Positiivinen luottotierekisteri.
Kokemuksia positiivisesta luottitetorekisteristä... Ok aloitetaan siitä, että asuntolainaa on 80 000, lisäksi opintolainaa pitkän koulutuksen vuoksi n 20 000. Luottoluokistukseni on A, luottotiedoissa ei ole häiriömerkintöjä. Pankki ei kuitenkaan halunnut myöntää minulle luottokorttia. Syynä ovat useat kulutusluotot ja osamaksut. Näitä on yhteensä suunnilleen kuukausitulojeni verran. Kaksi maksua oli ollut epähuomiossa pitkään maksamatta (2 kk), mutta maksettu kuitenkin. Suunnitelmissa asunnon vaihto. Monet pankit ovat liittyneet tähän rekisteriin, jota asiakastieto kieltää pitävänsä, mutta moni yritys sanoo, että asiakastieto pitää. Miten asia teidän mielestä menee? Onko kokemuksia? Koska tieto myöhässä olleesta laskusta poistuu? Minusta kohtuuton sanktio muutamien myöhässä olleiden laskujen takia. Toki en toisessta pankista ole kysynyt, mutta tuntuu hämmentävältä.
Kommentit (5)
Toki jos tekee reisssutyötä ja posti ei ihan aina kaikkea tuo perille. Pankille olen aina maksanut lainani, joku osamaksulasku jäänyt välistä, mutta mutta myöhemmin hoidettu. Nyt siis pankit, osamaksufirmat ja pikavippifirmat pitävät omaa rekisteriä, josta ei kukaan oikein ota vastuuta.
Asiakastieto on kusetusta!! Tekisipä joku tutkivaa journalismia tästä palvelusta!
Oletko varma, ettei sinulla ole maksuhäiriömerkintää? Sen voi nimittäin saada, jos kulutusluoton lyhennyserä on 60 päivää myöhässä.
Ei ole luottotiedoissa mitään moittimista, luottoluokitus myös hyvää. Oletteko itse katsoneet millaisia tietoja osamaksuyhtiöt ja pankit keräävät teistä rekisteriinsä? Kiinnostaisi tietää miten tämä toimii. Asiakastieto toteaa, että ei pidä rekisteriä, luottofirmat sanovat, että asiakastieto pitää rekisteriä. Koska tämmöinen myöhästyneen maksun tieto poistuu tiedoista? Jos luottotiedoista merkinnät vanhenevat, niin koska myöhästyneen maksun merkintä vanhenee positiivisesta asiakastietorekisteristä?
Olisikin jo tuo positiivinen luottorekisteri, voi kuinka se helpottaisi rahoitusneuvojan työtä.
Jos sinulla on ollut pankin/pankkiryhmän palveluissa maksuviivettä, se voi hyvinkin vaikuttaa pankin luotonmyöntöhalukkuuteen. Vaikka kyse ei olisi maksukyvystä, maksuhalukin merkitsee. 2kk ei ole mikään pieni ja mitätön viivästyminen.