Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanokaapa työ, johon korona ei ole vaikuttanut

Vierailija
09.03.2021 |

Kun opettajat ja terveysala ovat paljon esillä, palkkaa pitäisi lisätä ja heillä on raskasta ja rankinta. Niin kyllä se muillakin aloilla on työnkuva muuttunut ja mennyt rankemmaksi. Puhumattakaan heistä, joilta se työ on kokonaan lähtenyt ja ei palkkaa tulee sitä entistäkään.

Ja miten se isompi palkka lisäisi esim. terveyspuolella jaksamista, jos työmäärä ja tekijämäärä pysyy ennallaan?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi palkka lisäisi työhyvinvointia esimerkiksi siten, että nämä työntekijät voisivat käyttää erilaisia palveluita. Esim tilata ostoksensa kotiinkuljetettuina, jotta ei tarvitsisi vielä työpäivän jälkeen lähteä kauppoihin. 

Vierailija
2/39 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on hyvä motivaattori jaksamaan. Olen tehnyt kahtakin työtä ja kyllä raha on motivoinut jaksamaan.

Rahalla kerrotaan arvostuksesta, mitataan työsi arvoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni henkilökohtaisena avustajana. Sen verran vaikutti, että avustettavalta loppui allasterapiat, joka vaan helpotti minun työtä koska ne uimahallissa käynnit oli kaikkein raskaimpia. Mutta noin muuten tyyppi elää elämäänsä lähinnä kotona, eli avustajan näkökulmasta mikään ei ole kyllä muuttunut.

Vierailija
4/39 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työni henkilökohtaisena avustajana. Sen verran vaikutti, että avustettavalta loppui allasterapiat, joka vaan helpotti minun työtä koska ne uimahallissa käynnit oli kaikkein raskaimpia. Mutta noin muuten tyyppi elää elämäänsä lähinnä kotona, eli avustajan näkökulmasta mikään ei ole kyllä muuttunut.

Mm, tuollaista en osannut ajatellakaan. Miksihän allasterapia lopetettiin? Mutta avustajana siis sinun työsi on helpompaa, kun ei tarvitse tehdä asioita, joita se avustettava tarvitsee.

Mietin vaan tuota lopettamista, kun lapsetkin on meillä päin kuitenkin koululiikassa uimassa käyneet, vaikka uimahalli muutoin on suljettu.

Vierailija
5/39 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumitöiden tekijöillä ja katujen hiekottajilla on tänä talvena riittänyt töitä.

Vierailija
6/39 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mm, tuollaista en osannut ajatellakaan. Miksihän allasterapia lopetettiin? Mutta avustajana siis sinun työsi on helpompaa, kun ei tarvitse tehdä asioita, joita se avustettava tarvitsee.

Mietin vaan tuota lopettamista, kun lapsetkin on meillä päin kuitenkin koululiikassa uimassa käyneet, vaikka uimahalli muutoin on suljettu.

Ilmeisesti firma, joka terapian toteuttaa, tarjosi allasterapian tilalle lisää normaaleja fysioterapiakäyntejä kotiin, kun avustettava on riskiryhmäläinen. Ei siihen varmaan olisi tarvinnut suostua mutta päätti kuitenkin tehdä niin. 

Vierailija
7/39 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjailijan työhön ei luulisi olleen paljon vaikutusta.

Vierailija
8/39 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isompi palkka lisäisi työhyvinvointia esimerkiksi siten, että nämä työntekijät voisivat käyttää erilaisia palveluita. Esim tilata ostoksensa kotiinkuljetettuina, jotta ei tarvitsisi vielä työpäivän jälkeen lähteä kauppoihin. 

En ole jutuissa huomannut, että kaupassakäynti olisi ongelma. Vaan se, että työ on muuttunut, päivät pidempiä ja nopea muutostahti tekee raskaaksi asioita. Ei se raha noita poista millään tavalla.

Ja sieltähän sitä kaupasta riskiryhmäläinen ja vanhuskin on joutunut tilaamaan kotiin pienillä eläkkeillä. Ei ole rahulia lusätty, kulut kasvaneet.

Vierailija
9/39 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ellei juuri sattunut tulemaan valmista ja kirjaa pitäisi markkinoida messuilla ja tapahtumissa. 

Vierailija
10/39 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lumitöiden tekijöillä ja katujen hiekottajilla on tänä talvena riittänyt töitä.

