjasti, kun näitä mietin, mutta en voi olla miettimättäkään.
Mies on toki minulle jonkin verran tilannetta valottanut, mutta koska hän on tosiaan ollut isä jo 8 vuotta eikä minulla ole lapsia lainkaan, en tiedä, mitä kaikkea pitäisi miettiä. Haluaisin itsekin lapsia piakkoin, ainakin sen yhden. Tuntuu hurjalta, että jos haluamani lapsiluku (3) toteutuisi, talossamme olisi joka toinen viikko viisi lasta. Tokihan miehen lapsilla olisi yhteisiin lapsiimme useamman vuoden "etumatka".
Asiat, jotka minua askarruttavat, liittyvät lähinnä "logistiikkaan", eli asumiseen ja viikko-viikko-järjestelyjen sumplimiseen. Mietin myös lomien viettämistä ja rahatilannettamme. En tiedä, miten mies on elatusasiat ex-vaimonsa kanssa sopinut, mutta käsittääkseni hän maksaa elatusta, ja ex on lasten lähivanhempi. Ex on myös ilmeisesti suunnittellut jäävänsä töistä pois tai kevennetylle työajalle, ja mieheni ilmeisesti maksaisi tämän erotuksen, ettei lasten elintaso tipu. Voiko noin siis todella olla, että mies elättää lapsiensa lisäksi myös eksäänsä sinne kuopuksen 18-vuotispäiviin asti?
Olen näistä asioista aika ulalla, joten toivoisin ennemmin rakentavaa kritiikkiä enkä suoraa haukkumista.
Kommentit (32)
Et siis anna rakkaudelle mahdollisuutta??
Oma reissuni kesti 8 vuotta, mutta siitä en ottaisi hetkeäkään pois..
Toki erkaannuttiin ja ero tuli, mutta ollaan todella hyvissä väleissä sekä lasten, että exän kanssa..
Sain kaksi ihanaa lasta arkeani piristämään. Yhdessä touhutaan edellen vaikka äidin kanssa erottiin..
Ihania lapsia
Harva mies haluaa viittä lasta, monelle riittävät ne 2, jotka jo on. Varaudu siihen, että jos saatte yhteisen lapsen, niin se ei ole miehelle mikään ihme, hän on kokenut samat tunteet ja asiat jo edellisessä liitossa.
Hah. Jos voisin palata 8v ajassa taaksepäin, käskisin itseäni heti välittömästi poistamaan miehen puhelinnumeron. Ei tässä mitään hyvää ole mutta olen jo sotkeutunut liian syvälle soppaan (niiden yhteisten lasten vuoksi), etten nyt ihan aktiivisesti joka päivä eroa mieti. Mottona, että kaikesta selviää hengissä paitsi kuolemasta...🤦♀️
Paljon täällä valitetaan, mutta mitään konkreettista ei ole sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Paljon täällä valitetaan, mutta mitään konkreettista ei ole sanottu.
Minäpä kerron muutaman. Miehen rahat menee exään ja lapseen, että sä joudut vaatimaan hänen osuutta vuokrasta. Suhteelle ei jää aikaa, kun lapsi on kaikki päivät siinä, jolloin ei ole koulua. Lapsella ei ole mitään sääntöjä. Ei nukkumaan meno aikoja,. Ei käytöstapoja. Ne vähäiset ajat mitä sulla on puolisosi kanssa. Pilaa exä ja lapsi mustasukkaisella käytöksellä. Puhelin soi. Kiristetään, vaaditaan ja uhkaillaan. Jne...
Aika optimistinen olet jos edes haaveilet että kahden lapsen isä tekee kanssasi vielä kolme lisää.
Itse eron jälkeen laitoin piuhat poikki ettei käy vahingossakaan niin että tulisi lisää lapsia. Tai jossain mielenhäiriössä suostuisin vielä yhden tekemään jonkun kanssa.
Tästä voin kertoa sen että vaikka olin jo kauan sitten päättänyt että kaksi lasta saa riittää, niin laastarisuhteen puhuessa lapsenteosta, harkitsin sitä jopa. Onneksi kuitenkin on jo tässä iässä sen verran järkeä päässä, että mielestäni pitää olla ensin parisuhde- ja asumisasiat kasassa, sitten vasta harkitaan yhteistä lasta. No se suhde päättyi, ja vieläkin tulee epäuskoinen olo että kuinka edes saatoin harkita sellaisen ihmisen kanssa yhteistä lasta..
Ja toinen karu fakta on, että minulla ei olisi varaa useampaan lapseen eri naisten kanssa. Olen vain keskituloinen ja haluan että itselläni ja lapsillani on siedettävä elintaso. Vaikka ex siitä välillisesti hyötyisi taloudellisesti. Lapset ovat vuoroviikoin ja maksan enemmän kuin lastenvalvoja määräsi, ihan omasta tahdosta, koska voin.
Uusperheet eivät vain toimi. Kiva jos äitee saa kikulia, mutta lapsiparat..
Mitä plussia uusperheessä on? En keksi kuin miinuksia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä plussia uusperheessä on? En keksi kuin miinuksia.
Sama. Ainoa plussa on se kun se loppuu, paras olisi välttää kokonaan. UusperSeilyä en suosittele kenellekään.
Juokse, tyttö hyvä, etsi itsellesi jostakin uusi, freesi mies eikä jotain käytettyä.
-entinen äitipuoli
Olet oikeassa. Itsellä kaikki melkein jo aikuisia. Kokeilin uusperhettä miehen kanssa, jolla vielä aika pieni lapsi. Helvetti pääsi irti. Ja se loppui lyhyeen. Ei enää ikinä miestä, jolla on pieniä lapsia. Eikä miestä, joka antaa exän ja lapsen määräillä.