Naiset, näettekö naisissa yleensä ongelmia?
Osoittakaa kykenevänne olemaan kriittisiä ja mainitkaa joiu epäkohta sukupuolessanne.
Kommentit (42)
Naiset eivät sovi ryhmätyöhön . Riitely ja kuka ottaa johtajan paikan ryhmässä.
Fanaattinen pakkomielle palvoa miehiä ja vihata omaa sukupuoltaan.
Naiset vähättelevät naisia ja mielistelevät miehiä.
Joskus kyllä, mutta yleensä kyse on vain sosiaalisesta ongelmasta jossa yksilöiden kemiat eivät kohtaa. Sama pätee myös teissä miehissä joten tämä vastaus tuskin oli se mitä sinä hait
Vain narsistit ovat täydellisiä ja hekin vain omasta mielestään.
En arvota ihmisiä heidän sukuelintensä kautta.
Vierailija kirjoitti:
Naiset on ämmiä, omaa teini-tyttöä lainatakseni. Pitää paikkansa.
Kivoin työpaikka oli miesvaltaisella alalla. Ei ollut kuppikuntia tai työkavereita, jotka eivät voineet tulla kahville jonkun tietyn työkaverin kanssa. Naisaloilla näitä on ollut joka paikassa.
Tuo johtuu siitä, että naisilla on tapana luoda hyvin kiinteitä henkilökohtaisia ystävyyssuhteita. Näitä vahvistetaan me-hengellä, eli jaetaan omia salaisuuksia ja suljetaan muita ulkopuolelle. Käytäntö toimii kyllä siinä mielessä, että siten saa luotua kiinteitä suhteita, mutta kääntöpuoli on juuri siinä, että se jättää osan porukasta väkisinkin ulkopuolelle. Miehet pysyttelevät enemmän peruskaveritasolla ja silloin mukaan mahtuu enemmän porukkaa. Se on sukupuolille ominainen tapa olla, eikä tarkoita, että naiset olisivat mitenkään ämmiä. On vain hyvä tiedostaa toimintamalli, jolloin siihen voi vaikuttaa. Miesten toiminnan huono puoli on puolestaan siinä, että miehet eivät helposti jaa henkilökohtaisia asioita, eivätkä saa näin välttämättä tukea toisiltaan vaikeina aikoina.
Olin onekas työrupeamani oli ensin kassa neitinä 6v. Sen jälkeen vaihdoin varasto työ miesten palkalla ja ainoana naisena siellä.Kohtelivat minua jätkänä! Nyt kun työ-eläke ja oikeasti myös aikaa kuunella eläkeläis naisia,jotka elämässäni,tosi ollet jo vuosikymeniä.Kenties parempi asema.leskiä,puoliso kotona asumassa,kuin vanhat pojat.Tuottavaat siis talouksiin rahaa enemän kuin minä omilla tuloilani..Joka asun yksin ja maksan kaikesta itse yksin työ-eläkestäni.Näin oli aika myös työ-elämäni.Aina kaksi vaikka pieni tulosta on enemän kuin yksi.Sillä jakavat menot puoliksi.Kuulen heidän mielipide kotini.Miksi et osta sitä tätä tota. Tai vaatetukseni joka on liikuntani mukainen,koska ulkoilen paljon,niistä saan hyvän mielen ja laadukaat yö unet.Vaatetukseni on sään mukainen ja asialinen ,kuin jalkineeni säänmukaiset ja minun tarpeisiini.kun en kapakoi en tupakoi, Miksi et sitä tätä pukeudu,miksi et selasia kenkiä osta?Minä ostin sitä tätä kotiini ja vaatetukset sama.Tosin heidän koteja koskaan en nähnyt.Kun luonani kävivät syystä selitys, asut yksin.Voi rauhassa puhua,meillä kun se ja se asuu. Ei voi tulla!Joten paljon sana helinää heiltä ja viitaten minuun.Kuin yritäen alentaa minut ja nostaksen itsensä korkeamalle ymm.Se on ohi.Kiiti riiti 48v. ja uusille tulokaille ei asiaa kotini .Kun nyt olenko 1v.korona aika ajanut pääni kaljuksi.Hiukset ei hyvät ja kampaaja maksaa.Johon koskaan ei edes ollut varaa.Minulta kysytty oletko nyt rasisiti. mikä lie skin.en osaa kirjoitaa sana. Pääni ei määritele minua!Onko hiuksia vai ei.Sillä parhaimat ystäväni ovat vähemistöön kuuluneita ollet.Lisäkis anna kaikien kukien kukkia!Minun elämässä miehet ollet suoria.ei alentavia.Henkeviä keskuksteluja.Joissa ei puututa henkilökohtaisuuksiin kodin sisustus.Tai vaatetus.Tai siihen miksi minulla ei varaa ollut ristelyt.kylpylä lomat ja etelän matkat? Olen saanut olla oma itseni kaikinen vikoineni avuineni mies maailmassa ja kutsutuna heidän ruoka tai kahvipöytiin aina!Mikää ei liity seksualisuuteen mitenkään: Puhdas vilpitön ystävyys! Johtuuko eläkeläis naisten keskuudessa siteen nisilla ääretömän huono itse tunto? Kun kehutaan mitä tehdään,mitä ostetaan ja kuinka pukeudutaan,matkustellan jne.Nyt korona aika he panikki kuin ei pääse mihinkään.Vai olenko kohdanut vain vääränlaisia naisia,naispuolisia ystäviä?(pyydän anteeksi kirjotusvirheeni kun olen lukihäiriöinen,ketään ei tarkoitus loukata on vain minun kokeaamat asiat.muilla omansa ja saa ollakin)
Naiset vähättelevät taitojaan ja saavutuksiaan, ettei miehille tulisi uhattu olo.
