Miten tämä mahdollista???
Niin, miten voi olla asia näin, kun alla oleva teksti kertoo päivän IL:ssä:
"Esimerkiksi Virosta, jossa on nyt Tšekin jälkeen Euroopan pahin koronatilanne, pääsee matkustajahavaintojen perusteella edelleen helposti lautalla Suomeen, sillä kontrolli Viron päässä on puutteellista ja testaus Suomessa perustuu vapaaehtoisuuteen."
Meillä ei myöskään ole maskipakkoa niin että kauppias voisi sen määrätä, on mahdotonta tavallisen kansalaisen yksin yrittää pysäyttää koronamuunnosten leviäminen. Naurettavaa puuhastelua hallitukselta ja entäs THL;n arviot ja muut kauhuttelu? Taas on avattu uusi talon rakennustyömaa ( virolaiset rakennustyöläiset näytti olevan) tähän lähelle ja siinä on vieressä paikallinen lähikauppa, se on ajan kysymys siitä se lähtee korona uuteen nousuun myös tässä meidän alueella. Kuka vastaa tästä?
Kommentit (7)
Halpatyövoima menee suomalaisten hyvinvoinnin, turvallisuuden ja jopa henkien edelle, jotta sikarikkaat voisivat olla vielä hitusen sikarikkaampia. Tää nyt pitäisi olla jo aika selviö kaikille nykyään.
MInä olen alkanut käyttää vahvoja suojaimia, ei tässä muu auta. Paras olisi jos ihmiset lakkaavat muutamaksi viikoksi mahdollisuuksien mukaan lähes kokonaan kuluttamasta. Elää niinkuin "sota-aikana", ollaanhan nyt poikkeustilassa ja "sulussa".
Onneksi vaalit tulee niin voi yrittää vaikuttaa, nythän on näyttöjä miten hallitsijat toimivat.
Se on mahdollista koska EU organisaationa ärähtää jokaiselle jäsenmaalle joka asettaa rajoituksia työvoiman vapaalle liikkumiselle EU:n sisällä. Suomea on jo moitittu jo olemassa olevista rajatoimenpiteistä EU-kansalaisille. Saman moitteen on saaneet Tanska ja Unkari ja jokunen muu maa. Vastahan tästä oli iso haloo viime viikolla.
Miten Ruotsi voi kieltää maahantulon?? Tai miksi meillä ei voi olla pakkotestejä??
Alkaa jo kyllästyttää koko koronaaaaa, vastahan tässä on vuosi kauhisteltu. Lukekaa hyvät ihmiset THL:n vuoden takaiset skenaariot: lievä, keskivaikea ja vaikea versiot, huh huh. Löytyy esim. Googlesta.
Kannattaa vältellä kaupassa käyntiä jos mahdollista. Minä en ainakaan menisi.