Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten palauttaa miehen mielenkiinto etsiä parisuhdetta?

Vierailija
09.03.2021 |

Kyse on sedästäni. Aina tavatessamme kysyn että "Missäs sun tyttöystävä?". Hän on viime vuosina alkanut jopa ärtymään tuosta kysymyksestä. Viime jouluna viimein avautui miksi hänellä ei ole ollut tyttöystävää melkein 15 vuoteen. Hänellä ollut vain todella ikäviä/huonoja/sairaita kokemuksia naisista. Viimeisin tyttöystäväkin oli jättänyt juuri ennen vuosipäivää kertomatta mitään selitystä ja sen jälkeen estäen kaikin tavoin, hän oli sen jälkeen musertunut useamman vuoden, ei vieläkään kuulema ymmärrä mitä tapahtui. Se oli vain jäävuoren alku hänen saasta vuorelle. Mielenterveys potilaita, varkaita, väkivaltaisia tapauksia jne. osunut hänen kohdalleen tuon jälkeen.

Nykyään hän ei edes uskalla katsoa naisia silmiin eikä edes hymyillä heille. Harmi, hän on kiltein ihminen jonka tunnen, samaa mieltä on sisarukseni, ja meitä harmittaa ettei niin ihana ihminen ole löytänyt kumppania, koskahän ansaitsee olla onnellinen, ja haluamme tietenkin lisää serkkuja. Hän on komein sukulaisemme, ja nuorena luulin että hänellä vientiä ja naisia riittää vaikka joka sormelle. Pitkän keskustelun jälkeen oli sydäntä murtavaa kuulla että hän on luovuttanut parisuhteiden osalta täysin, koska pelkää naisia väkivaltaisten ja huonojen kokemusten takia hyvin paljon. Sanoi että "Te tulette saamaan omia lapsia ennen kuin löydän ketään." Niin surullista.

Muutama vuosi sitten teimme hänelle tinder profiilin, kirjoitimme hänen tekstinsä, sekä valitsimme hänen kuvansa. Mutta kertoi että naiset eivät hänelle jostain syystä mitään yleensä vastanneet. Hän oli poistanut sovelluksen kahden vuoden jälkeen, koska kymmenistä matcheista juuri kukaan ei vastannut, eikä hän päässyt yksilekään treffeille sen kautta. Sanoi vain että "Viimeinen oljenkorsi käytetty, tinder opetti että naiset vihaavat minua.". Niin surettaa että lapsuuteni ihanin miespuoleinen ihminen on kokenut naisilta niin paljon pahaa ja välinpitämättömyyttä, jotta on päättänyt lopettaa etsimisen. Hän lopetti myös baareissa käymisen vuosia sitten, siksi että useampi nainen oli haistatellut tai uhkaillut ilman syytä.

Kertoi myös ottaneensa lopputilin töistään vuosia sitten, ja on sanonut että "En enää aio palata työelämään, koska en kelpaa suhteeseen tai perheen perustamiseen, saa joku perheen ansaitseva sen paikan." Sukulaiset on tosin kertonut että ei hänellä taloudellisia ongelmia ole koskaan ollut. Kuuleman mukaan ollut yksi bitcoineista hyötyneistä. Harmittaa todella paljon ettei hänellä ole ketään ollut vuosiin, ja hän on sanojensa mukaan täysin luovuttanut.

Olemme jopa yrittäneet etsiä hänelle sopivaa kumppania tuttavapiiristä, mutta emme tunne juuri ketään vapaata 30-40v naista. Miten hänet saisi kiinnostumaan etsiä parisuhdetta? Vai onko se lähemmäs 40 vuotiaalle enää mahdollista, joka luovuttanut noin 10 vuotta sitten? Rakkaalle sedällemme täytyy saada into löytää rakkaus, mutta miten se voi enää onnistua?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks luovuttanut. En enää aseta itseäni pilkalle alttiiksi. Varmaan säikähtäisin jos joku nainen osoittaa kiinnostusta. Mikä on kyllä reaktiona ihan perseestä.