Naiset ovat itsekriittisiä, käyttävät meikkiä, laihduttavat, käyvät leikkauksissa jne jotta kokisivat sopivansa milloin mihinkin muottiin.
Naiset katselevat kelvottomien miesten toimintaa läpi sormien ihan liikaa, kun ovat rakastuneita.
Naiset saattavat olla passiivisia parinhaussa, mutta se on meidän oikeus.
Naiset ovat kyllä pitkävihaisia ja osaavat olla selkäänpuukottajia. Liikaa kilpailua siskojen kanssa, ihan turhaan!
Narsismia on selitetty kateudella, ja sitä on vaikea uskoa, kun omasta mielestäni minussa ei ole mitään kadehdittavaa.
Ilmeisesti kateellinen kuitenkin näkee kadehdittavaa kaikessa, kohteesta riippumatta.
Kyllä on sellaista käyttäytymistä ollut paljonkin, joihin vain kateus (myös ilkeys ja vahingonilo) antaa jonkinlaisen selityksen. Olen harmaahiirulainen, en hae huomiota enkä ole kateellinen.
Oikeat ystävät on samanlaisia.
Sitten on ne toiset jotka voi kadehtia sitäkin jos joku ei ole kateellinen.
Yhteen asiaan neuvon kiinnittämään huomiota: suojatkaa läheisiänne.
Älkää esitelkö läheisiänne narsisteille. Älkää päästäkö kotiinne. Narsisti voi olla hyvin taitava tunkeutuessaan toisten elämään.
Tämä "ystävyys" on jopa tuhoisampaa kuin miesystävän kanssa seurustelu jolloin syitä haetaan parisuhteesta noin yleisesti, kun ystävyyssuhteista ei puhuta on/off, vaikka pitäisi.
Muut ovat kauniimpia kuin minä. Vihaan heitä.
Naisena voisin sanoa muutaman asian.
- Naisten tulisi olla itsekkäämpiä kuten miehet. Naisten pitäisi oikeasti vaatia sitä palkankorotusta, että mies hoitaa lapsia ja kotia, ja ei aina sanoa "kyllä" kaikkeen kotona ja työpaikalla.
- Naisten tulisi puhua suoraan eikä pelätä että joku suuttuu. Naiset, sanokaa mitä haluatte! Monet näistä "mies ei ikinä tee mitään romanttista" -valituksista korjaantuisi sillä, että nainen aukaisisi suunsa.
Vierailija kirjoitti:
Oudosti muotoiltu kysymys.
On selvää, että naisenergia on ryhmissä rasittavaa. Naisten kyky tehdä päätöksiä nopeasti ryhmässä on huono. Aletaan puhua epäolennaisuuksista.
Toki akateemisessa porukassa tältä voi välttyä.
Viimeinen virke sai hekottamaan estottomasti. Kiitos että joku jaksaa hupailla koronan keskelläkin!
Joillakin naisilla kestää liian pitkään jättää se sika.
Lapsen saatuaan naiset tekevät kaiken lapsen ehdoilla. Monet eivät osaa tämän jälkeen edes enää itsestään huolehtia.
Naisethan ovat hyviä etsimään vikoja itsestään ja toisistaan. Sen vuoksi monet naiset eivät esimerkiksi halua naisvaltaiselle alalle/työpaikkaan.
Kuinkahan paljon on miehiä, jotka nimenomaisesti välttelevät miesvaltaisia työyhteisöjä ?Toki ehkä ihan täyttä miesvaltaisuutta ei kaivata, olisihab se kiva että muutama nuori ja näpsäkkä sihteerikkö olisi työpaikalla miesten silmänilona.
Ei opiskella kunnon ammattia, hoidetaan lapsia kotona vuosikausia ja sitten ihmetellään jos miesten tulot on kovempia.
Mennään hoiva-alalle muttei ymmärretä, että inssinä saisi parempaa palkkaa.
