Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gary soitti minulle ja halusi keskustella tietokoneestani.

Vierailija
09.03.2021 |

Puhelu tuli 0500 alkuisesta numerosta. Puhui selkeää englantia hieman murtaen. Kerroin heti, että en jatka tätä puhelua. Rupesi tinkaamaan, että miksi en halua puhua😂 Löin sitten luurin kiinni. Varokaa näitä soittoja. Varsinkin nyt, kun eräs pankki on ulkoistanut it toimintojaan intiaan, niin tässä hyvä sauma myös roistoille.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta soittaa Trevö ja sitten Piitö. Kaikki toivoo vaan sun parasta. 'Mä oon sun puolella, sinuna avaisin nyt koneesi minulle'.

Vierailija
2/16 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle yritettiin myös soittaa kahdesta eri numerosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaverille on tullut jo muutama puhelu. Viimeisimpään (jossa soittivat "yrityksen IT-osastolta") oli todennut, että ai kiva, minäkin työskentelen IT:ssä, kukas sinä olet kun en tunnista nimeä. Seuraus: tuut tuut tuut tuut...

Vierailija
4/16 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta soittaa Trevö ja sitten Piitö. Kaikki toivoo vaan sun parasta. 'Mä oon sun puolella, sinuna avaisin nyt koneesi minulle'.

Elämme 'tosiystävien' aikaa, axelsmithin piitöreistä se lähti ja on kulminoitunut nyt veetihessuiksi. 

Vierailija
5/16 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että pankin it-tuki olisi vain halunnut tietää miten maksaa kela korvaukset tilillesi☺

Vierailija
6/16 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on soitellut Michael Microsoftilta pari kertaa. Kertonut englanniksi että tietokoneeni on hyökkäyksen kohteena ja vaarassa ja että hänen täytyisi nyt saada etäyhteys mun koneeseen jotta voi korjata asian. Olen lyönyt luurin kiinni.

Vierailija
7/16 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on Microsoftilta soitettu jo kolme kertaa. 

Ovat kauheen huolissaan tietokoneestani.

Olen joka kerta ihan huvikseni jututtanut heitä. Eivät osanneet selittää, miksi soittavat "Amerikasta", mutta numero näyttää silti suomalaiselta.

Vierailija
8/16 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näitä varaa vedättää vai joutuuko itse maksamaan puhelun? Voisin nimittäin jutustella pitkään, aikaa on, koska korona...

Vierailija
9/16 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsokaa youtubesta it-scammer videoita niin kupletin juoni selviää. Jotkut häkkerit huvikseen metsästää noita ja pistää huijareiden omat tietokoneet sekaisin.

Vierailija
10/16 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko näitä varaa vedättää vai joutuuko itse maksamaan puhelun? Voisin nimittäin jutustella pitkään, aikaa on, koska korona...

Ei Suomessa puheluun vastaaminen maksa ikinä. Ihan huoletta voi puhua.

Mihinkään ei tietenkään pidä antaa suostumustaan eikä alkaa avata niille tietokonettaan, tämä lienee sanomattakin selvää. 

Mutta niitä voi jututtaa ja esittää kiperiä kysymyksiä, on hauskaa. :D

Vierailija
11/16 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puhun niille aina vain suomea. On niin hauska kuunnella sitä huutelua ja tivaamista, kunnes paiskaavat luurin korvaan.

Vierailija
12/16 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihinkään ei tietenkään pidä antaa suostumustaan eikä alkaa avata niille tietokonettaan, tämä lienee sanomattakin selvää. 

Ja koskaan ei pidä sanoa luuriin "yes". Nauhoittavat kaiken ja osa noista huijareista on juuri metsästämässä sitä että sanoisit ihan mihin tahansa "joo", ja sitten lähetetään lasku koska olet muka tilannut jotain.

Vierailija
13/16 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja koskaan ei pidä sanoa luuriin "yes". Nauhoittavat kaiken ja osa noista huijareista on juuri metsästämässä sitä että sanoisit ihan mihin tahansa "joo", ja sitten lähetetään lasku koska olet muka tilannut jotain.

Toi saattaa kuulemma olla pelkkä urbaani legenda, mutta varmuuden vuoksi olen itsekin vältellyt yksinkertaisia myöntäviä ilmaisuja.

Vierailija
14/16 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei pidä alkaa juttelemaan.

Luuri kiinni heti ja numero estoon.

Yrittävät saada myönteisen vastauksen jankkaamalla hoono soomi- kielellä tai murtaen englantia. Kysyvät sun nimeä uudestaan ja uudestaan ja kun vastaat ”kyllä” tms. saavat todisteen/ luvan sinulta esim. kuukausitilaukseen/ rahan lähettämiseen jonnekin ulkomaille.

Koskaan ei pidä jutella englanniksikaan. ” Yes” on sinun lupaukseksi johonkin, mistä ei hyvää seuraa.

Vierailija
15/16 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittävät saada myönteisen vastauksen jankkaamalla hoono soomi- kielellä tai murtaen englantia. Kysyvät sun nimeä uudestaan ja uudestaan ja kun vastaat ”kyllä” tms. saavat todisteen/ luvan sinulta esim. kuukausitilaukseen/ rahan lähettämiseen jonnekin ulkomaille.

Koskaan ei pidä jutella englanniksikaan. ” Yes” on sinun lupaukseksi johonkin, mistä ei hyvää seuraa.

Olen osannut olla sanomatta yksinkertaista kyllä-vastausta. :)

Saa jutella, jos haluaa.

Vierailija
16/16 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä Microsoft-puheluissa ei yritetä tuota! 

Niillä on tavoitteena asentaa urkintaohjelma ihmisen koneelle.