Vierailija
22/42 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää tämä myös, minulla on eno hieman vastaavassa tilanteessa. Hänellä taas traumat naisista johtaa nuoruuteen ensimmäiseen kokemukseen. Nainen oli iskenyt hänet baarissa ja pyytänyt hotelli huoneeseensa. Oli ollut hieman kielimuuria, ja oli täysin hämmästynyt kun nainen alkoi pyytää maksua. Kävi itsetunnolle niin ettei ole tuon jälkeen enää koskaan naisia lähestynyt yli 40 vuoteen, saatika seurustellut. Miten tuon mielenkiinnon suhteille voi saada takaisin jos sen menettänyt ikäviin kokemuksiin? Harmittaa niin että kiltti ja mukava mies on ollut koko elämänsä ilman suhdetta yhden ikävän kokemuksen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuttanut myös. Ovat jotkut ystävät ehdottaneet treffeja joidenkin tuttujensa kanssa. En koe päässeeni yli entisen sanoista, joten olisi väärin toista kohtaan. Hän on estänyt minut, enkä todennäköisesti koskaan tule pääsemään yli hänen sanoistaan joita ei voinut koskaan käydä kanssani läpi. Rikkinäinen sielu ollut hänen jälkeen.

Vierailija
24/42 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättäkää "hyvät" naiset miehet rauhaan. Miehet eivät tarvitse teitä tai apuanne.

Vierailija
25/42 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen luovuttanut miesten suhteen. Edellinen rikkoi mielen ja sielun niin rikki, että luottamus on mennyt. Niin paljon pettämistä ja valheita. Tuntuu todella pahalle jäädä yksin. Ilman perhettä, ilman miestä, ilman rakkautta. Mutta sen lupasin itselleni vuosia sitten, ettei kukaan enää ikinä laita maahan polvilleen ja satuta.

Vierailija
26/42 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se mies rauhaan. Oisko sulla joku oma ongelma, johon voisit käyttää energiaasi?

Vierailija
27/42 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailta?  

Vierailija
28/42 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin taho, jolta setänne tässä asiassa apua tahtoo, on varmaankin puolta nuoremmat sukulaislapset.

Vierailija
29/42 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP setäsi ei tarvitse naista vaivoiksensa. Etkö ymmärrä?

Vierailija
30/42 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ap itseltäsi: miksi miehen tulisi saada nainen taakakseen? Mitä pahaa hän on tehnyt?

Vierailija
31/42 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on aikoinaan puhunut miten haluaa perheen, näen että hän ei ole onnellinen koska ei ole sitä saanut. Hän ansaitsee jonkun joka hänestä välittää ja perustaa perheen hänen kanssaan. Mutta miten hänet voi saada kiinnostumaan kumppanin etsimisestä, koska on sanojensa mukaan luovuttanut? Sitä sanoessaan hänen silmistä näkee yksinäisyyden aiheuttaman tuskan. Piilottaa sen vain hymyn alle.

AP

Vierailija
32/42 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se mies rauhaan. Oisko sulla joku oma ongelma, johon voisit käyttää energiaasi?

Setäni yksinäisyys on tullut minulle ongelmaksi. Itse olen tinderissä ja saan vastauksia jatkuvasti, jouluna sedästäni näki miten katkeroitunut oli naisille, kun minulla puhelin piippasi jatkuvasti. Sanoi että "Olet saanut enemmän viestejä parissa minuutissa kuin minulle vastattiin yhteensä kahdessa vuodessa." Laitoin puhelimen äänettömälle tuon jälkeen jottei sedästä tuntunut pahemmalta. Siinä vaiheessa tuntui kaikkein pahimmalta ja ymmärsin miten vaikeaa sedällä täytyy olla. Tuntuu niin pahalta että hänellä niin paljon ikäviä kokemuksia. Hän jos joku ansaitsee kunnioittavan kumppanin.

