Olen valehdellut kaikille läheisilleni vuoden, ja nyt salaisuuteni paljastuu
Vuosi sitten minulle tapahtui monta vaikeaa asiaa samaan aikaan. Olin jo valmiiksi täysin uupunut, ja koin täydellisen romahduksen. Masennuin vaikeasti. Jäin töistä pois. Olen maannut nyt vuoden yksin kotona. Olen ollut niin väsynyt, että en ole käynnyt vuoden aikana muualla kuin terapiassa ja lääkärissä. En jaksa käydä edes tien toisella puolella kaupassa, vaan tilaan kaiken kotiin. Sukulaiset asuvat 500km päässä, ja heitä on ollut tämän koronan takia helppo vältellä. Olen vain sanonut aina, että eihän nyt saa matkustella. En ole kertonut kenellekkään läheisilleni mitä minulle on tapahtunut. Soittelen usein sisaruksieni ja ystävieni kanssa, ja olen pitänyt omaa kulissiani taitavasti yllä. He luulevat, että olen käynyt töissä ja urheilut niinkuin ennenkin. Olen jopa lisännyt facebookiin vanhoja kuvia vuoden takaa, jossa olen 20 kg hoikempi, meikit naamassa ja kaikki viimeisen päälle kauniisti.. esittänyt siis, että ne olisi jotain uusia kuvia. En ole kertonut, koska en ole halunnut huolestuttaa ketään. Minä olin se pirteä, energinen ja elämäniloinen ihminen, ja nyt olen vain varjo siitä.
Tänään minulle tuli sähköposti työkkäristä. Siinä luki, että tapaukseni siirretään oman kotikuntani työkkäriin. Joku uusi laki tullut viime vuonna siihen liittyen. Sisareni on erittäin pienen kotikuntani työkkärissä töissä. Siellä kaikki tuntevat toisensa, ja meillä on hyvin harvinainen sukunimi.. mut tunnistetaan samantien. Nyt paljastun.. kuolen häpeästä jo valmiiksi. Kaikki ne puhelinkeskustelut, kun olen esittänyt, että olen matkalla töihin. Voiko tätä mitenkään estää??
Kommentit (14)
Minkä ihmeen takia sinut siirretään vanhan kotikuntasi työkkäriin? Jos siis oikein ymmärsin, asut jossain muualla.
Oletko siis kirjoilla jollain toisella paikkakunnalla? Jos näin on, eikö auttaisi, jos vaihdat kirjat asuinkuntaasi?
Pieni kotikunta, ja silti 500km välimatka? Aika isolta kylältä vaikuttaa.
Oon ollut samanlaisessa tilanteessa, jossa esitin vuosia että kaikki on hyvin. Paljastuminen oli rankkaa, mutta sen jälkeen tuntui siltä, että kivi oli vieritetty pois päältäni, ja parantuminen alkoi. En ollut ymmärtänyt, kuinka paljon esittäminen vei voimavaroja. Vasta, kun olin rehellinen muille, pystyin olemaan rehellinen itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia sinut siirretään vanhan kotikuntasi työkkäriin? Jos siis oikein ymmärsin, asut jossain muualla.
Oletko siis kirjoilla jollain toisella paikkakunnalla? Jos näin on, eikö auttaisi, jos vaihdat kirjat asuinkuntaasi?
En kyllä ymmärrä miksi kukaan jättäisi itseään kirjoille toiseen kuntaan jos 500km päähän muuttaa.
En ymmärrä miksi tuollaista pitää esittää, kun tietää että kiinni jää kuitenkin. Tai muutenkaan. Perheelle!
Ole avoin. Kerro totuus. Kun otat ensimmäisen askeleen kohti uutta, huomaat että elämäsi alkaa muuttua. Älä pelkää. Jos jatkat samaa rataa kuin tähän asti, vellot samassa pimeydessä jatkossakin. Voimia. Et todellakaan ole ainoa ihminen maailmassa, jolla on/on ollut asiat linkussa.
Ei kauhean uskottava tilanne. Miksi sinut siirrettäisiin asuinkuntasi ulkopuolelle työkkäriin?
Ja miksi yleensä läheisiltäänkin pimittää tiedot omasta olostaan? Eikö juuri tuolloin tarvitse sitä tukea.
Ja sitten vielä ihmetellään että miten petkuttamista ja valehtelemista voisi jatkaa....
Ei hyvää päivää.
Kerro totuus. Kyllä ne aidosti välittävät ihmiset ymmärtää ja jää ympärille. Jos joku ei ymmärrä ja naureskelee tms. niin etpä sellaista ihmistä elämääsi tarvitsekaan. Hyvä tapa karkoittaa pahaa oloa lisäävät ihmiset elämästä.
Mahtaa olla kyseessä tuo työllisyyden kuntakokeilu? Asiakkuus siis siirtyy nimenomaan työkkäriltä pois, kunnalle.
Kuten edellä joku sanoikin, työntekijöitä koskee vaitiolovelvollisuus (niin työkkärissä kuin kunnallakin). Ja oletettavasti myös kielto hoitaa omien sukulaisten ja tuttujen asioita. Jos salaisuutesi kuitenkin paljastuu, vaadi nähtäväksi rekisteritiedot siitä, kuka asioitasi on käsitellyt ja vie asia eteenpäin.
Tsemppiä sinulle!
Oletko kuullut sanontaa "Valheella on lyhyet jäljet". Miksi ihmeessä pitää esittää jotain muuta kun on? Ja miksi ihmeessä sinut on siirretty kotipaikkakuntasi työkkäriin? Vai valehteletko täälläkin?
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa olla kyseessä tuo työllisyyden kuntakokeilu? Asiakkuus siis siirtyy nimenomaan työkkäriltä pois, kunnalle.
Mutta eihän se voi siirtyä 500 km päähän?! Olisi turhan pitkä työmatka.
Työkkärissä on vaitioloveövollisuus