Naiset, näettekö naisissa yleensä ongelmia?
Osoittakaa kykenevänne olemaan kriittisiä ja mainitkaa joiu epäkohta sukupuolessanne.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Lapsen saatuaan naiset tekevät kaiken lapsen ehdoilla. Monet eivät osaa tämän jälkeen edes enää itsestään huolehtia.
Tietysti lapsesta pitää huolehtia. Mutta on miehiä jotka ei kestä että kun ensimmäinen vauva tulee, huomiosta pitää kilpailla. Että naisen huomio onkin lapsessa. Jotkut muuttuu tuossa vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vain narsistit ovat täydellisiä ja hekin vain omasta mielestään.
En arvota ihmisiä heidän sukuelintensä kautta.
Narsisti havaittu!
Noin biologian kannalta, onhan sillä väliä kenet saa lapsen siittäjäksi.
Mutta kaikki se muu on turhaa.
Kunnianhimottomuus.
Okei, myönnän olin itekin laiska melkein 30v. asti kunnes aivot naksahti oikeille paikoilleen. Mutta joo, olisin voinut ryhtyä toimiin hiukan aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Narsismia on selitetty kateudella, ja sitä on vaikea uskoa, kun omasta mielestäni minussa ei ole mitään kadehdittavaa.
Ilmeisesti kateellinen kuitenkin näkee kadehdittavaa kaikessa, kohteesta riippumatta.
Kyllä on sellaista käyttäytymistä ollut paljonkin, joihin vain kateus (myös ilkeys ja vahingonilo) antaa jonkinlaisen selityksen. Olen harmaahiirulainen, en hae huomiota enkä ole kateellinen.
Oikeat ystävät on samanlaisia.
Sitten on ne toiset jotka voi kadehtia sitäkin jos joku ei ole kateellinen.Yhteen asiaan neuvon kiinnittämään huomiota: suojatkaa läheisiänne.
Älkää esitelkö läheisiänne narsisteille. Älkää päästäkö kotiinne. Narsisti voi olla hyvin taitava tunkeutuessaan toisten elämään.
Tämä "ystävyys" on jopa tuhoisampaa kuin miesystävän kanssa seurustelu jolloin syitä haetaan parisuhteesta noin yleisesti, kun ystävyyssuhteista ei puhuta on/off, vaikka pitäisi.
Off-topic: Mun mielestä narsistia ei niinkään ohjaa kateus vaan pohjaton ja kyltymätön pikkulapsen tasoinen ahneuden tunne. Kateus olisi kakkostunne, kun olo tunnetaan uhatuksi tuosta yltäkylläisyyden ja voiman, vallan, kauneuden yms. tavoittelusta.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen saatuaan naiset tekevät kaiken lapsen ehdoilla. Monet eivät osaa tämän jälkeen edes enää itsestään huolehtia.
Auttaako lapsen isä tai onko valmis palkkaamaan kotiapua? Näilläkin on meinaa merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Naisethan ovat hyviä etsimään vikoja itsestään ja toisistaan. Sen vuoksi monet naiset eivät esimerkiksi halua naisvaltaiselle alalle/työpaikkaan.
Kuinkahan paljon on miehiä, jotka nimenomaisesti välttelevät miesvaltaisia työyhteisöjä ?Toki ehkä ihan täyttä miesvaltaisuutta ei kaivata, olisihab se kiva että muutama nuori ja näpsäkkä sihteerikkö olisi työpaikalla miesten silmänilona.
Julminta on pahuus. Vaikka ulkonäkö jota ei ole itse valinnut. On tissit tai perse tai jokin ominaisuus mitä et ole itse valinnut. Niin miehet ahdistelee.
Ja sitten naiset.
Naisten joiden pitäisi ymmärtää, voivat kääntää sen The Syyksi, että olet koko kylän polkupyörä, koska olet syntynyt nätiksi!
Hähää, noita-akat käkättää sormi pitkällä ja pää kolisee tyhjyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä näköjää on enemmistö miehiä jotka vastaa naisina.
Olen mies, enkä ole ketjuun vastannut muuta.
Itseäni tympii seuraava universaalinen naisten tapa. Aina kun on jokin ongelma, niin ensimmäisenä aletaan etsiä syyllistä. Yleensä miesporukassa ongelma pyritään saamaan nopeasti pois päiväjärjestyksestä. Keskitytään siihen, että saadaan homma kuntoon ja päästään eteenpäin.
