Yle lopettaa ainoan poliittisen satiiriohjelmansa - Satiiri ei sovi yhteen nykypolitiikan kanssa?
Ylen ajankohtaissatiiri Noin viikon studio loppuu, ja ohjelman viimeinen jakso nähdään jo torstaina.
Muistelen kaiholla mm. Ylen Itse valtiaat- animaatiosarjaa 2000-luvun alusta.
Aikalaiskritiikeissä joidenkin poliitikkojen spekuloitiin jopa loukkaantuneen mikäli heitä ei kelpuutettu osaksi sarjaa. Toista se on nykyään.
Kommentit (71)
Hyvä, että tämä ohjelma lopetetaan. Huonoja vitsejä, jotka naurattavat vain tekijöitä itseään.
Muutama Sipilä-vitsi tulikin kuultua😂 Marin-vitsit vähissä.
Ruotsissa saa näyttää poliittista satiiria jos se on kohdistettu Ruotsin demo,,,,teille. Muuten STOP
Ottaen huomioon, että Yle pysyy hengissä ainoastaan hallituksen määräämillä veroilla, tämä ei ole yllätys.
Jappas. taas jäin kiinni kun arvostelin Tvtä ja poliittista tilannetta että ei täällä paljoa voi omia mielipiteitä antaa ulos ilman tukkapöllöä.
Intersektionaalinen feminismi ei ole kuuluisa huumorintajustaan.
Sääli. Poliittinen satiiri on terve näkökulma yhteiskuntaan. Se osoittaa huumorin keinoin päätöksentekoon kipupisteet. Jos tätä ei voi tehdä, niin ollaan jo vaarallisilla vesillä.
Itse haaveilen suomalaisesta poliittisesta satiirista, jossa yhdistyisi Vallan linnake ja Vikatikki sarjat. Harmi kun kukaan ei osaa sellaista käsikirjoittaa.
En jää tota ohjelmaa kaipaamaan. Tekohauskaa.
Se nainen siinä ohjelmassa oli rasittava.
Se aikaisempi miesjuontaja oli parempi ja ah, niin kuuma.
Kyllä se mieskin oli väsyttävä. En jaksanut katsoa kuin hetken.
Persut pitävät huolen siitä, ettei mikään poliittinen pilaohjelma tunnu miltään. Miten mikään satiiri pärjäisi sille tomppelehtimiselle?
Harmi että ohjelma loppuu. Mä tykkäsin.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee liian kalliiksi heitellä helmiä persuille. Huonolta näyttää Suomen tulevaisuus, kun vähemmistö katsoo satiiria.
Persut vaikuttavat hyvinkin fiksuilta kun koko ajan haukutaan. Se koira älähtää mihin kapula kalahtaa. Vanha suomalaisen sananlasku eli ne jotka haukkuvat ovat itse mätäpäitä.
Persut ovat siis itse mätäpäitä.
Onko joku todellakin pahoittanut mielensä tästä ohjelmasta? Miksi? Poliittinen satiiri on yhtä vanhaa kuin politiikka itse ja vallanpitäjien on aina pitänyt nöyrtyä satiirikkojen ja pilailujen edessä. On erittäin huolestuttavaa, jos tällaiselle ohjelmalle ei enää ole tilaa.
Tai voisiko olla yksinkertaisesti kyse siitä, että tuollainen huumorinlaji ei enää kiinnosta tarpeeksi katsojia tai tekijöitä? Ei tietenkään, tietysti syyn täytyy olla herkkähipiäiset poliitikot
Koko ajan enemmän diktatuurin piirteitä ja puoli palstaa vielä hurraa sille. Minä nuorempana aina ihmettelin että miten tavallisetkin kansalaiset saatiin mukaan ihmisoikeuksien polkemiseen ennen vanhaan, mutta eivät ne ihmiset näytä hirveästi viime vuosikymmenistä viisastuneen.
Ei Neuvostoliitossakaan ollut mitään satiiriohjelmia. Siellä haisi pahalle, kun ihmisillä ei ollut varaa ostaa vessapaperia.