En jaksa enää tätä ilmaa!
Jotkut saattavatkin muistaa, kun kirosin ehkä viikko-kaksi sitten täällä lumesta.
Meillä on tosiaan pitkä 100m pihatie ja ainoastaan pieni kola, jolla luodaan lunta siitä. Naapurit eivät jostain syystä halua auttaa, vaikka on tarjottu rahallista korvausta, yrittäjät eivät auraa jos ei tee sopimusta koko talveksi, jolloin veloittavat 30e-50e/kerta yrittäjästä riippuen ja käyvät auraamassa silloinkin, jos tulee pari senttiä lunta. Siihen ei nyt tällä hetkellä ole varaa. Enkä siis oleta, että vain meidän takiamme yrittäjä tänne lähtisi, vaan niin, että auraisi samalla meidänkin pihatiemme, kun tulee auraamaan muiden asiakkaidensa pihateitä tänne ja tästä on tarjottu jopa yli tuplaliksaa yrittäjälle kertaluontoisesti, mutta kellekään ei kelpaa.
Viime viikolla elättelin jo toiveita, että nyt se vihdoin loppui, mutta ei. Nyt tuolla ulkona on eilisestä asti tullut vaakatasossa lunta ja räntää aamusta iltaan. Mies on parhaansa mukaan sitä luonut ja sai sen ihan hyvään kuntoon, paitsi sen pihatien päädyn, jossa kaupungin auraaja kiusallaan junttaa sitä lunta piukkaan kiinni ajelemalla edestakaisin siinä. Mutta yön aikana on tullut taas ihan hulluna lisää lunta ja taas tuo tie on ihan ummessa.
En tiedä mitä tässä voisi tehdä, kun mies on nyt todella kipeänä ja pääsee hädentuskin liikkumaan kun oli eilen monta tuntia tuolla ulkona ja nyt tuo tuuli on vieläkin pahempi tänään. Itse olen viittä vaille määrättynä vuodelepoon ja olen vielä toipumassa keuhkoputkentulehduksesta, joten en todellakaan voi mennä tuonne ulos lumitöihin. Huomenna pitäisi miehen päästä töihin, tai vähintäänkin työterveyteen hakemaan sairaslomaa ja esikoisen pitäisi mennä päiväkotiin. Esikoisella on kyyditykset päiväkotiin, mutta nyt se ei pääse pihaan tuon lumen takia. Aiemmin olen vienyt lapsen tien päätyyn aamuisin ja hakenut sieltä, jos on ollut tällainen tilanne, mutta nyt se ei oikein onnistu. Ja jos tuo tuuli jatkuu vielä huomenna, ei sinne voi mennä seisomaan puoleksi tunniksi odottelemaan kyytiä, kun se tulee todella vaihtelevaan kellonaikaan, ajassa voi olla heittoa 40minuuttiakin aamusta riippuen.