Mutta hyvin usein naisporukassa syyllisen etsintä vie enemmän aikaa, kuin varsinainen ongelman korjaus.
Juu, kärjistys ja yleistys. Ja vastasin, vaikka olen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti lapsesta pitää huolehtia. Mutta on miehiä jotka ei kestä että kun ensimmäinen vauva tulee, huomiosta pitää kilpailla. Että naisen huomio onkin lapsessa. Jotkut muuttuu tuossa vaiheessa.
Tietenkin pitää huolehtia, mutta naiset eivät anna miehen osallistua. Jos jotain antavat tehdä, on sekin väärällä tavalla tehty. Miehet antavat tilaa ja muutaman vuoden päästä naiset ovatkin täysin katkeroituneita, kun ovat väsyneet jatkuvaan hoitamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsismia on selitetty kateudella, ja sitä on vaikea uskoa, kun omasta mielestäni minussa ei ole mitään kadehdittavaa.
Ilmeisesti kateellinen kuitenkin näkee kadehdittavaa kaikessa, kohteesta riippumatta.
Kyllä on sellaista käyttäytymistä ollut paljonkin, joihin vain kateus (myös ilkeys ja vahingonilo) antaa jonkinlaisen selityksen. Olen harmaahiirulainen, en hae huomiota enkä ole kateellinen.
Sitten on ne toiset jotka voi kadehtia sitäkin jos joku ei ole kateellinen.Yhteen asiaan neuvon kiinnittämään huomiota: suojatkaa läheisiänne.
Älkää esitelkö läheisiänne narsisteille. Älkää päästäkö kotiinne. Narsisti voi olla hyvin taitava tunkeutuessaan toisten elämään.
Tämä "ystävyys" on jopa tuhoisampaa kuin miesystävän kanssa seurustelu jolloin syitä haetaan parisuhteesta noin yleisesti, kun ystävyyssuhteista ei puhuta on/off, vaikka pitäisi.Off-topic: Mun mielestä narsistia ei niinkään ohjaa kateus vaan pohjaton ja kyltymätön pikkulapsen tasoinen ahneuden tunne. Kateus olisi kakkostunne, kun olo tunnetaan uhatuksi tuosta yltäkylläisyyden ja voiman, vallan, kauneuden yms. tavoittelusta.
Voi olla. Halutaan aina se mitä toisella on, vaikka itsellä olisi vielä paremmin.
Tosin tuossa pistää silmään, että ei kaikilla lapsilla ole "kyltymätön ahneuden tunne".
Jos on miksi eivät sitä pikkulapsen vajetta itse aikuisena TIEDOSTAEN paikkaa.
Esim minun lapsuudessani en saanut syödä karkkia eikä kotona luettu. Nyt luen ja ahmin karkkia, mutta en vahingoita muita. Kaikilla on joku vaje paikattavana, mutta miksi narsistien pitää kiusata muita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ongelma ei siis olekaan se, että naiset tekevät lapsen saatuaan kaiken lapsen ehdoilla, vaan se, etteivät he tee enää asioita miehen ehdoilla. Miehet eivät halua jäädä kakkosiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä "ystävyys" on jopa tuhoisampaa kuin miesystävän kanssa seurustelu jolloin syitä haetaan parisuhteesta noin yleisesti, kun ystävyyssuhteista ei puhuta on/off, vaikka pitäisi.Off-topic: Mun mielestä narsistia ei niinkään ohjaa kateus vaan pohjaton ja kyltymätön pikkulapsen tasoinen ahneuden tunne. Kateus olisi kakkostunne, kun olo tunnetaan uhatuksi tuosta yltäkylläisyyden ja voiman, vallan, kauneuden yms. tavoittelusta.
Voi olla. Halutaan aina se mitä toisella on, vaikka itsellä olisi vielä paremmin.
Tosin tuossa pistää silmään, että ei kaikilla lapsilla ole "kyltymätön ahneuden tunne".
Jos on miksi eivät sitä pikkulapsen vajetta itse aikuisena TIEDOSTAEN paikkaa.
Esim minun lapsuudessani en saanut syödä karkkia eikä kotona luettu. Nyt luen ja ahmin karkkia, mutta en vahingoita muita. Kaikilla on joku vaje paikattavana, mutta miksi narsistien pitää kiusata muita?
