Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia välilevyongelmista alaselässä?

Vierailija
09.03.2021 |

Miten teillä on oireillut välilevyn pullistumat tai muut vaivat? Mulla selkä reistannut yli vuoden ja aluksi oli tosi pahasti kipeä, nyt ei niinkään selkä kipeä kuin vähän toisinaan mutta toinen jalka oireilee puutumisilla ja oudoilla tuntemuksilla päivittäin.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitään, mutta mulla on selkä oireillut siten, että nikamat irtoilevat. Kuuluu naks naks naks naks ja kaikki liikkuvat. Eli yliliikkuvuutta. Nyt on selkä alkanut kipeytyä. Alaselässä ongelma.

Naapurissa asui ennen lääkäri, jolle tehtiin 3 leikkust selkään. Hän kertoi, että meni niin pahaksi, että tuli jo halvaamisoireita. (en muista minne. Saattoi olla esim pissaamiseen)

Vierailija
2/15 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmillaan ei meinannut saada sukkia laitettua jalkaan aamuisin ja sähköiskun lailla lähti jalat alta. Seinästä tukea ottaen liikuin kotona. Jotkut menee konttaamalla.

Tuollaisia jaksoja viikko, pari kerrallaan. Pientä riesaa koko ajan oli. Nyt parempi. Ehkä uusi sänky auttoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ongelma ollut niinkään selässä vaan jalassa. Toisella jalalla sain otettua vain pieniä askelia ja jalka oli välillä ihan pois pelissä. Puolen vuoden kärsimisen jälkeen selästä leikattiin peukalonpään kokoinen pullistuma(joka oli jo revennytkin). Ongelma jäi leikkauspöydälle, ei ole enää lähemmäs 20 vuoteen ollut pahempaa vaivaa selän kanssa.

Vierailija
4/15 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia oireita kuin ap:lla. Sen lisäksi en voinut seistä paikallani, piti koko ajan kävellä, vaikka paikallaan. Istuminenkin oli hankalaa ja kipua tuottavaa, vaikka kipukynnykseni on harvinaisen korkea. Nukkuminen oli hankalaa, onnistui vain yhdessä asennossa, joka oli kummallinen kiemura (mies ihmetteli, miten kukaan edes pääsee sellaiseen asentoon).

En muista juuri mitään 7 kk:n ajalta ennen leikkausta, elämä pyöri vain kivun ympärillä. Olin kuitenkin töissä koko ajan, tyhmä kun olen.

Sain elämäni takaisin leikkauksen ansiosta.

Vierailija
5/15 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireet oli jatkuva kipu selässä, heijastuskipu jalassa ja ajoittainen jalan puutuminen.

Ainoa mikä vuosikymmenten aikana auttoi oli fysioterapeutin jumppaohjeet.

Vierailija
6/15 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipaino ei tule yksin.

Vierailija
7/15 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla liukastumisen seurauksena suuri pullistuma.

Oli kuin suonta ois vedetty pohkeesta ja nilkkaa kiristetty rautalangalla, eikä jalka pitänyt.

4 kivuliasta kuukautta keppien turvin, kunnes leikattiin, hyvin onnistui!

Vierailija
8/15 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ylipaino ei tule yksin.

En ole ap, vaan yksi kommentoijista.

Olen hoikka, ollut aina. Mutta olen pitkä ja tällaiset selkäjutut ovat meidän pitkien ihmisten ongelma enemmän kuin lyhyiden. Lyhyemmillä puolestaan oireilevat pitkiä enemmän lonkat.

Saatko jotain kiksejä typeristä kommenteistasi? Suosittelen terapiaa.

Vierailija
9/15 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo aika pitkään on välilevypullistumaa hoidettu ajan avulla. Useimmat pullistumat kuivuvat itsekseen, mutta edelleen ne pahimmat joudutaan leikkaamaan.

Kenkkua kuitenkin vaivasta kärsiville, että se kuivuminenkin vie aika kauan aikaa.

Vierailija
10/15 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 25-50 vuotiaana, siis säännöllisesti tuolla ikävälillä 2-8 vk selkä saamarin kipeä, pylly pitkällä kävelin, aamulla tuskaa päästä ylös. Iskfhias, selkä ,lomkka pakara jne kipeä.Kivuista huolimatta kävin töissä, en jäänyt saikulle. Liike on lääke, ei auttanut Dolan Indometin, eikä panadol. Kuvattiin , oli välilevymadaltumaa 35vuotiaana. N 50v jäleen kivut vaan häipyi. Nyt olen 73v kävelen ,juoksen , jumppaan, eikä mihinkään satu. Elämä on ihmeitä täysi,

Vierailija
11/15 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoa edelliseen, hoikka ja liikkuvainen olen aina ollut.

Vierailija
12/15 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ongelma ollut niinkään selässä vaan jalassa. Toisella jalalla sain otettua vain pieniä askelia ja jalka oli välillä ihan pois pelissä. Puolen vuoden kärsimisen jälkeen selästä leikattiin peukalonpään kokoinen pullistuma(joka oli jo revennytkin). Ongelma jäi leikkauspöydälle, ei ole enää lähemmäs 20 vuoteen ollut pahempaa vaivaa selän kanssa.

Mulla sama, paitsi pullistuma/repeämä leikattiin parin viikon sisällä oireiden alkamisesta. Selkä ei ollut kipeä vaan jalassa oli tunnottomuutta ja kaikki kosketus jalkaterässä tuntui lähinnä sirkkelinterältä, kävelin kepeillä, kun jalka petti alta jne. Jalkaan jäi (ikuinen) hermovaurio :( Tästä aikaa 10 vuotta.

Vierailija
13/15 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan en ylipainoinen ole, melko pitkä ja lähempänä alipainoa. Itsellä puutuilevat toisen jalan muutama varvas, ja jalka "hurisee" jatkuvalla syötöllä ja kipeytyy, tuntuu muutenkin oudolta. En muista, kantelinko toisella olalla hyvin painavaa kauppakassia ja se tuntui selässä, mutta sen jälkeen kärsin pari kuukautta TODELLA voimakkaasta kivusta alaselässä, yritin nukkua eri sängyissä, sohvalla, paljaalla lattialla, tyynyjen päällä kun sattui ihan älyttömästi etenkin makuuasennossa. Kukaan ei silti nähnyt tarpeelliseksi kuvata, vaikka päivystuksessäkin kävin kärsimyksissäni silloin.

Ap

Vierailija
14/15 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aft.fi todella auttaa ja siihen osteopaatti kaveriks

Vierailija
15/15 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pitkään oireillut välilevyrepeämä ja iskiastyyppinen vaiva toisessa jalassa. Mut on pelastanut kuntosali. Kaiken maailman pilatesta ja fyssaria kokeilin, mutta lopulta vain säännöllinen lihastreeni on pitänyt selän kunnossa. Suosittelen jos et jo treenaa!