Tervehditkö kaupungilla gynekologiasi, kampaajaasi, lääkäriäsi,
Kommentit (16)
Nyt hän ei ehkä enää tunnistaisi, mutta aikoinaan olisimme varmaan nyökänneet.
tuttavaa lääkäriä olen kerran tervehtinyt kun näin.
Lääkäri on mun koulukaveri ja kampaaja on tullut muuten vain tutuksi.
enkä siinä ehdi yleensä miettiä, että mistä yhteydestä sen tunnistan.
Tai jos koet välttämättömäksi tervehtimisen, niin korkeintaan nyökkäät huomaamattomasti!
Ei ole yhtään kiva törmätä asiakkaisiinsa "tuttuina" kaupungilla. Työ on työtä ja vapaa-aika vapaa-aikaa, kitooooos!!
minun lääkärilläni, kampaajallani ja omilla asiakkaillani on käytöstavat....
Lääkärinä minulla ei ole lupa tervehtiä ensin (paitsi vanhojen tosi tuttujen potilaiden kohdalla pakko tehdä poikkeus) ellei potilas itse ensin tervehdi.
terveisin lääkäri
Itsekin työskentelen psykiatrisessa sairaanhoidossa, joten en voi potilaitani tervehtiä ensin. Kyllä kaikki tutut potilaat moikkaavat. Juttelemaan ei kummemmin jäädä. Tervehdin myös omaa lekuriani, kampaajaani, lasteni opettajaa jne. Joku on nyt ymmärtänyt vapaa-ajan ja ammatillisen roolinsa hieman väärin. Ei tervehtiminen vie pois omaa vapaa-aikaa, mutta se kuuluu hyviin käytöstapoihin.
Kahdeksan vuotta kuitenkin oltiin samalla luokalla koulussa. Kyllä hän tervehtii, usein ensin, kun en itse aina huomaa, ja jää monesti juttelemaankin.
..ja kyllä opiskelijat tervehtii kadulla. Musta se on ihan normaalia, vaikka välillä tahtoisi olla vain "tuntematon". Joskus olen jollekin sanonut, että kivaa keikkaa, oon nyt vapaalla, jutellaan sitten tunnilla enemmän.
Mutta alkuperäiseen, jos on tuttu (so. olen käynyt useasti), silloin moikkaan. Ketään yhden kerran kampaajaa en.
Bändit, samoin kuin opiskelijat ja opettajat, saattavat joskus käydä kuuntelemassa samaa musaa.
(eli juteltu yksityisasioista vapaamuotoisesti), nyökkään ja sanon "hei", jatkan sitten matkaa. Jos huomaan toisen olevan ilahtunut, hymyilen leveästi ja saatan huikata jotain lyhyesti.
Gynekologilla olen käynyt kerran, enkä edes muista miltä se näyttää, samalla kampaajalla en ole enempää kuin kerran, joten sellaistakaan minulla ei ole. Lääkärin tapaan kerran vuodessa, enkä häntä välttämättä siviilit päällä tunnista. Rakastajaa ei ole.
no ton vikan saattasin tunnistaa jos sellanen ois :)
rakastajaa ei ole, gynekologia ja lääkäriä en.