Terve. En ole perehtynyt asiaan ja kirjoitin kommenttini sen pohjalta mitä vähän tiedän narsismista. Olen elänyt käsityksessä, että narsistinen minävaurio syntyy kaikkivoipaisuus-ikävaiheessa tapahtuneiden traumojen myötä ja narsistin minuus jää kehittymättä. Kaikissa persoonallisuushäiriöissä on tämä narsistinen siemen eri muodoissaan, mutta varsinainen minuuden eli persoonan kokonaisvaltainen vinouma/puuttuminen tunnetaan narsistisena häiriönä minkä vuoksi muut ihmiset toimivat heille itsensä jatkumona. Narsisti jakaa täten maailman (splitting-defenssi.), sillä hän ei kykene irtaantumaan muista ihmisistä omaksi yksilökseen ja erittelemään kokemaansa hyviksi ja huonoiksi kokemuksiksi samasta ihmisestä. Jos hän kykenisi, olisi hänellä jonkin asteinen persoona ja erillisyyden tunne mikä katkaisisi kaikkivoipiuuden kompleksin. Sori, en osaa oikein selittää näitä mun ajatuksia miten olen käsittänyt asiat. Psykologia on kimurantti tiede!
Aika vähä-älyinen pitää olla, jos kuvittelee että naiset ovat sitä tai tätä tai miehet ovat sitä tai tätä.
Ihmiset ovat sukupuolesta riippumatta yksilöitä. Ei mitään yleispätevää voi sanoa naisten tai miesten haluista, toiveista, mieltymyksistä, mielenkiinnon kohteita, luonteesta jne.
Käyttäjä33400 kirjoitti:
Aika vähä-älyinen pitää olla, jos kuvittelee että naiset ovat sitä tai tätä tai miehet ovat sitä tai tätä.
Ihmiset ovat sukupuolesta riippumatta yksilöitä. Ei mitään yleispätevää voi sanoa naisten tai miesten haluista, toiveista, mieltymyksistä, mielenkiinnon kohteita, luonteesta jne.
Aina on olemassa käsite keskimäärin. Esim. naiset ovat keskimäärin kiinnostuneempia sisustuksesta kuin miehet.
Naiset ajattelee keskimäärin liikaa sitä, mitä muut heistä ajattelee. Ulkonäöstä ollaan huolissaan, työpaikalla ei kehdata hakea ylennystä tai palkankorotusta koska pelätään ettei olla tarpeeksi hyviä, kotona yritetään liiaksi pitää kiinni jostain täydellisestä taloudenpidosta ja lastenkasvatuksesta. Luetaan tarkkaan ohjeet siitä, miten pitäisi siivota tai kokata tai kasvattaa lapsia, ja sitten hermostutaan jos se mies tekeekin eri lailla. Toisaalta suhteen alussa sitä miestä yritetään miellyttää vähän liiankin kanssa. Ja tingitään sitten toisaalta liian herkästi omista tarpeista muiden eduksi, ensin miehen, työkavereiden ja sitten myöhemmin lasten.
Epäilen, että tämä on osin myös kasvatuksen ja sukupuoliroolien tulosta, ehkä osin myös ihan todellinen ero sukupuolten välisessä ajattelussa. Nainen on keskimäärin empaattisempi ja herkempi kuin mies ja siten ottaa vaikkapa arvostelun enemmän itseensä. Mies syyttää herkemmin niitä ulkoisia asioita epäonnistumisestaan, nainen hakee syypäätä itsestään.
Käyttäjä33400 kirjoitti:
Kyllä miehet ja naiset on ihan eri planeetalta, keskimäärin. Ihan jo biologia määrittelee, että eri sukupuolet ovat erilaisia. Ihmisen fyysinen olemus ja biologia ovat erottamaton osa ihmisen kokonaisuutta, henkisiä ominaisuuksia, hormonitoimintaa yms. Jos muuta väität, niin elät kyllä täysin idologisessa kuplassa.
Ihmisen ominaisuudet ovat pitkälti olemassa jo syntymästä lähtien. Tämän tietää kaikki, joilla on omia lapsia. Biologia määrää hyvin pitkälti ihmisen ominaisuuksia, temperamenttia ja mieltymyksiä.
Taas kerran petyin naisiin, heissä on käärmeitä. Haukutaan, valehdellaan, kiusataan. Joka työpaikalla ja yhteisössä on niitä jotka ei halua käyttäytyä rehellisesti ja reilusti. Olette per$eestä.