Kaivopuisto vai Kaskisaari?
Ajatuksena olisi hankkia Suomesta kakkosasunto (asun vakituisesti toisessa maassa). En ole ollut Helsingissä kahteenkymmeneen vuoteen muutoin kuin parin päivän putkissa. Haluaisin asunnon hyvältä alueelta, kerrostalo Kaivopuistosta vai rivari Kaskisaaresta? Onko nykyisin muita hyviä alueita? Missä asuisitte Helsingissä, jos voisitte valita vapaasti. Ei ole enää lapsia kotona, joten koulut ei ole ongelma.
Kommentit (30)
Valitsisin Kaskisaaren
Saa nauttia ulkoilusta ja merestä
Vierailija kirjoitti:
Kaskisaaressa ei ole minkäänlaisia palveluita eikä minkäänlaisia kulkuyhteyksien. Siellä ei ole yhtään mitään.
Kaskisaaressa on himoittu ja niukka palvelu nimeltä meri.
Kuusisaaressa on tosi kiva ok-talo myynnissä meren äärellä, mutta ehkä liian iso kakkosasunnoksi. Oma tontti. Lehtisaaressa tosiaan on kirkon maita, mutta riidathan on sovittu Helsingin srk:n kanssa ja Vantaankin osalta tuli oikeuden päätös ja sopimus syntynee piakkoin, joten nyt on aika ostaa, jos haluat sieltä edullisen asunnon. Nuo kolme saartahan ovat koko Helsingin parasta aluetta, Kuusisaari, Lehtisaari ja Kaskisaari.
Vierailija kirjoitti:
Tänään lenkkeilin juuri Kaskisaaressa ja ihailin niitä taloja. Hyvät ulkoilumahdollisuudet siellä ja rauhallista. Viihtyisin itse, mutta auto täytyy olla. Kaivari on myös ihana, mutta liian vilkas minulle.
Tämä on juuri Kaskisaaren ongelma varsinkin kesäisin. Jäätävä läpikulkuliikenne jatkuvasti, kun rahvas haluaa lenkkeillä ja pyöräillä.
Kaivari ilman muuta. Meri ja rantakahvilat. Siljalla pääset Tukholmaan ja ratikalla Stockalle.
Kaskisaaressa, Kuusisaaressa ja Koivusaaressa on ne vuokratontit, älkää ostako asuntoja sieltä.
Kyllä itseä ärsyttäisi maksaa miljoonia talosta Kaskisaaressa ja köyhälistö Lauttasaaresta ja Lehtisaaresta kulkisi siitä ohi joka viikonloppu. Itse ostaisin talon mieluummin vaikka Hangosta. Kuka rikas nyt muutenkaan haluaa kaupungissa keskellä kesää viettää aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itseä ärsyttäisi maksaa miljoonia talosta Kaskisaaressa ja köyhälistö Lauttasaaresta ja Lehtisaaresta kulkisi siitä ohi joka viikonloppu. Itse ostaisin talon mieluummin vaikka Hangosta. Kuka rikas nyt muutenkaan haluaa kaupungissa keskellä kesää viettää aikaa.
Tontit ovat isoja ja omia eikä läpikulkuliikenne koske kuin pientä osaa saaresta. Lehtisaaren parhaiden rantatalojen takapihan poikki kulkee ulkoilureitti, se haittaisi kyllä itseäni, koska taloissa on isot ikkunat. Kuusisaaren rannassa on myös omat tontit ja täysi rauha, mutta rivarit siinä tien vieressä - niitä en ostaisi.
Näillä saarilla väki ei juuri vaihdu, sekin tekee ilmapiiristä omanlaisensa, että naapurit eivät juuri vaihdu. En haluaisi asua missään muualla Helsingissä.
Itse ostaisin talo Suvisaaristosta.
Jos olisi pakko valita, niin Kaskisaari toki, koska on paljon rauhallisempi paikka. Palveluita ei kyllä ole paljon mitään lähistöllä, joten siinä mielessä vähän huono paikka.