Mieheni on kiinteistöalalla, päätyönä viemärien avaamiset, talvisin auraa ja sulattaa katukaivoja, keväällä on harjausta. Työmäärä on pysynyt samana mutta olot muuttuneet. Kahvihuone suljettu, vaatteita saa vaihtaa vain yksi kerrallaan ja nyt alkoivat syömään lounaankin työautossa. Eli arki ankeutunut ja kokee yksinäisyyttä aiempaa enemmän.

Vierailija
11/39 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 % etätyö on niin valtava parannus entiseen, että korona on vain parantanut minun töitäni.

En lähde enää koskaan siihen, että etäpäiviä saa tehdä vain 2 päivää viikossa ja nekin ti-to.

Vierailija
12/39 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tutkija, jonka työnantaja (valtio) on aiemmin suhtautunut todella varauksella etätöihin ja jonka kotimaan ja ulkomaan työmatkojen matka-aikaa ei lasketa työajaksi vaan omalla ajalla saa tehdä 18h työmatkapäivätkin (esim. päiväretki Brysseliin vie tuon verran ja vain 8h lasketaan työajaksi). Lisäksi päivittäin säästyy tunti kun ei tarvitse matkustaa kotoa konttorille. Käytän lisääntyneen vapaa-ajan nukkumiseen ja liikuntaan ja voin kaiken kaikkiaan paljon paremmin.

Itse viihdyn erittäin hyvin etätöissä ja työt sujuvat miljoona kertaa paremmin kuin avokonttorissa, missä ei ole edes omaa työpistettä. Saan huomattavasti enemmän aikaan kuin konttorilla enkä kaipaa työkavereita tai seuraa kun keskityn töihin. Sosiaalinen työelämäni on nyt etäkokouksissa ja satunnaissa epävirallisemmissa puheluissa työkavereille.

Mielestäni tämä on erittäin mukavaa vaihtelua uran puolivälissä (20v nyt takana ja suunnilleen saman verran edessä). Eli korona on vaikuttanut, mutta vain positiivisesti.

Enkä ole edes puhdasverinen introvertti ja olen oikeasti aina tykännyt matkustamisestakin. Nyt on ihana rauhoittua vaan kotioloihin. Matkustan toki kotimaassa, vuoden aikana olen viettänyt 50 yötä vuokramökeillä, koska lomamoodiin on vaikea päästä etätyöpaikalla.

Vierailija
13/39 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartija. Työt itseasiassa lisääntyneet, joudutaan vahtimaan myös maskien käyttöä jne ylimääräistä hengailua kaupoissa. Mitään oikeutta näihin Ei ole puuttua, mutta silti vaaditaan puuttumaan.

Vierailija
14/39 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vihertyöntekijänä ei ole korona vaikuttanut työhön ja maalla asuvana ei arkeenkaan.

Vierailija
15/39 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintarvikealalla olen ja töitä riittää. Meille rekryttiin juuri lisää työntekijöitä.

Vierailija
16/39 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä rakennusalalla työt eivät ole muuttuneet ollenkaan.

Itsellä sosiaalialalla ei työt myöskään ole juuri muuttuneet, muuten kuin että ollaan mahdollisuuksien mukaan etänä, mutta edelleen tavataan asiakkaita myös kasvokkain.

Myöskään arkeen korona ei juuri ole vaikuttanut, asutaan maalla ja viihdyttäisiin kotona joka tapauksessa.

Vierailija
17/39 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanhempi suunnitteluinsinööri. Korona ei ole vaikuttanut työhöni.

Omituisesti valittu otsikko, joka ei vastaa viestin sisältöä

Vierailija
18/39 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatilalla ei ole vaikuttanut mitenkään. Lehmät tuottaa maitoa koronasta tietämättöminä.

Vierailija
19/39 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vanhempi suunnitteluinsinööri. Korona ei ole vaikuttanut työhöni.

Omituisesti valittu otsikko, joka ei vastaa viestin sisältöä

Mietin samaa, hämmennyin kumpaan vastaan ja päätin vastata sitten vain otsikon kysymykseen 😂

Vierailija
20/39 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ellei juuri sattunut tulemaan valmista ja kirjaa pitäisi markkinoida messuilla ja tapahtumissa. 

Nykyisin voi mainostaa itseään ja töitään instassa tai järjestää webinaari.