Kuka soittaa ovikelloa kerrostalossa aamuyöllä?
Heräsin aamuyöstä siihen, että ovikelloani soitettiin. Sitä soitettiin varmaan kaksi kertaa, mutta nukuin sikeästi ja heräsin vasta toiseen soittoon. Kurkistettuani ovisilmästä, ovella ei kuitenkaan ollut ketään. Alaovi on lukossa aina, eikä ovisummeriani soitettu.
Mitähän ihmettä?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Valmistaudun avaamaan oven hieman raolleen katsoakseni onko wolt kuski tuonut väärälle ovelle ruuat.
"wolt kuski tuonut väärälle ovelle ruuat" :D
Ensinnäkin a) eikö ovessa lue nimi ja kai ne volttikuskit tietää nimen kenelle ne toimittaa ja b) olisi varmaan soittanut toisenkin kerran ovikelloa, jos oikeasti asiaa olisi ollut.
Ehkä joku menossa jatkoille ja oli väärällä ovella.
En usko. Mies näytti siltä ettei ole eläissään ollut koskaan töissä tai puhunut naisille. Tuli sellaiset mt-ongelmaisen/incel vibat hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmistaudun avaamaan oven hieman raolleen katsoakseni onko wolt kuski tuonut väärälle ovelle ruuat.
Ensinnäkin a) eikö ovessa lue nimi ja kai ne volttikuskit tietää nimen kenelle ne toimittaa ja b) olisi varmaan soittanut toisenkin kerran ovikelloa, jos oikeasti asiaa olisi ollut.
No eipä olisi yllätys. Kerran woltasin ja ihmettelin 2 tunnin päästä miksi ruuat ei ole saapunut. Otin yhteyttä asiakaspalveluun ja ilmeisesti kuski oli vienyt ruuat väärälle ovelle.
Mistä tiedät, että soitettiin kaksi kertaa, kun kerran muka heräsit tokaan soittoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä olisi yllätys. Kerran woltasin ja ihmettelin 2 tunnin päästä miksi ruuat ei ole saapunut. Otin yhteyttä asiakaspalveluun ja ilmeisesti kuski oli vienyt ruuat väärälle ovelle.
Etkö tarkistanut sovelluksesta onko ruoat toimitettu? Kuka odottaa 2 tuntia?
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, että soitettiin kaksi kertaa, kun kerran muka heräsit tokaan soittoon?
En ole ap, mutta itse herään monesti niin syvästä unesta esim. ovikellon soittoon, että olen vasta puoliksi hereillä kun kello soi jo toistamiseen. Osaan päätellä että kello soi kaksi kertaa kun en muuten heräile öisin tai aikaisin aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. En ole ahkera wolttaaja enkä omistanut sovellusta silloin. Olen myös noin keski-ikäinen boomeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Eli joku tilasi ruoat puolestasi. En silti tajua miksi edes keski-ikäinen ihminen odottaisi 2 tuntia, mutta väliäkö sen. Itse en korvaisi senttiäkään jos olisin aspassa ja joku soittaisi noin myöhään ettei ole saanut tilaustaan. Olisi suuri syy epäillä että safkat on jo syöty ja nyt on uudestaan nälkä.
Veikkaan unennäköä. Mulla on joskus kauhia tohina unissani ja kuulen jonkin täysin järjettömän äänen, johon sitten heräänkin. Mutta sille äänelle ei löydy selitystä. Räjähtävän pään syndrooma. Kerran lähdin sängystä rähjäämään perheelle, että älkää nyt ihmeessä imuroiko keskellä yötä kun toiset yrittää nukkua. Ja oitis sitten tajusinkin, ettei ne imuroineet vaan säikähtivät mun yöllistä karjaisuani. Anteeksi rakas perhe.
Mulla soi kerran keskellä yötä ovikello monta kertaa. Menin katsomaan ovisilmästä, ja palomieshän se siellä oli. Joku oli soittanut häkeen savun hajusta, ja palomies kysyi palaako minulla. Ei palanut, eikä onneksi kenelläkään muullakaan. Savunhaju tuli ilmeisesti ulkoa. Säikähdin niin etten saanut enää unta loppuyönä.
Soitin kerran ajatuksissani väärässä kerroksessa ovikelloa, päiväsaikaan kylläkin. Olin kaveria menossa tapaamaan. Huomasin kuitenkin siinä heti, että väärä nimi ovessa ja huusin, että Väärä ovi! ja pinkaisin yläkertaan 😂 Yöllä en kehtaisi huutaa, katoaisin vaan
Pari viikkoa sitten ovikelloani soitettiin klo 23:15. Rappukäytävässä ei näkynyt ketään. Aiemmin päivällä 16-18 aikaan oli myös soitettu en mennyt katsomaan kuka ovella. Nyt päätin mennä koska en odottanut ketään. Ovisilmästä ei näkynyt ketään vaan käytävässä oli valot. Mietin mitä ihmettä. Askeliakaan ei kuulunut käytävästä. Seuraavana tuli mieleen että joku on woltannut ja lähetti tuonut ruuat väärän oven taakse. Tiedostan että nyt on jotain outoa ja kello on jo myöhä. Valmistaudun avaamaan oven hieman raolleen katsoakseni onko wolt kuski tuonut väärälle ovelle ruuat. Puristan kahvaa hyvin voimakkaasti ja raotan ovea 5-15cm. Huomaan kuinka seinän vierestä 1-2m päässä ovestani hahmo hyökkää oven rakoa kohti. Vedän hätääntyneenä oven kiinni alle sekunnissa. Katson ovisilmästä kuinka harhainen noin 180cm suomalainen mies liikkuu oven ohi ilmeettömänä näyttäen olevan huumeiden tai lääkkeiden vaikutuksen alaisena/harhainen. Mies ei sano tapahtuneen aika mitään eikä huuda oven läpi/tai soita ovikelloa uudestaan. Soitan välittömästi häkeen ja poliisit saapuvat noin 25min kuluttua ja tarkastavat rakennuksen käytävät. Mitään ei löydy. Henkilöllä ei ollut myöskään ulkovaatteita vaan huppari+college housut. Tulen siihen päätelmään että hän on ollut talon asukas joka harhoissaan tai tunkeutumis/raiskausmielessä yrittänyt tunkeutua naapurin asuntoon.