Koronatietäjät, -käännyttäjät ja -shamaanit
Koronatietäjä tietää paremmin kuin sinä itse tai lääkärisi, kuulutko sinä tai läheisesi riskiryhmään. Hän tietää koronasta milloin minkäkin täsmällisen yksityiskohdan, koska on ”itse tutkinut”. Hän pystyy täysin sivuuttamaan sen, että tieto voi muuttua tai täydentyä varsinkin kun itse viruskin muuttuu. Hän on kaiken asiaan liittyvän epätietoisuuden yläpuolella, joka hetki. Hän saa naurunpyrskähdyksiä jos et tiedä jotain minkä hän tietää, mutta oikaisee mielellään, koskaa pääsee siten osoittamaan asiantuntemustaan, jonka uskoo olevan parempi kuin alan tutkijoilla, jo ilman minkäänlaista koulutusta. Koska Internetin ihmemaailma ja viidakkorumpu, koska parranpäristely samanmielisten kesken, koska Youtube ja videot.
Koronakäännyttäjällä on kaikki koronatietäjän ominaisuudet, mutta sen lisäksi hän katsoo asiakseen aktiivisen ”tiedottamisen”, siis käännyttämisen, mm. lähestymällä ihmisiä somessa ja tarvittaessa jopa soittamalla. Erityisesti rokoteasia on lähellä hänen sydäntään, ja hänellä on sen suhteen vahva vakaumus, joka perustuu siihen, että hän on ”itse tutkinut”. Hän on huomannut, että alan asiantuntijat ovat hakoteillä ja heidän tietonsa vääriä. Hänen hyökkäävä esiintymistapansa selittyykin sillä, että hän joutuu kovasti ponnistelemaan vaientaakseen järjen äänen, ylipäätään eriävät näkemykset, jotka ovat hänen mielestään silkkaa paholaisen puhetta.
Koronashamaani on vielä askeleen ylempänä edellisiä, suorastaan omissa sfääreissään. Ylimpänä tiedonhaltijana hän tyytyy hymähtelemään ja hymyilemään omahyväisesti, kun keskustelussa sivutaan hänen osaamisalojaan. Hän tuntee koronan kaikilta kanteilta ja tietää millainen ase siitä jo historian alkuhämärissä päätettiin leipoa ja kuinka rokotuskampanjaa siruineen tullaan käyttämään ihmiskunnan tuhoamiseen. Hänellä on myös täydellisenä pitämänsä lääke ongelmaan: pidemmän päälle ratkaisun avain on tietysti rokotuksesta kieltäytyminen, maskittomuudella pötkii ehkä ensimmäiselle etapille asti. Vihollisestahan pääsee parhaiten eroon teeskentelemällä ettei sitä huomaa. Hänen opetuslapsensa palkitaan lopuksi, koska he välttyvät saamasta rokotuksen mukana siirtyvää sirua.
Shamaani tietää kaiken varsinkin siruttamisesta, ja kenenkään asiaan vihkiytymättömän on turha edes pyrkiä puheille hänen kanssaan.