AP

Vierailija
33/42 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on aikoinaan puhunut miten haluaa perheen, näen että hän ei ole onnellinen koska ei ole sitä saanut. Hän ansaitsee jonkun joka hänestä välittää ja perustaa perheen hänen kanssaan. Mutta miten hänet voi saada kiinnostumaan kumppanin etsimisestä, koska on sanojensa mukaan luovuttanut? Sitä sanoessaan hänen silmistä näkee yksinäisyyden aiheuttaman tuskan. Piilottaa sen vain hymyn alle.

AP

Ap, tarkoitat varmasti hyvää mutta jatkuva härkkiminen aiheesta ja yritys saada hänet innostumaan puolison etsimisestä voivat itse asiassa vain satuttaa häntä lisää. Setäsi on luovuttanut, lannistunut, pettynyt ja allapäin. Siitä mielen- ja tunnetilasta käsin ei ole hyvä lähteä etsimään kumppania eikä se todennäköisesti onnistuisikaan. Jos haluatte auttaa häntä, niin ensiksi lopetatte tuon pakonomaisen amorina toimimisen. Toiseksi setäsi olisi ehkä hyvä saada purkaa jollekin ulkopuoliselle noita kurjia kokemuksiaan, koska väkivalta missä muodossa tahansa rapauttaa ja vääristää ihmisen minäkuvaa huomattavan paljon. Setäsi ansaitsee voida hyvin itsensä takia ja kun hän voi paremmin, on hänellä myös paremmat mahdollisuudet sen puolisonkin löytämiseen.

Vierailija
34/42 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Setäni yksinäisyys on tullut minulle ongelmaksi. Itse olen tinderissä ja saan vastauksia jatkuvasti, jouluna sedästäni näki miten katkeroitunut oli naisille, kun minulla puhelin piippasi jatkuvasti. Sanoi että "Olet saanut enemmän viestejä parissa minuutissa kuin minulle vastattiin yhteensä kahdessa vuodessa." Laitoin puhelimen äänettömälle tuon jälkeen jottei sedästä tuntunut pahemmalta. Siinä vaiheessa tuntui kaikkein pahimmalta ja ymmärsin miten vaikeaa sedällä täytyy olla. Tuntuu niin pahalta että hänellä niin paljon ikäviä kokemuksia. Hän jos joku ansaitsee kunnioittavan kumppanin.

AP

Oletko varma, että hänen reaktionsa johtui siitä, että on katkeroitunut naisille? Voisiko mitenkään olla mahdollista, että hän piti seurassa tinderöintiäsi loukkaavana ja ilkeämielisenä vihjailuna häntä kohtaan? Vähän nyt tuntuu siltä, että et oikeasti osaa olla kovin empaattinen setääsi kohtaan, vaikka hänelle kovasti naista ja perhettä haluaisitkin.

Vierailija
35/42 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ap, tarkoitat varmasti hyvää mutta jatkuva härkkiminen aiheesta ja yritys saada hänet innostumaan puolison etsimisestä voivat itse asiassa vain satuttaa häntä lisää. Setäsi on luovuttanut, lannistunut, pettynyt ja allapäin. Siitä mielen- ja tunnetilasta käsin ei ole hyvä lähteä etsimään kumppania eikä se todennäköisesti onnistuisikaan. Jos haluatte auttaa häntä, niin ensiksi lopetatte tuon pakonomaisen amorina toimimisen. Toiseksi setäsi olisi ehkä hyvä saada purkaa jollekin ulkopuoliselle noita kurjia kokemuksiaan, koska väkivalta missä muodossa tahansa rapauttaa ja vääristää ihmisen minäkuvaa huomattavan paljon. Setäsi ansaitsee voida hyvin itsensä takia ja kun hän voi paremmin, on hänellä myös paremmat mahdollisuudet sen puolisonkin löytämiseen.

