Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veikkaukseni Malmin lentokentän kohtalosta: kun lentokoneet on häädetty ja kiitotiet kaivettu pilalle, huomataan että

Vierailija
09.03.2021 |

alueen rakentaminen tulisi niin törkeän kalliiksi, että ei kannata. Alue jää seuraaviksi vuosikymmeniksi epämääräiseksi joutomaaksi.

Kommentit (196)

Vierailija
121/196 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso metsäalue Malmin kentästä kaakkoon. Onko jokin syy, että siihen ei rakenneta, mutta Malmi pitää tuhota?

Vierailija
122/196 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nää lentomelusta valittavat kestää mitään muitakaan kaupungin ääniä? Lentomeluhan on niistä pienin. Jaksan todella ihmetellä. Ensin muutetaan lentokentän läheisyyteen ja sitten aletaan valittamaan.

Huomaa, ettet itse asu lentomelualueen lähellä, muuten et todellakaan vertaisi lentomelua muuhun meluun. Kestän ihan hyvin kaupungin melua, tässä on junarata ihan vieressä, eikä sekään ole mikään hiljainen. Silti sen melu ei kuulu sisälle asti. Eli ei voi verratakaan. Hki-Vantaa lentomökä on kuule lisääntynyt monin kertaisesti siitä, kun tänne muutimme, turha syyttää asukkaita huonosta kaupunkisuunnittelusta.

Totta. Helsinki-Vantaan isojen koneiden möykkä kuuluu kyllä kovemmalla volyymilla kuin pienet pörräävät lentokoneet. Mutta nythän ne malmilaiset jotka hurrasivat Sinnemäen suunnitelmia ja halusivat lentokoneet pois saavat oikein täysin rinnoin nauttia siitä, kun ne isot koneen suuntaavat Malmin yli kun ei ole enää pikkukoneiden estettä.

Joo, ei se ilmatila tyhjäksi jää... Isot koneet saavat nyt sitten lentää siinä matalammalla... Huh! Mikä möly tulee....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/196 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malmin kentästä noin 7 km koilliseen = PELKKÄÄ METSÄÄ satoja kilometrejä!

Miksi ei sinne? Miksi juuri Malmille?

Vierailija
124/196 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentäminen ei poissulje asuntojen rakentamista alueelle. Sinne olisi mahtunut molemmat: talot ja lentokenttä. On se kumma miten tämäkään idea ei kaupungille sovi, kaikki olisivat olleet tyytyväisiä.

Kiusantekoa kaupungilta sanon minä!

Kuka hullu ostaisi asunnon lentokentän vierestä? Ei kukaan. Lentokenttä siirtyköön syrjään.

Selkeästi et ole edes käynyt täällä.

Minä olen asunut lentokentän vieressä, ääniin tottui.

Joo. Mekin olemme asuneet yli 20 vuotta ihan kentän vieressä. Ei ole häirinnyt koneiden äänet. Lapset on nukkuneet vaunuissa ulkona päiväunet aikoinaan, ei ole koneet edes vauvanunia häirinneet.

Vierailija
125/196 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alue on hirveä rytöle. Ainoa säästämisen arvoinen on se pyöreä päärakennus.

Saadaan koillinen Helsinki yhtenäiseksi. Tuo alue on blokannut kaupunkirakenteen rankasti.

Vierailija
126/196 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puretaan stadion ja rakennetaan siihen asuntoja. Miettikää, miten hyvät julkiset kulkuyhteydet! Ei tarvi parkkipaikkoja laittaa ollenkaan.

No minun puolesta Stadionin voisi muuttaa asunnoiksi vaikka heti. Ei sitä nyt sentään purkaa voi, mutta ei minua haittaisi, jos se käyttötarkoitus muuttuisi.

Olen pelannut pienenä tennishallissa, mutta ei minua haittaa, että se on nykyisin elokuvateatteri ja museo.

Se haittaisi, jos koko rakennusta ei olisi.

Vierailija
127/196 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntopula ratkeaisi erittäin helpolla tavalla:

Jatketaan rataa Kivistön kohdalta länteen/luoteeseen. Rakennetaan asema ja lähiö, sitten seuraava asema ja lähiö jne sitä mukaan kun lisää tarvitaan. Tätä voidaan jatkaa, kunnes saavutetaan länsirannikko.

Vierailija
128/196 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talojen lämmityksestä aiheutuu Suomessa suurimmat co2-päästöt. Joten ekoteosta ei voida puhua. Taloja ei tarvita lisää, kun ihmisten määrä ei kasva. Pitäisi keskittyä peruskorjaamaan.

