Lue keskustelun säännöt.
Onko sellasella huono itsetunto vai mistä kyse kun
06.08.2008 |
meikkaa ja peilaa koko ajan, juoksee kosmetologilla + kampaajalla jatkuvasti, tuhlaa rahansa ulkonäköön. On tyytymätön itseensä kaikesta huolimatta ja ulkonäköönsä. Hän ole mikään pikkutyttö vaan yli 35v. nainen.
Kommentit (2)
olen aina tyytymätän ulkonäkööni vaikka tiedän etten ole rumista rumin, mutta
haluaisin olla kauniimpi... aina vaan. Uhrana paljon sen eteen, olen esteetikko, kaikki kaunis on minun mieleen.Mutta muuten olen kyllä elämääni täysin tyytyväinen ja pidän itseäni etuoikeutettuna monen asian suhteen ja olen saavuttanut paljon.
Olen miettinyt kyllä onko minulla heikko itsetunto, mutta ei minulla kyllä ole.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
VOI hänellä olla huono itsetuntokin, mutta ei sitä minusta voi siitä päätellä, että hän pitää ulkonäöstä huolehtimista tärkeänä. Kyse on siis arvostuksista, jotka vain sattuvat olemaan erilaisia kuin sinulla, ap.
Sitä paitsi, jos ja kun ihminen on kiinnostunut noista jutuista, niin ei sellainen ihminen ole sokea kauneusvirheilleen. Jos vaikkapa kysyt kuvankauniilta mallilta, onko hän täysin tyytyväinen ulkonäköönsä, niin ei hän sano olevansa tyytyväinen, vaan listaa pitkän luettelon ongelmakohtia. Mikä ei välttämättä silti merkitse, että hän OIKEASTI ei pitäisi itseään kauniina.
Enemmänkin itsetunnon puutetta voi lukea siitä, miten suhtautuu itseensä: pärjäämiseensä elämässä, muiden asenteihin itseensä jne.