Tukeudutaan siihen MIEHEEN kaikessa, kuin pieni lapsi.
Passataan se mies sohvaperunaksi ja muutaman vuoden päästä valitetaan kun se ei tee mitään.
Valitetaan yleensäkin kaikesta, muttei tehdä asioille itse mitään.
Täällä näköjää on enemmistö miehiä jotka vastaa naisina.
tia.a.mummo 68v. kirjoitti:
Olin onekas työrupeamani oli ensin kassa neitinä 6v. Sen jälkeen vaihdoin varasto työ miesten palkalla ja ainoana naisena siellä.Kohtelivat minua jätkänä! Nyt kun työ-eläke ja oikeasti myös aikaa kuunella eläkeläis naisia,jotka elämässäni,tosi ollet jo vuosikymeniä.Kenties parempi asema.leskiä,puoliso kotona asumassa,kuin vanhat pojat.Tuottavaat siis talouksiin rahaa enemän kuin minä omilla tuloilani..Joka asun yksin ja maksan kaikesta itse yksin työ-eläkestäni.Näin oli aika myös työ-elämäni.Aina kaksi vaikka pieni tulosta on enemän kuin yksi.Sillä jakavat menot puoliksi.Kuulen heidän mielipide kotini.Miksi et osta sitä tätä tota. Tai vaatetukseni joka on liikuntani mukainen,koska ulkoilen paljon,niistä saan hyvän mielen ja laadukaat yö unet.Vaatetukseni on sään mukainen ja asialinen ,kuin jalkineeni säänmukaiset ja minun tarpeisiini.kun en kapakoi en tupakoi, Miksi et sitä tätä pukeudu,miksi et selasia kenkiä osta?Minä ostin sitä tätä kotiini ja vaatetukset sama.Tosin heidän koteja koskaan en nähnyt.Kun luonani kävivät syystä selitys, asut yksin.Voi rauhassa puhua,meillä kun se ja se asuu. Ei voi tulla!Joten paljon sana helinää heiltä ja viitaten minuun.Kuin yritäen alentaa minut ja nostaksen itsensä korkeamalle ymm.Se on ohi.Kiiti riiti 48v. ja uusille tulokaille ei asiaa kotini .Kun nyt olenko 1v.korona aika ajanut pääni kaljuksi.Hiukset ei hyvät ja kampaaja maksaa.Johon koskaan ei edes ollut varaa.Minulta kysytty oletko nyt rasisiti. mikä lie skin.en osaa kirjoitaa sana. Pääni ei määritele minua!Onko hiuksia vai ei.Sillä parhaimat ystäväni ovat vähemistöön kuuluneita ollet.Lisäkis anna kaikien kukien kukkia!Minun elämässä miehet ollet suoria.ei alentavia.Henkeviä keskuksteluja.Joissa ei puututa henkilökohtaisuuksiin kodin sisustus.Tai vaatetus.Tai siihen miksi minulla ei varaa ollut ristelyt.kylpylä lomat ja etelän matkat? Olen saanut olla oma itseni kaikinen vikoineni avuineni mies maailmassa ja kutsutuna heidän ruoka tai kahvipöytiin aina!Mikää ei liity seksualisuuteen mitenkään: Puhdas vilpitön ystävyys! Johtuuko eläkeläis naisten keskuudessa siteen nisilla ääretömän huono itse tunto? Kun kehutaan mitä tehdään,mitä ostetaan ja kuinka pukeudutaan,matkustellan jne.Nyt korona aika he panikki kuin ei pääse mihinkään.Vai olenko kohdanut vain vääränlaisia naisia,naispuolisia ystäviä?(pyydän anteeksi kirjotusvirheeni kun olen lukihäiriöinen,ketään ei tarkoitus loukata on vain minun kokeaamat asiat.muilla omansa ja saa ollakin)
Tunnen myötätuntoa sinua kohtaan. Jos on tunnollinen, muut ei siedä. Se vaan on niin.
Mutta on myös kivoja, vaatimattomia ihmisiä. Me vaan ei pidetä melua.
Kun korona on ohi, ehkä aloitat harrastuksia, yhdistystoimintaa, olisiko ev.lut seurakunnassa juttukavereita. Vaikkei puhuisi uskonnosta, voi olla pehmeämmät arvot. Tai luontoretkeilyä. Ei tarvi olla sellaisten kanssa ketkä ottaa eikä anna mitään.
Ei tarvi vastata puhelimeen eikä avata ovea, jos ei huvita.
Oudosti muotoiltu kysymys.
On selvää, että naisenergia on ryhmissä rasittavaa. Naisten kyky tehdä päätöksiä nopeasti ryhmässä on huono. Aletaan puhua epäolennaisuuksista.
Toki akateemisessa porukassa tältä voi välttyä.