Suomalaiset vähenevät, mutta kunniakansan ja muiden ulkomaiden varattomien määrä kasvaa,

Vierailija
129/196 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saadaan koillinen Helsinki yhtenäiseksi. Tuo alue on blokannut kaupunkirakenteen rankasti.

Juuri näin minäkin olen ajatellut. Olen luullut, että erityisesti omistusasunnon omistajat ovat mielissään. Kun samalla nyt tosissaan kehitetään myös Malmin keskustaa. Joka sanalla sanoen on aivan karsean hirvittävä ja todella ansaitsee parempaa.

Välillä tuntuu, että ihmiset tottuvat ympäristöönsä eivätkä enää itse näe, miltä alue vaikuttaa ulkopuoliselle.

Hyvät yhteydet, todella keskeinen sijainti ja potentiaalia vaikka mihin. Lähellä upeat metsät. Aivan huippualue kehitteillä.

Vierailija
130/196 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta MIKÄ siinä kentässä lentokenttänä on niin hienoa?

Tässä onkin ollut kaksi hyvää perustelua: että olisi sähkölennon koekenttä ja että blokkaa isot koneet.

Valistakaa ja kertokaa lisää syitä, miksi pitäisi välittää?

Anteeksi malmilaiset, mutta minusta alue on kamala. En tajua, miksi kukaan haluaisi säästää sitä. Mutta pari pointti tullut jo esiin.

Miten olisi se, että se kenttä on Suomen toisiksi suosituin (nyt viime aikoina Suomen suosituin) lentokenttä. Eikö se ole mielestäsi tarpeeksi hyvä syy pitää kenttä toiminnassa?

Henkilökohtaisesti mainitsen pitäväni erityisesti alueen nostalgisesta tunnelmasta. Sellainen on oikeasti aika harvassa Helsingissä ja Suomessa ylipäänsä, en osaisi heti mainita toista paikkaa. Malmin kentällä on jollain tavalla tosi hyvä ja nostalginen tunnelma, pääsee pois kaupungin melusta ihan toisenlaiseen paikkaan. Malmin kenttä on Helsingin ylpeys, miten kehtaavat..

Suomen kaltaisesta jämähtäneestä ja pysähtyneestä maasta kyllä löytää nostalgiaa.

Vierailija
131/196 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on kuihtumassa, joten haittaa sellaisesta blokkauksesta ei tule olemaan.

Vierailija
132/196 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malmin ke työ oli Suomen toiseksi vilkkain ja vain 20% oli harrastetoimintaa. Muu ammattitoimintaa, joten ei tarvitse haukkua leikkikentäksi.

Aikoinaan Malmin lentää ei alettu laajentamaan, koska uusien painavien koneiden takia kiitoradan olisi pitänyt paaluttaa ja se katsottiin tulevan liian kalliiksi. Siksi rakennettiin uusi lentokenttä Seutulan.

Vierailija
133/196 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa kun siitä kentästä vihdoin päästään. Jos olisivat lentäneet niillä koneillaan vähän vaihtelevimmilla reiteillä ja rittävässä korkeudessa talojen päällä, niin minua ei olisi haitannut ollenkaan. Mutta ei. Vuosia sitä sikailua katsoneena poksautan skumpan, kun viimeinenkin kone painuu h*lvettiin siltä kentältä. Alue joka on saanut kärsiä pörisevistä kesäkoneista ei ole edes kovin lähellä Malmia, vaan kentän haitat ulottuivat yllättävän kauas. Olen todella tyytyväinen, että se pienen piirin saastuttava ja melua tuottava puuhastelu vihdoinkin loppuu. Hyvä Helsinki! <3

JESS! Poksauta oikein kunnolla!

ja poksauta sitten uudelleen kun ne isot koneet jyräävät sun yläpuolella.

Ai että et tullut ajatelleeksikaan että sen lisäksi että saat nyt naapuriisi tuhansittain uusia naapureita kerrostaloihin ja näiden tuomat metelit (luonnolliset) myös Helsinki-Vantaan isot koneet pääsevät nyt lähestymään ylitsesi. Ne ne vasta pitävätkin meteliä!

Kiitos kovasti toivotuksista, mutta kumpikaan skenaario ei sattuneesta syystä voi tapahtua tuolla alueella. Hyvää yötä!

Vierailija
134/196 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malmin kentän toiminta on ollut alueen sielu ja luonut alueen persoonallisuuden.

Vierailija
135/196 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alueenvaltaajilla on ollut jo kauan tiedossa että vuokrasopimus on päättynyt 2019.

Vielä tänä vuonna saatiin HS:n uutisen mukaan vetkutettua lähtöä koska koneilla ei voi lentää talvella.

