Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit jos hallitus päättäisi nostaa bensan ja dieselin hintoja 45 senttiä litralta ensi kuusta lähtien?

Vierailija
08.03.2021 |

Mikä olisi reaktiosi?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös bensa-asemat hinnoittele myymänsä tuotteet?

Polttoaineen hinnasta on iso osa veroa, joten vaikka sitä myytäisiin nolla katteella, ei sen hinta olisi 0€.

Vierailija
22/69 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään vaikutusta. Minä ostan aina kuudellakympillä bensaa.

Toi on hyvä systeemi. Ei haittaa hinnan nouseminen, kun bensa maksaa silloin aina saman verran!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin onnellinen kun kesällä moottoripyöräilijät sekä veneilijät lopettaisivat turhanpäiväisen ajonsa.

Vierailija
24/69 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin, millä maksaa bussilippu, nyt 79 e maksava kuukausikortti olisi tuon jälkeen noin 100 e.

Vierailija
25/69 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään vaikutusta. Minä ostan aina kuudellakympillä bensaa.

Toi on hyvä systeemi. Ei haittaa hinnan nouseminen, kun bensa maksaa silloin aina saman verran!

Nimenomaan, juuri näin.

Vierailija
26/69 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuja olen autoilijana päättänyt aina jatkossa äänestää jo aikoja sitten joten se ei ainakaan muuttuisi.

Jatkaisin varmaan kotimaisten tuotteiden ja palvelujen välttelyä mitä olen tehnyt tähänkin asti. Aina kun jotain autoilun veroa korotetaan, valitsen yhden uuden asian jonka jatkossa ostan aina ulkomailta. Tähän asti olen mm:

-lopettanut ei-välttämättömien kotimaisten palvelujen käytön

-auton osat tilaan ulkomailta

-vaatteita olen alkanut tilata ulkomailta

-kaupoissa olen siirtynyt ulkomaisten halvempien tuotteiden suosimiseen, aiemmin suosin kotimaista ruokaa

Noin yleensä, ajattelen että miten voin tehokkaimmin laittaa vahingon kiertämään niin että mahdollisimman moni autotonkin kärsisi autoilun veronkorotuksissa. Kun kotimaisten palvelujen/tuotteiden kysyntä vähenee, lisää se työttömyyttä ja autottomatkin lopulta kärsii tästä.

Vierailija
27/69 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiroaisin kuin merimies, koska juuri silloin loppuu etätyöt ja minun täytyy taas kulkea autollani töihin.

Vierailija
28/69 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin onnellinen kun kesällä moottoripyöräilijät sekä veneilijät lopettaisivat turhanpäiväisen ajonsa.

Mutta teineille riittää aina rahaa, että pääsevät harjoittelemaan liikennesääntöjä mopoillaan ja mopoautoillaan.

Vierailija
29/69 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös bensa-asemat hinnoittele myymänsä tuotteet?

Polttoaineen hinnasta on iso osa veroa, joten vaikka sitä myytäisiin nolla katteella, ei sen hinta olisi 0€.

Eikös 75% polttoaineen hinnasta ole veroa?

Vierailija
30/69 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että voihan v'ttu.

Vierailija
31/69 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No keksi seuraava noheva puheen aihe

Vierailija
32/69 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään kotiin. Nyt jo kaikki liikkumiset minimissä koska polttoaine niin kallista.

Vierailija
33/69 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä tuosta nyt, tulisi vaan tuttuja vastaan!

Vierailija
34/69 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persuja olen autoilijana päättänyt aina jatkossa äänestää jo aikoja sitten joten se ei ainakaan muuttuisi.

Jatkaisin varmaan kotimaisten tuotteiden ja palvelujen välttelyä mitä olen tehnyt tähänkin asti. Aina kun jotain autoilun veroa korotetaan, valitsen yhden uuden asian jonka jatkossa ostan aina ulkomailta. Tähän asti olen mm:

-lopettanut ei-välttämättömien kotimaisten palvelujen käytön

-auton osat tilaan ulkomailta

-vaatteita olen alkanut tilata ulkomailta

-kaupoissa olen siirtynyt ulkomaisten halvempien tuotteiden suosimiseen, aiemmin suosin kotimaista ruokaa

Noin yleensä, ajattelen että miten voin tehokkaimmin laittaa vahingon kiertämään niin että mahdollisimman moni autotonkin kärsisi autoilun veronkorotuksissa. Kun kotimaisten palvelujen/tuotteiden kysyntä vähenee, lisää se työttömyyttä ja autottomatkin lopulta kärsii tästä.

Tää on hyvä taktiikka. Kyllä pikkuhiljaa autottomat ja sähköautoilijatkin alkavat vastustamaan autoilun veronkorotuksia kun huomataan millaista vahinkoa se tekee maan taloudelle. Keskituloisten ostovoima on kuitenkin valtion talouden kannalta erittäin tärkeässä roolissa. Se on mm suurin yksittäinen syy miksi Ruotsin talous niin paljon parempi, siellä keskituloisten ostovoima on huomattavasti korkeampi.

Eli älkää vähentäkö autoilusta, vaan vähentäkää kotimaisten tuotteiden/palvelujen käyttöä!

Vierailija
35/69 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien tuotteiden hinnat nousee, turha väittää ettei nostolla olisi vaikutusta omaan elämään.

Vierailija
36/69 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin sairauslomalle ellei palkkani nousisi välittömästi min.200€/kk.

T. Hoitaja kotihoidosta, oman auton käyttö ehdoton vaatimus työtehtävissä

Vierailija
37/69 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin lopputilin ja alkaisin elää yhteiskunnan tuilla loisena.

Vierailija
38/69 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nouskoon.Ei kuulemma tunnu missään.Perheenpää sanoi.Itse kävelen.pyöräilen toki kauppa käydään autol yli,20km,,yht.yli,40km.Pyöräilin aikoinaan 60kmkin päivä.Kauppaan en lähe,käydään 2kertaa viikko tullaa monen kassin kaa kotii..

Vierailija
39/69 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiroaisin hallituksen alimpaan kattilaan, koska puolentoista kuukauden kuluttua ruuan hintaan tulisi vastaava korotus kallistuneen logistiikan takia. Ai niin, tämähän on jo syksyllä tosiasia, silloinhan polttoaineiden hinnat nousevat ainakin tuon verran.

Vierailija
40/69 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei liikuta minua, en liiku autolla.

Et ikinä liiku muulla kuin sähköjunalla, ratikalla, polkupyörällä tai kävellen?

Etkä osta ruokaa, joka tulee kauppoihin kumipyörillä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi