Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle lopettaa ainoan poliittisen satiiriohjelmansa - Satiiri ei sovi yhteen nykypolitiikan kanssa?

Vierailija
09.03.2021 |

Ylen ajankohtaissatiiri Noin viikon studio loppuu, ja ohjelman viimeinen jakso nähdään jo torstaina.
Muistelen kaiholla mm. Ylen Itse valtiaat- animaatiosarjaa 2000-luvun alusta.
Aikalaiskritiikeissä joidenkin poliitikkojen spekuloitiin jopa loukkaantuneen mikäli heitä ei kelpuutettu osaksi sarjaa. Toista se on nykyään.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Neuvostoliitossakaan ollut mitään satiiriohjelmia. Siellä haisi pahalle, kun ihmisillä ei ollut varaa ostaa vessapaperia.

Vierailija
22/71 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että tämä ohjelma lopetetaan. Huonoja vitsejä, jotka naurattavat vain tekijöitä itseään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
24/71 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama Sipilä-vitsi tulikin kuultua😂 Marin-vitsit vähissä.

25/71 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa saa näyttää poliittista satiiria jos se on kohdistettu Ruotsin demo,,,,teille. Muuten STOP 

Vierailija
26/71 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaen huomioon, että Yle pysyy hengissä ainoastaan hallituksen määräämillä veroilla, tämä ei ole yllätys.

27/71 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jappas. taas jäin kiinni kun arvostelin Tvtä  ja poliittista tilannetta että ei täällä paljoa voi omia mielipiteitä antaa ulos ilman tukkapöllöä.

Vierailija
28/71 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intersektionaalinen feminismi ei ole kuuluisa huumorintajustaan.

Vierailija
29/71 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli. Poliittinen satiiri on terve näkökulma yhteiskuntaan. Se osoittaa huumorin keinoin päätöksentekoon kipupisteet. Jos tätä ei voi tehdä, niin ollaan jo vaarallisilla vesillä.

Itse haaveilen suomalaisesta poliittisesta satiirista, jossa yhdistyisi Vallan linnake ja Vikatikki sarjat. Harmi kun kukaan ei osaa sellaista käsikirjoittaa.

Vierailija
30/71 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jää tota ohjelmaa kaipaamaan. Tekohauskaa.

Vierailija
31/71 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nainen siinä ohjelmassa oli rasittava.

Vierailija
32/71 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se aikaisempi miesjuontaja oli parempi ja ah, niin kuuma.

Vierailija
33/71 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mieskin oli väsyttävä. En jaksanut katsoa kuin hetken.

Vierailija
34/71 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut pitävät huolen siitä, ettei mikään poliittinen pilaohjelma tunnu miltään. Miten mikään satiiri pärjäisi sille tomppelehtimiselle?

Harmi että ohjelma loppuu. Mä tykkäsin.

Vierailija
35/71 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee liian kalliiksi heitellä helmiä persuille. Huonolta näyttää Suomen tulevaisuus, kun vähemmistö katsoo satiiria.

Persut vaikuttavat hyvinkin fiksuilta kun koko ajan haukutaan. Se koira älähtää mihin kapula kalahtaa. Vanha suomalaisen sananlasku eli ne jotka haukkuvat ovat itse mätäpäitä. 

Persut ovat siis itse mätäpäitä.

Vierailija
36/71 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku todellakin pahoittanut mielensä tästä ohjelmasta? Miksi? Poliittinen satiiri on yhtä vanhaa kuin politiikka itse ja vallanpitäjien on aina pitänyt nöyrtyä satiirikkojen ja pilailujen edessä. On erittäin huolestuttavaa, jos tällaiselle ohjelmalle ei enää ole tilaa.

Vierailija
37/71 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai voisiko olla yksinkertaisesti kyse siitä, että tuollainen huumorinlaji ei enää kiinnosta tarpeeksi katsojia tai tekijöitä? Ei tietenkään, tietysti syyn täytyy olla herkkähipiäiset poliitikot 

Vierailija
38/71 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolueellinen ohjelma. Piste.

Vierailija
39/71 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan enemmän diktatuurin piirteitä ja puoli palstaa vielä hurraa sille. Minä nuorempana aina ihmettelin että miten tavallisetkin kansalaiset saatiin mukaan ihmisoikeuksien polkemiseen ennen vanhaan, mutta eivät ne ihmiset näytä hirveästi viime vuosikymmenistä viisastuneen.

Vierailija
40/71 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan