Käytätkö essua?
Kommentit (14)
Käytän kyllä .
Tahtoisin sellaisen oikein vanhan ajan mamselliessun :D
Mistä sais oikein kivan essun jota tulis käytettyä? Ei mitään mummo-ruudullista.
M25 kirjoitti:
Joo. :) En haluu sotkee vaatteitani ruuanlaitos tai tiskates.
Minä taas käytän kun haluan suojata ruokaa vaatteista mahdollisesti irtoavilta hiukkasilta, samasta syystä käytän huivia. Ja joo, essukin on vaate, mutta erilaista materiaalia.
Käytän, kun muistan. Mulla on monta nättiä essua. Keittelen pääasiassa teevettä, joten en niitä tarvitse. Essut on ihania ja helppo ommella itsekin.
Käytän. Ei ole kiva kun rasva roiskuu vaatteille.
En käytä mutta essoja otan kyl sillon tällön:):)
Nuorempana useammin, mutta nykyään tahtoo comedownit olla niin paha niin ei pysty ku kerran pari vuoteen jossain reiveis ehkä.
Käytän essua ja huivia aina kun leivon. Mummulta peritty tapa. Lapselle ja miehelle on omat essut. Mies ei suostu käyttämään huivia, mutta lapsella on semmoinen Ryhmä Hau -kokkimyssy.
Joo, käytän kyllä yleensä, kun laitan ruokaa. Mulla on kaksi essua. Toinen on sellainen valkoinen kotitalousessu, jossa menee olkaimet ristiin selän takana ja ne kiinnitetään napeilla. On hieno, oon ostanut jostain wanhain tawarain liikkeestä. Toinen on mun mummon tekemä. Ruudullinen kangas, kirjailuja. Mun mummo kuoli vuonna -86, joten onhan tuollakin jo ikää. Mun äiti käytti sitä, kun olin lapsi. Mutta kun äiti ei niin tykkää essuista, vaihdoin sen häneltä toiseen mummon tekemään essuun (jossa on lyhyempi niskalenkki, en niin tykkää).
Olkaa hyvä, tässä essujeni historia.
Joo. :) En haluu sotkee vaatteitani ruuanlaitos tai tiskates.