Ei lienee ihme jos lähikunnissa ei ole riittänyt kiinnostusta vuokrata mitään sellaisille tulijoille jotka riitelevät vuositolkulla ja estävät kiusallaan 20 000 asukkaalle tarkoitettua aluerakentamista.

Vierailija
136/196 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole jyräämässä niitä rakennuksia sieltä.

Vierailija
137/196 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentäminen ei poissulje asuntojen rakentamista alueelle. Sinne olisi mahtunut molemmat: talot ja lentokenttä. On se kumma miten tämäkään idea ei kaupungille sovi, kaikki olisivat olleet tyytyväisiä.

Kiusantekoa kaupungilta sanon minä!

Kuka hullu ostaisi asunnon lentokentän vierestä? Ei kukaan. Lentokenttä siirtyköön syrjään.

Selkeästi et ole edes käynyt täällä.

Minä olen asunut lentokentän vieressä, ääniin tottui.

Joo. Mekin olemme asuneet yli 20 vuotta ihan kentän vieressä. Ei ole häirinnyt koneiden äänet. Lapset on nukkuneet vaunuissa ulkona päiväunet aikoinaan, ei ole koneet edes vauvanunia häirinneet.

Kerron nyt sadannen kerran näissä aihetta käsittelevissä ketjuissa, että monet välittömästi Malmin kentän läheisyydessä asuvat (toki suunnasta riippuen) ovat säästyneet pahimmalta melulta. Häiritseviä ylilentoja pientaloalueiden yllä on harrastettu ihan muualla. 

Vierailija
138/196 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saadaanko ne aidat vihdoinkin nurin ja vaikka liikuntapaikkoja ja leikkipuistoja tilalle?

Vierailija
139/196 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa kun siitä kentästä vihdoin päästään. Jos olisivat lentäneet niillä koneillaan vähän vaihtelevimmilla reiteillä ja rittävässä korkeudessa talojen päällä, niin minua ei olisi haitannut ollenkaan. Mutta ei. Vuosia sitä sikailua katsoneena poksautan skumpan, kun viimeinenkin kone painuu h*lvettiin siltä kentältä. Alue joka on saanut kärsiä pörisevistä kesäkoneista ei ole edes kovin lähellä Malmia, vaan kentän haitat ulottuivat yllättävän kauas. Olen todella tyytyväinen, että se pienen piirin saastuttava ja melua tuottava puuhastelu vihdoinkin loppuu. Hyvä Helsinki! <3

JESS! Poksauta oikein kunnolla!

ja poksauta sitten uudelleen kun ne isot koneet jyräävät sun yläpuolella.

Ai että et tullut ajatelleeksikaan että sen lisäksi että saat nyt naapuriisi tuhansittain uusia naapureita kerrostaloihin ja näiden tuomat metelit (luonnolliset) myös Helsinki-Vantaan isot koneet pääsevät nyt lähestymään ylitsesi. Ne ne vasta pitävätkin meteliä!

Kiitos kovasti toivotuksista, mutta kumpikaan skenaario ei sattuneesta syystä voi tapahtua tuolla alueella. Hyvää yötä!

Kauempana olevat ihmiset eivät ole voineet nähdä ja nauttia kentän toiminnasta , niin siksi he ovat ärsyyntyneet siitä. Eli kateutta ilmassa.

Vierailija
140/196 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta MIKÄ siinä kentässä lentokenttänä on niin hienoa?

Tässä onkin ollut kaksi hyvää perustelua: että olisi sähkölennon koekenttä ja että blokkaa isot koneet.

Valistakaa ja kertokaa lisää syitä, miksi pitäisi välittää?

Anteeksi malmilaiset, mutta minusta alue on kamala. En tajua, miksi kukaan haluaisi säästää sitä. Mutta pari pointti tullut jo esiin.

Miten olisi se, että se kenttä on Suomen toisiksi suosituin (nyt viime aikoina Suomen suosituin) lentokenttä. Eikö se ole mielestäsi tarpeeksi hyvä syy pitää kenttä toiminnassa?

Henkilökohtaisesti mainitsen pitäväni erityisesti alueen nostalgisesta tunnelmasta. Sellainen on oikeasti aika harvassa Helsingissä ja Suomessa ylipäänsä, en osaisi heti mainita toista paikkaa. Malmin kentällä on jollain tavalla tosi hyvä ja nostalginen tunnelma, pääsee pois kaupungin melusta ihan toisenlaiseen paikkaan. Malmin kenttä on Helsingin ylpeys, miten kehtaavat..

Pääsee pois kaupungin melusta lentokentälle? :-D Oletko ikinä esimerkiksi metsästä kuullut? Ehkä lentoaktiivit käyvät niissä vain hakemassa liito-oravia Malmille kuljetettaviksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi