Vuokran maksaminen on järkevää ainoastaan silloin kun Kela maksaa sen kokonaisuudessaan
Jos maksaa vuokran itse, siinä ei ole mitään järkeä. Samalla rahalla maksat asuntoa itsellesi.
Kommentit (52)
Riivinrauta kirjoitti:
Hoivoi , taas näitä oman elämänsä talous-nobelin voittajia..Mistä näitä sikiää.
Jos talous tietämys on tuota tasoa niin suosittelen opintoja aiheesta esim.avoimessa yliopistossa.
Voit myös itse opiskella lisää aiheesta mm.hypon sivuilta, kiinteistöliiton sivuilta/julkaisuista, jne...
Tästä ei enää puutu, kun kommentti joltain omistusasujalta kuinka se maksaa itselleen ja asuu ILMAISEKSI.
Asuminen sinäänsä on jokaisen oma asia ja ymmärrän hyvin tämän suomalaisen ajattelun joka vielä
menneisyydestä voimakkaana piilee korpikansan mielissä..Oma talo, farmariauto, pari tenavaa ja koira.
Sitten voikin alkaa katella hautapaikkaa=)
Juuri näin. Uusimpien taloustieteen näkemysten mukaan se on edullisempaa antaa tonni vuokranantajalle kuin lyhentää samalla summalla nollakorolla olevaa asuntolainaa ja maksaa muut asumiskulut. Tämä on sitä totuuden jälkeistä aikaa kun jokainen voi päättää oman totuutensa.
On harhaanjohtavaa puhua, että KELA maksaa vuokran tai muut sosiaalituet. Kyllä ne yhteiskunnan tuet maksaa tuottavaa työtä tekevät veronmaksajat. Haluan korostaa; tuottavaa työtä tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kela maksa työttömänkään koko vuokraa. Ap ei joko tiedä tätä tai sitten yksinäisyyttään vaan halusi keskustelun aiheen.
Kela maksaa myös tt-tuen. Luuletko, että esim. nuo suuret somaliperheet maksaa itse mitään siitä heidän vuonna 2020 valmistuneesta 5h+ keittiö + sauna + wc + parveke ullakkohuoneistoasunnostaan jotain itse omista säästöistään. Ihan vain tiedoksesi, eivät maksa. Kela maksaa heidän vuokrananatajansa lainanlyhennykset korkoineen.
Miksi alapeukutat kommenttia? Etkö halua, että kupla paljastuu. Reilussa kymmenessä vuodessa Kela on maksanut tuon asunnon kokonaisuudessaan sijoittajalle.
Minä alapeukutan rasistisia kirjoituksiasi.
Anteeksi mitä? Mikähän kommentissani oli rasistista? Totuus?
Keskistyit pelkästään johonkin "Somali perheisiin", vaikka tuollaisia pelkästään tuilla eläviä suurperheitä on myös kantasuomalaisissa. Ja vielä enemmän on kantasuomalaisia, jotka elävät ylikalliissa yksiöissä, jotka Kela maksaa kokonaan.
Pelkästään? Siihähän vain kiteytyy kokonaisuudessaan tämä asuntosijoittajien tulonsiirtokupla. Miksiköhän luulet, että näitä halutaan tänne? Ei ainakaan verotulojen toivossa.
Enemmän verorahoja menee kantasuomalaisten päihdekäyttäjien ja syrjäytyneiden miesten elättämiseen Kelan kautta. Miksi et itke tästä?
Menet taas täysin ohi aiheen. Sen asunnottoman alkoholisitin kautta kukaan toinen ei kartuta omaisuuttaan. Etkö näe ympärilläsi mitään muuta kuin rasismin. Tyypillinen vihreä jolle ei älyä ole siunaantunut lainkaan.