Väkivaltaa ja sen uhkaa hän on kokenut useilta naisilta, ja vihdoin purki suruaan meille vuosien jälkeen. Hänellä ollut vaikeaa jo vuosia mutta emme ole sitä tajunneet koska ei siitä ole juuri mitään puhunut, tai maininnut, ja aina vaikuttaa niin iloiselta. Hän on ollut 15 vuotta yksin, ja potenut pahaa oloaan kaiken aikaa eikä kukaan perheestä ole huomannut sitä. Miten hänet saisi tuosta kuopasta jotta löytyisi into etsiä kumppania jotta voisi perustaa perheen?

AP

Vierailija
36/42 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten surkea provo.

Mutta jätä nyt se mielikuvitussetäsi rauhaan. Jopa mielikuvitusolennot haluavat elää omaa elämäänsä niin kuin itse parhaaksi katsovat. Mene sinä vaikka luovan kirjoittamisen kurssille niin saat muuta ajateltavaa. 

Vierailija
37/42 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Oletko varma, että hänen reaktionsa johtui siitä, että on katkeroitunut naisille? Voisiko mitenkään olla mahdollista, että hän piti seurassa tinderöintiäsi loukkaavana ja ilkeämielisenä vihjailuna häntä kohtaan? Vähän nyt tuntuu siltä, että et oikeasti osaa olla kovin empaattinen setääsi kohtaan, vaikka hänelle kovasti naista ja perhettä haluaisitkin.

Kyllä, kaikki tämä avautuminen alkoi tapahtua tämän jälkeen kun minulla tinder oli laulanut muutaman tunnin. En tiedä olisiko edes silloin avautunut ilman sitä jatkuvaa piipittelyä, ja olisin edelleen tietämätön sedän jatkuvasta tuskasta. Onneksi oli tai todennäköisesti olisin vieläkin tietämätön asiasta.

AP

Vierailija
38/42 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi miten surkea provo.

Mutta jätä nyt se mielikuvitussetäsi rauhaan. Jopa mielikuvitusolennot haluavat elää omaa elämäänsä niin kuin itse parhaaksi katsovat. Mene sinä vaikka luovan kirjoittamisen kurssille niin saat muuta ajateltavaa. 

Tässä ei ole mitää provosointia. Voisitko ystävällisesti jättää nuo provo syyttelyt muualle. Olen huolissani sedästäni. Mene muualle syyttelemään jos elät pilvilinnoissa missä tälläistä ei voi tapahtua.

AP

Vierailija
39/42 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jälleen kerran yksi naiset ovat pahoja -ulinaprovo. Tuo on kyllä ihan uskottava ja tosielämästäkin tuttu yksityiskohta, että innokkaimmat parittajat ovat empatiakyvyttömiä puusilmiä mutta naisviha haiskahtaa rivien välistä liian selkeästi, jotta tämä olisi loppuun asti mietitty.

Vierailija
40/42 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on jälleen kerran yksi naiset ovat pahoja -ulinaprovo. Tuo on kyllä ihan uskottava ja tosielämästäkin tuttu yksityiskohta, että innokkaimmat parittajat ovat empatiakyvyttömiä puusilmiä mutta naisviha haiskahtaa rivien välistä liian selkeästi, jotta tämä olisi loppuun asti mietitty.

Itse olen nainen joten miksi naisvihaksi mustamaalaat viestini? Vaikka onkin kyseessä sedän huonot kokemukset naisista, niin ei tämä ole naisia vastaan millään tavalla tarkoitettu.

Yritän kysyä neuvoa miten saisi suhteiden osalta luovuttaneen miehen kiinnostumaan taas parisuhteista huonojen kokemusten jälkeen. Sedällä on vain täytynyt olla mahdottoman huonoa tuuria kerta toisensa jälkeen.

En enää jaksa näihin provotus provotuksiin vastata, ovat asiattomia. Tämä on ongelma johon vastauksia yritän etsiä. Enkä vastauksien puolesta ilmeisesti ole yksin, vastaavaa ongelmaa on muillakin.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän