Suositelkaa äänikirjaa!
Ei kauhua tai mitään kovin raakaa tekstiä. Jännärit vois ehkä olla ok, jos ei tarvitse kuunnella liian rankkoja kuvauksia murhista yms. Oon viimevuodet lukenut/kuunnellut paljon erilaisia tietokirjoja, ja kadottanut kokonaan kaunokirjallisuuden. Tuntuu, että minkään fiktiivisen kirjan kuvaukset ei kiinnosta niin paljoa, että jaksaisin aloittaa lukemisen/kuuntelun. Oisko teillä jotain vinkkejä superhyvistä kirjoista, joita voisin kokeilla?
Kommentit (14)
Delia Owens - Suon villi laulu (lukijana Sanna Majuri)
Olen itse nirso lukija, mutta tämä tempaisi mukaansa ja Majurin luenta oli taidokas.
Jos historia kiinnostaa niin The Romanovs: 1613-1918, kirjoittajana Simon Sebag Montefiore ja lukijana Simon Russell Beale. Älyttömän hyvin ja hauskasti kirjoitettu kirja!
Aarresaari, lukijana Ossi Ahlapuro
Stephen Fryn omaelämäkerran kaikki osat ovat hulvattoman hauskoja! Lukijana on kirjailija itse. Mielestäni hän on yksi ehdottomasti parhaista äänikirjojen lukijoista.
Kate Atkinsonin Jackson Brodie -sarja.
Edward St. Aubyn osittain omaan elämään perustuvat Patrick Melrose kirjat.
1Q84. Kirjailija on Haruki Murakami
Kaikki missä lukijana on Erja Monto! Aivan paras, esimerkiksi Enni Mustosen Ruokarouva tai Mustosen Emännöitsijä tai saman Lapsenpiika. Elena Ferranten Napoli sarja!
Stephen Kingin Mersumies jos jännitystä kaipaa :)
Vierailija kirjoitti:
Gillian flynn- kiltti tyttö
Sopivasti jännitystä, tuosta aloitin itse ja nyt kuuntelen jo samaisen kirjailijan kolmatta kirjaa..
Kuuntele mieluummin Areenasta kuunnelmapuolelta Susikoski-kuunnelmat.
Noah Trevor - laiton lapsi.
Todella hauska ja mielenkiintoinen elämänkerta, tai lähinnä tarina lapsuudesta köyhässä etelä-afrikassa apartheidin aikaan. Erittäin rasistinen, väkivaltainen ja köyhä ympäristö, jossa mustan ja valkoisen lapsi, eli "värillinen" ei kuulunut mihinkään.
Noah kirjoittaa lapsuudestaan todella kepeästi, vetävästi ja hauskasti. Kirja ei yhtään mässäile millään vaikeuksilla, vaan kirjailijan kanssa voi nauraa yhdessä niille hulluillekin ja traagisille tapahtumille.
Hyvin kirjotettu, hyvä lukijakin. Ja onhan toi aihe tosi mielenkiintoinen, ei mulle apartheidin ajan säännöt ja elämä ole olleet tuttuja tällä tasolla.
Millä kielellä?