Miten olla välittämättä kiusaamisesta?
Olen jäsenenä eräässä ryhmässä, jonka jäsenistä yksi kiusaa minua jatkuvasti. Kaikki puheenvuoroni, mielipiteeni tai toimintani on hänen mielestään väärin ja hän haukkuu minua henkilönä (ei asiaa, jota käsitellään tai kommentoidaan). Minua pelottaa olla koko ryhmässä mukana, sillä tämä henkilö on täysin arvaamaton ja räjähtelee. On sanomattakin selvää, että koen tämän käytöksen todella epäreiluna ja se saa minut hyvin surulliseksi. Tiedän, että tällä henkilöllä on taustalla koulukiusaamista ja siitä johtuvia mielenterveysongelmia, joten tällainen käytös menee varmaankin sen piikkiin, ettei hän ole ihan tasapainoinen ihminen, vaikka onkin jo yli 5-kymppinen. Miten siis olla välittämättä tästä? En haluaisi tuntea tätä ahdistusta ja surua enää. Muut ryhmän jäsenet pelkäävät häntä myös, eivät uskalla ilmaista omaa mielipidettään tai puolustaa toisia.
Kommentit (2)
No jos kyseessä on joku työjuttu, niin valitusta pomolle vaan! Näitä tyyppejä kyllä löytyy vähän joka työpaikalta.
Mulla on mt-ongelmainen sisko, joka raivoaa aina meille muille milloin mistäkin. Ei pysty hallitsemaan omia tunteitaan vaan kaikki tulee ilman mitään suodatusta ulos joka tilanteessa. Pahalta ja loukkaavalta se tuntuu silti.