Luetellaan koronarajoitusten hyviä puolia
Ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin. Minä aloitan:
- RAY:n hedelmäpelit ja muut ruokakauppojen yksikätiset rosvot suljettu. Vähemmän peliongelmaisia ja säästää rahaa
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Korona vei hajuaistin.
Ei haittaa perseenhajuinen sohva, vaikka kyseinen tuoksuhan on muodikas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona vei hajuaistin.
Ei haittaa perseenhajuinen sohva, vaikka kyseinen tuoksuhan on muodikas.
Se on ’hygge’.
Kaikki ovat voineet helposti huomata, miten heikko ja osaamaton hallitus meillä onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten todellinen karva ja totaalinen empatiakyvyttömyys sekä itsekkyys on tullut esiin. Ei, en puhu niistä jotka rajoituksista kärsii vaan näistä introverteista metsänpeikoista jotka saavat suorastaan mielihyvää kun ihmiset ovat joutuneet rajoittaneet elämäänsä ja osa menettänyt työpaikkansa. Lisäksi myös suurten ikäluokkien pohjaton viha ja katkeruus ja nuorten ikäpolvien syyllistäminen on saanut sellaiset mittasuhteet että toivon että edestään löytävät nämä vanhukset. Kunnioitus kulkee molemmin päin ja unohdettiin tulevaisuuden veronmaksajat.
Myönnän olevani juuri tällainen erakko metsänpeikko ja saavani mielihyvää sen takia koska monet muutkin joutuvat nyt elämään samalla tavalla kuin minä. Väkisinhän sitä ihminen vertaa itseään aina muihin ja masentuu/katkeroituu kun muilla on asiat paremmin. Nuorisoa on myös vihattu aina, oli sitten mikä tahansa sukupolvi kyseessä.
Ne ovat niin yliampuvia että tulee väkisin otaneeksi selvää, mitä kaikkea juonia kaiken tämän takana onkaan. Siten voi välttyä monelta ansalta kun osaa varautua
Rahaa säästyy kun ei käy kahvilla kahvilassa joka arkipäivä.
Matkailijoiden kiusaaminen peräaukkotesteillä.
Vierailija kirjoitti:
Kesäfestarit ja muut isot tapahtumat jotka keräävät paljon alkoholisteja, narkomaaneja, roskaajia ja kovaa meteliä. Luonto kiittää sekä lähiympäristön asukasyhdistys
Lentomatkailun tramaattimen väheneminen... Siitä jos mistä olen onnellinen ja luonto kiittää. Vieläkö saataisiin sama temppu tehtyä muoville, joka minusta se kaikkein pahin uhka luonnolle. Hiilidioksidista luonto on aina saanut vallan mutta muoville se ei voi mitään! Etätyöt myös toi päästövähennyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesäfestarit ja muut isot tapahtumat jotka keräävät paljon alkoholisteja, narkomaaneja, roskaajia ja kovaa meteliä. Luonto kiittää sekä lähiympäristön asukasyhdistys
Lentomatkailun tramaattimen väheneminen... Siitä jos mistä olen onnellinen ja luonto kiittää. Vieläkö saataisiin sama temppu tehtyä muoville, joka minusta se kaikkein pahin uhka luonnolle. Hiilidioksidista luonto on aina saanut vallan mutta muoville se ei voi mitään! Etätyöt myös toi päästövähennyksiä.
Tietääkö Viherpissis, että palvelimetkin aiheuttavat päästöjä? Se voi olla jopa lentoliikennettä suurempi saastuttaja. :) https://www.maailmankuvalehti.fi/2020/pitkat/tietotekniikka-voi-olla-jo…
Heräteostokset ruokakaupassa jääneet pois, kun käy vain harvoin kaupassa tai tilaa ruokaa kotiin.
Ennen tuli lähdettyä huvikseen kauppaan ostamaan herkkuja.
Vähemmän sokeria, hampaat kiittää.
Ravintolaruokien tekeminen kotona sujuu.
Mä taidan kuulua niihin tämän kurimuksen voittajiin, jos onnistun selviämään mahdollisesta tartunnasta.
Olen tästä tosi yllättynyt, mulla on ollut mielenterveysongelmia opiskeluajoista lähtien, mm. ahdistuneisuushäiriö ja olen ollut sen takia pariinkiin otteeseen kuukausien saikulla. Ei ole ollut yhteiskunnalle halpaa sekään. Palkkani perusteella kuulun Suomessa parhaiten tienaavaan 5%.
Nyt kuitenkin suorastaan kukoistan ja henkisesti en ole voinut näin hyvin vuosikausiin, vaikka välillä toki on vähän huonoja fiiliksiä.
Tajusin, että mielenterveysongelmieni syy on ympäröivän yhteiskunnan ja mun perusolemukseni välisessä ristiriidassa. En kestä jatkuvaa ärsykkeiden ja ihmisten tulvaa, jota olen kokenut julkisissa liikennevälineissä ja monitilakonttorissa jossa työskentelin ennen koronaa. Tarvitsen paljon hiljaista aikaa puuhailla ja pohdiskella asioita kotosalla. En tykkää oikeastaan käydä missään. Matkustelu on mukavaa, mutta myös rasittavaa. Olen vuosia elänyt menestyvän kaupunkilaisen mukakiireistä elämää, joka itseasiassa ei sovi mulle ollenkaan. Jotenkin siihen vaan valui. Elin virikeköyhän ja yksinäisen lapsuuden ja nuoruuden landella ja se itseasiassa oli mulle se sopivaa elämää kaikessa epätrendikkyydessään.
Mulle on ihan sama miten muut vapaa-aikansa sitten jatkossa käyttää, mutta tää pysähdys auttoi mua irtautumaan asioista, jotka on täysin yhdentekeviä ja suorastaan vahingollisia mulle.
Joten, hyvää tässä on ollut se, että löysin itseni ja hyvän tavan elää mielekästä elämää.
Koulukiusaaminen vähentynyt etäopetuksessa. Ei siitä muutenkaan eroon pääse näköjään
Hitto!
En todellakaan nää mitään hyvää tässä tilanteessa!
Keksikää ja valehdelkaa itsellennekin!