Suurin osa alkoholeista kyllä elää ihan vuokra-asunnoissa, eikä kaduilla. Miksi alat itkemään, kun osoitan sinulle faktat? :)
Miks sitoo pääoman ja kassavirran asuntoon? Kannattaa ostaa eka asunto, maksaa pois, myydä asunto, sijoittaa pääoma ja muuttaa vuokralle jonka jälkeen sijoitusten tuotto on suurempi kuin vuokra..
Vierailija kirjoitti:
On harhaanjohtavaa puhua, että KELA maksaa vuokran tai muut sosiaalituet. Kyllä ne yhteiskunnan tuet maksaa tuottavaa työtä tekevät veronmaksajat. Haluan korostaa; tuottavaa työtä tekevät.
Täällä on taas luokan fiksuin taas kertomassa faktoja.
Luulet, ettei muut tiedä miten Kela saa rahansa veroista?
Vierailija kirjoitti:
Öh.
Kannattaisi jäädä vanhempien luo asumaan, niin saisi vielä ruuatkin ilmaiseksi. Ja lainata autoa ilmaiseksi.
Kannattaa aina etsiä kaikelle joku toinen maksaja, eikä kannata itse kantaa vastuuta omasta elämästään.
KEla maksa aina kaikki, itse ei maksa koskan. T. Abdi
Meillä vuokra 1036e vesimaksuineen. Työttömyys raha 698e ja asumistuki 311, 35e.
Helppoa.
Sama täällä kun jollain muulla ketjussa: halpa vuokra koska vanha sopimus ja mukava vuokranantaja, työpaikka molemmilla kävelymatkan päässä ja tärkeimmät sukulaiset. Kaunis valoisa koti hyvällä alueella. Ehkä vähän pieni (kaksio), mutta kumpikaan ei kaipaa lapsuutensa hehtaarihalleissa asumista (ja siivoamista).
En tiedä miksi muuttaisin tästä jonnekin kauemmas, jotta saisin ostaa auton ja alkaa mieheni kanssa tuhlata yhteistä aikaa matkustamiseen töihin? Meidän tuloilla yhteistä aikaa päivästä katoaisi melkein kaksi tuntia. Ja mihin muuttaisimme? Johonkin neukkukuutioon?
Itse maksan vuokrani ihan palkkatyöllä, en saa senttiäkään asumistukea. Haluaisin omistusasunnon, mutta pankki ei myönnä yksin asuvalle asuntolainaa määräaikaisten työsuhteiden vuoksi. Lisäksi minulla ei ole myöskään takaajia, mutta käsiraha on sentään säästettynä. Olen yrittänyt etsiä vakituista työpaikkaa jo pitkään, mutta ne tuntuvat olevan nykyään aika tiukassa, joten asun varmaan vuokralla lopun elämäni.
Vierailija kirjoitti:
Ei kela maksa työttömänkään koko vuokraa. Ap ei joko tiedä tätä tai sitten yksinäisyyttään vaan halusi keskustelun aiheen.
Kyllä maksa kaiki, itse ei työ. T. Abdi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa myös tt-tuen. Luuletko, että esim. nuo suuret somaliperheet maksaa itse mitään siitä heidän vuonna 2020 valmistuneesta 5h+ keittiö + sauna + wc + parveke ullakkohuoneistoasunnostaan jotain itse omista säästöistään. Ihan vain tiedoksesi, eivät maksa. Kela maksaa heidän vuokrananatajansa lainanlyhennykset korkoineen.
Kela maksaa myös tuosta suunnasta tulevien perheiden aiheuttamat vauriot asuntoihin.
eikö ole vielä ovelampaa laittaa valtio maksamaan omistusasuntosi, kaveri ainakin nosti suurta ansiosidonnaista juuri asunnon ostettuaan pelkällä velkarahalla, sillä sitä sitten lyhenneltiin, toki eihän se ikuisuuksiin jatku ellei käy aina välillä hetkittäin töissä (siis sellaisissa jossa voi tehdä paljon ylitöitä ja nostaa tulotason korkeaksi kuten hänkin teki)