Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko siitä jotakin haittaa, jos kuukautiset tulevat aina kahden kuukauden välein?

Vierailija
07.03.2021 |

Eivätkä joka kuukausi? En käytä mitään e-pillereitä tai muitakaan hormonipillereitä. Olen parikymppinen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, paitsi jos raskautta yrität niin voi olla alentunut hedelmällisyys. Muuten ei haittaa. Itselläni oli myös nuorena aina noin kun olin hoikka, mulla on aina vaatinut ylipainon puolella olevan painon että menkat on säännölliset. Ja myös kovempi kuntoilu laittaa mulla menkat tauolle.

Vierailija
2/7 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kierukka, niin pääset mokomista menkoista.

Vierailija
4/7 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, paitsi jos raskautta yrität niin voi olla alentunut hedelmällisyys. Muuten ei haittaa. Itselläni oli myös nuorena aina noin kun olin hoikka, mulla on aina vaatinut ylipainon puolella olevan painon että menkat on säännölliset. Ja myös kovempi kuntoilu laittaa mulla menkat tauolle.

Itse nimenomaan olen ylipainoinen ja kuukautiset ovat tullessaan kivuliaat. Mulla on myös epänormaalia tummaa karvoitusta, eli epäilen jotakin hormonaalista ongelmaa. :( mitä jos en voi saada koskaan lapsia? Ahdistaa ajatuskin.

Ap

Vierailija
5/7 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita kierukka, niin pääset mokomista menkoista.

Ei ole tervettä olla kokonaan ilman. Kohdun täytyy uusiutua ja puhdistautua välillä ja tämä tapahtuu kuukautisten avulla.

Vierailija
6/7 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tuo asia tarkistuttaa gynellä. E-pillereitäkin voi syödä niin, että kuukautiset tulee vain joka toinen kuukausi, mutta jos luonnostaan väli on noin harva, voi taustalla olla syy, joka on hyvä tietää.

Vierailija
7/7 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, paitsi jos taustalla on PCO, niin sen kanssa kytköksissä voi olla metabolinen oireyhtymä, ylipaino, kohonnut diabetesrisi, kohonnut syöpäriski, kohonnut riski kohonneeseen verenpaineeseen, hirsutisimiin, akneen jne.

Yritä pysyä normaalaipainossa, liikkua riittävästi ja välttää stressiä. Seuraa myös verensokerin kehitystä ja verenpainetta ja kolesterolia elämäsi varrella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi