Onko sinusta ryyppäämistä jos juo 6 pientä keskiolutta illassa?
Esim viikonloppuiltana. Onko ihan kauheaa ryyppäämistä? Mun mielestä ei ole, miehen mielestä on ihan järkyttävää ryyppäämistä.
Kommentit (35)
Kuusi? Oikeesti, kuusi? Ei onnistuisi minulta eikä varsinkaan jos tämä toistuisi useinkin. Sanoisin että jos mies joisi saman määrän vaikka pari kertaa viikossa, niin en katselisi sitäkään. Ei mitään kaksoisstandardeja, mutta naiselta sietäisin tuota vielä huonommin.
No, jos nainen lyhyessä ajassa juo 6 kaljaa, on hän sen verran kekkulissa, ettei selvä mies jaksa katsella ja kuunnella.
Ettei vain menisi useamminkin kuin kerran viikossa tuo olutmäärä?
Älytöntä. Ei kukaan juo janoonsa kahta litraa olutta. Jos taas päihdyttävän vaikutuksen haluat, niin saisit saman paljon pienemmästä määrästä viiniä.
Jos tuo on kauheaa ryyppäämistä, niin mitähän mun juominen on kun vedän nykyään melkein joka päivä vähintään ton, useammin enemmän... Superkauheaa?
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo on kauheaa ryyppäämistä, niin mitähän mun juominen on kun vedän nykyään melkein joka päivä vähintään ton, useammin enemmän... Superkauheaa?
Olet alkoholisti ja se on sun oma normaali.
Yksittäisotoksina (esim. kerran viikossa) ei, mutta päivittäin suoritettuna alkaa lähestymään alkoholismia. Jos normipäivästä ei selviä läpi ilman sixpackia niin kyllä minä ainakin miettisin, että miten tähän ollaan päädytty ja mitä tapahtuisi jos huomenna jättäisin sen sixpackin väliin? Väliin jättämällähän se selviäisi kuinka suurta osaa omasta elämästä se alkoholi näyttelee.
Ehkä tuosta 40-kiloinen humaltuu, silloin se on ryyppäämistä. 100-kiloiselle miehelle saunakaljat.
On alkoholismin kriteerit täyttävä määrä. Ja tapahtuu vielä varmasti yhteiskunnan tukemana.
Täällä on usein ollut kommentteja, että juo pullollisen viiniä kerran viikossa. Ja yläpeukkuja kommenteille. Nyt, kun nainen juo 6 olutta, niin se onkin kauhisteltavaa. 6 oluessa on alkoholia suunnillen saman verran kuin 75cl viinipullossa.
(Ja kyllä, tuo on ryyppäämistä. Mutta en heitä kiveä)
Vierailija kirjoitti:
Täällä on usein ollut kommentteja, että juo pullollisen viiniä kerran viikossa. Ja yläpeukkuja kommenteille. Nyt, kun nainen juo 6 olutta, niin se onkin kauhisteltavaa. 6 oluessa on alkoholia suunnillen saman verran kuin 75cl viinipullossa.
(Ja kyllä, tuo on ryyppäämistä. Mutta en heitä kiveä)
Tämähän se naurattaakin. Olut mielletään heti alkoholistien juomaksi ja viini sivistyneiden kohtuukäyttäjien juomaksi, vaikka sitä joisi tonkan illassa.
No ei todellakaan. Tarvitaan useampi päivä juomista pohjalle, että voidaan alkaa ryyppäämään.
Robe kirjoitti:
Yksittäisotoksina (esim. kerran viikossa) ei, mutta päivittäin suoritettuna alkaa lähestymään alkoholismia. Jos normipäivästä ei selviä läpi ilman sixpackia niin kyllä minä ainakin miettisin, että miten tähän ollaan päädytty ja mitä tapahtuisi jos huomenna jättäisin sen sixpackin väliin? Väliin jättämällähän se selviäisi kuinka suurta osaa omasta elämästä se alkoholi näyttelee.
Päivittäinen käyttö on OK kun ei mieti välipäiviä. Vain alkoholistit miettivät välipäiviä.
Assburger kirjoitti:
No, jos nainen lyhyessä ajassa juo 6 kaljaa, on hän sen verran kekkulissa, ettei selvä mies jaksa katsella ja kuunnella.
Ettei vain menisi useamminkin kuin kerran viikossa tuo olutmäärä?
No en minä kyllä selvänä naisenakaan jaksa kuunnella kuutta kaljaa nauttinutta miestä. En aina edes selvää. Se tietysti vähän mietityttää, että miten tämä(kin) asia on sukupuolisidonnainen.
Alkoholiongelma ei edellytä kamalaa ryyppäämistä, jo se että pitää vähätellä erittelemällä että kyseessä on ihan vaan pienet oluet kertoo ongelmasta, ei normaalit ihmiset mieti tuollaisia.
On se ryyppäämistä, jos "keskiketterää" olutta juot pari litraa illassa.