Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko koronan sairastanut tartuttaa koronaa?

Vierailija
09.03.2021 |

Ja voiko influenssan sairastanut tartuttaa influenssaa?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin tuntemani rokotetut eläkeläiset ovat lopettaneet kaikkien koronasuositusten noudattamisen heti piikin saatuaan. Silti heikäläisiäkin on sairastunut koronaan.

Koronan voi sama henkilö sairastaa monta kertaa. Sääliksi käy niitä, jotka eivät ole vielä sairastaneet kertaakaan. Karanteenit vain pitenevät kun uusia muunnoksia tulee.

Vajaat 5,5 miljoonaa suomalaista ei ole sairastanut kertaakaan.

Kaikki sairastuneet eivät tiedä sairastaneensa. Kaikki eivät saa minkäänlaisia oireita. Eikä liity ikään.

Vierailija
22/32 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tytärtäni ohjeistettiin kun sairasti koronan: Nykytiedon valossa et voi saada uutta korona tartuntaa ainakaan seuraavaan 6 kuukauteen, etkä näin ollen voi muita tartuttaa.

Koronan sairastaneethan saavat myös matkustaa ilman mitään karanteeneja tai testejä.

Kyllä ärsyttää, kun itse en ole tartuntaa vielä saanut ja joutuu elämään rajoitettua elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin tuntemani rokotetut eläkeläiset ovat lopettaneet kaikkien koronasuositusten noudattamisen heti piikin saatuaan. Silti heikäläisiäkin on sairastunut koronaan.

Koronan voi sama henkilö sairastaa monta kertaa. Sääliksi käy niitä, jotka eivät ole vielä sairastaneet kertaakaan. Karanteenit vain pitenevät kun uusia muunnoksia tulee.

Kaikki sairastuneet eivät tiedä sairastaneensa. Kaikki eivät saa minkäänlaisia oireita. Eikä liity ikään.

"sairastaneet".

Ei voi sairastaa jos ei sairasta. Et voi myöskään tulla tiedostamatta raiskatuksi, olettaen että et sammu/unissasi joku ei ota väkisin.

Vierailija
24/32 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsiis kirjoitti:

Näin tytärtäni ohjeistettiin kun sairasti koronan: Nykytiedon valossa et voi saada uutta korona tartuntaa ainakaan seuraavaan 6 kuukauteen, etkä näin ollen voi muita tartuttaa.

Koronan sairastaneethan saavat myös matkustaa ilman mitään karanteeneja tai testejä.

Kyllä ärsyttää, kun itse en ole tartuntaa vielä saanut ja joutuu elämään rajoitettua elämää.

Totta on ainakin se, että saat immuniteetin tietyksi aikaa sille virukselle. Onko se 3, 6, vai 12kk, vai pidempikin aika, kukaan ei vielä tiedä tarkasti.

Maskia ei myöskään tarvitse pitää sen jälkeen, siis ainakaan koronaviruksen vuoksi. Tottakai maailmassa on muita pöpöjä, joihin maski voi auttaa. Mutta kun maski hysterikot näkevät maskittomia ihmisiä, niin älytkää jo että moni heistä on jo sairastanut ja heille ei auta mennä huutamaan, nolaat vain itsesi.

Vierailija
25/32 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"sairastaneet".

Ei voi sairastaa jos ei sairasta. Et voi myöskään tulla tiedostamatta raiskatuksi, olettaen että et sammu/unissasi joku ei ota väkisin.

Kotonapositiivinen voi olla vaikka ei sairasta. Olen sellainen juuri nyt, kolmas viikko menossa ja eristys loppuu kohta.

Vierailija
26/32 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"sairastaneet".

Kotonapositiivinen voi olla vaikka ei sairasta. Olen sellainen juuri nyt, kolmas viikko menossa ja eristys loppuu kohta.

Kronapositiivinen siis ja altistuminen perheessä => kehotus hakeutua testiin => tartunta todettu. Ilman sairastunutta perheenjäsentä en olisi mennyt testiin enkä tiennyt kotonastani enkä olisi nyt viikkokausia kotona.

Vierailija
27/32 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"sairastaneet".

Kronapositiivinen siis ja altistuminen perheessä => kehotus hakeutua testiin => tartunta todettu. Ilman sairastunutta perheenjäsentä en olisi mennyt testiin enkä tiennyt kotonastani enkä olisi nyt viikkokausia kotona.

Siis koronapositiivinen.

Vierailija
28/32 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauteja voi sairastaa myös oireettomana.

Vierailija
29/32 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan tiedä? Olis kiva tietää, kun olen koronan sairastanut. Itse kai olen immuuni jonkin aikaa, mutta miten tuo tartuttaminen. Ap

Kukahan ei voi luvata kauanko immuniteettisi kestävän. Voit sairastua uudestaan ja silloin tartuttaa. Voi olla uudessa tartunnassa oireeton ja siksi vaikea edes tietää olevasi tartuttaja. Mutta terveenä et voi olla joku välittäjä virukselle.

Vierailija
30/32 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsiis kirjoitti:

Tästä ajasta ei kukaan voi sanoa varmaksi mitään, asiaahan tutkitaan jatkuvasti. 

Virus ei varsinaisesti kalenteria katso, että se immuniteetti olisi juuri 6 kk. 

Pojalleni lääkäri sanoi, että ehkä siitä ainakin pariksi kuukaudeksi immuniteetti tulee. Mutta siis ehkä. Ja pariksi kuukaudeksi. 

Kovin on eriäviä mielipiteitä asiasta, joten ei tällaiseen kannata tuudittautua. 

Vierailija
31/32 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan tiedä? Olis kiva tietää, kun olen koronan sairastanut. Itse kai olen immuuni jonkin aikaa, mutta miten tuo tartuttaminen. Ap[/

Voit sairastua uudelleen koronaan vaikka huomenna. Ainakin eri mutaatioon mitä olet jo sairastanut. Tällöin tartutan muita. Mutta ellet sairastu uudelleen niin tuskin tartutat koronaa koska sinulla ei ole elimistössäsi viruksia joita levittää muille,

Oletko koettanut käyttää erilaisia maskeja jos esim kankaiset eivät aiheuttaisi yskimistä?

Vierailija
32/32 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tauteja voi sairastaa myös oireettomana.

Ei voi, viruksia tai muita taudin aiheuttajia voi sinulla olla vaikka et olisi sairas. "sairaus; psykofyysisen rakenteen tai toiminnan poikkeavuus, joka aiheuttaa tilapäistä tai pysyvää haittaa, vajaatoimintoja tai vammaisuutta (tauti sekä siihen liittyvät tunteet ja reaktiot)"

Korona kyllä voi aiheuttaa ihmiselle sairuden ilman että sinulla olisi korona virus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä