Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pärjää lukiossaa Opettajatkin aivan naatteja!

Vierailija
09.03.2021 |

Mä en opiskelijana jaksa enää opiskella etänä, kun apua ei saa, kukaan ei tarkista tehtävät, opet eivät ikinä vastaa mihinkään.

Opet tuskailevat ja voivottelevat kuinka vaikeiksi YO- kirjoitukset ovat nykyään.

Pelkkää sähläystä ja kiirettä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän että tässä viimeisen 7 vuoden aikana on ainakin Helsingissä supistettu ihan kamalasti.

Yhdellä opolla saattaa olla 2000 oppilasta.

Yhdellä opolla pitäisi suositusten mukaan olla max 200 lukiolaista. Joten joko nolla pujahti liikaa, tai sitten puhut kuraattoreiden tilanteista, joilla ei valitettavasti taida olla mitään mitoitusta.

Ja että Wilma olisi ollut harmaana.... just.

Vierailija
22/31 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huohh... Wilman ajanvaraus systeemi on tosiaan meilläkin ollut harmaana jo kuukausia, ei voi ollenkaan varata aikoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huohh... Wilman ajanvaraus systeemi on tosiaan meilläkin ollut harmaana jo kuukausia, ei voi ollenkaan varata aikoja.

Minkälaisia opiskelijoita lukioissa nykyään on? Pistä viestiä rehtoreille, ryhmönohjaajille ja opoille, että homma ei toimi, et pistäkää kuntoon.

Harmaata Wilmaa ei tarvitse katsoa.

Vierailija
24/31 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän että tässä viimeisen 7 vuoden aikana on ainakin Helsingissä supistettu ihan kamalasti.

Teinin koulussa 750 oppilasta ja kaksi opoa.

Vierailija
25/31 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo pitkään lukiolaisissa on ollut nähtävissä suuntaus, että heiltä ei saa vaatia mitään. Kaikenlainen vaatiminen ahdistaa heitä. Heiltä ei saa kysyä mitään tunneilla, koska he ahdistuvat siitä, jos heidän täytyy sanoa jotain muiden kuullen. Heiltä ei saa vaatia läksyjen tekemistä, koska heillä on niin paljon tehtävää koko ajan. Se onkin hassu juttu, miten tosi moni lukiolainen uupuu tehtäviensä edessä, kun kaikki opettajat vaativat heiltä niin paljon, kun taas opettajan silmiin näyttää siltä, että mitään ei tapahdu. Joidenkin lukiolaisten itseohjautuvuus on heikkoa ja näille etäopiskelu on varmasti suuri haaste. Koulussa he ajelehtivat tunnilta toiselle ilman, että mitään todellista oppimista tapahtuisi. Oletus tuntuu olevan, että kun he ovat fyysisesti läsnä, oppi jotenkin mystisesti kaatuu opettajan päästä opiskelijan päähän. Kaiken pitäisi olla valmiiksi pureskeltua ja tulla helposti, tipahtaa syliin. 

Etäopiskelu on kieltämättä suuri haaste, mutta lukion haasteet ovat jatkuneet jo pitkään ennen sitä. 

Juuri näitä asioita olen tänäänkin taas miettinyt. Teksti voisi olla omani. Olisi mielenkiintoista tietää, mitä ainetta opetat ja millaisessa lukiossa. Itse olen äikänope keskisuuressa keskitasoisessa lukiossa. 

Vierailija
26/31 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinin koulussa 750 oppilasta ja kaksi opoa.

Tuosta kannattaa nostaa meteli. Tarvitsevat kolmannen, jos tuo mitoitus pitää paikkansa, tiedä sitten onko tullut voimaan

https://www.sopo.fi/oppivelvollisuuden-laajentamisen-yhteydessa-on-aika…

Vierailija
27/31 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo pitkään lukiolaisissa on ollut nähtävissä suuntaus, että heiltä ei saa vaatia mitään. Kaikenlainen vaatiminen ahdistaa heitä. Heiltä ei saa kysyä mitään tunneilla, koska he ahdistuvat siitä, jos heidän täytyy sanoa jotain muiden kuullen. Heiltä ei saa vaatia läksyjen tekemistä, koska heillä on niin paljon tehtävää koko ajan. Se onkin hassu juttu, miten tosi moni lukiolainen uupuu tehtäviensä edessä, kun kaikki opettajat vaativat heiltä niin paljon, kun taas opettajan silmiin näyttää siltä, että mitään ei tapahdu. Joidenkin lukiolaisten itseohjautuvuus on heikkoa ja näille etäopiskelu on varmasti suuri haaste. Koulussa he ajelehtivat tunnilta toiselle ilman, että mitään todellista oppimista tapahtuisi. Oletus tuntuu olevan, että kun he ovat fyysisesti läsnä, oppi jotenkin mystisesti kaatuu opettajan päästä opiskelijan päähän. Kaiken pitäisi olla valmiiksi pureskeltua ja tulla helposti, tipahtaa syliin. 

Etäopiskelu on kieltämättä suuri haaste, mutta lukion haasteet ovat jatkuneet jo pitkään ennen sitä. 

Juuri näitä asioita olen tänäänkin taas miettinyt. Teksti voisi olla omani. Olisi mielenkiintoista tietää, mitä ainetta opetat ja millaisessa lukiossa. Itse olen äikänope keskisuuressa keskitasoisessa lukiossa. 

Tästä opehuoneessa puhutaan jatkuvasti.

Lukiolaisille ei saa antaa kotitehtäviä. Tunneille tullaan lähinnä viettämään aikaa ja silti pitäisi päästä kurssit läpi. Toki poikkeuksiakin on.

Viime vuonna esim pitkän matematiikan eximia irtosi alle puolella maksimipistemäärästä 59/120 p.

Vierailija
28/31 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene opinto-ohjaajasi luo.

Vaihda lukio 3,5-vuoteen eli kevennä kursseja. Se helpottaa.

Tämä!

Vierailija
29/31 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI SAA AIKOJA KUN KOKO WILMA ON HARMAANA OLLUT JO SYKSYSTÄ LÄHTIEN! Eikä viesteihin vastata, koittakaa ymmärtää!

Vaikuttaa provolta

Vierailija
30/31 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"kukaan ei tarkista tehtävät" ?

"...kuinka vaikeiksi YO- kirjoitukset ovat nykyään." ?

Oletko ihan varmasti lukiossa?

Ja otsikko.

Ilmankos lukio ei suju...

Vierailija
31/31 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko AP laittoi viestiä koulussaan? Että Wilma pimeänä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi