Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskaltaisitko ostaa kosteusvaurioisen talon?

Vierailija
09.08.2006 |

Löydettiin mieleinen talo. Kuntotarkastuksessa sieltä löytyi pieni kosteusvaurio, tarkastajan mukaan ei mikään kovin paha, eikä remonttiakaan vaatisi ihan heti.

Uskaltaako sellaista taloa ostaa, kun tietää että remontti kuitenkin joskus tehtävä? Ja mieluiten varmaan mahdollisimman pian. Miten vakuutusyhtiö suhtautuu jos talossa todettu kosteutta?

Täällä vielä harkitaan, myyjät tosin on jo luvanneet tiputtaa hintaa, ei vielä tiedetä kuinka paljon.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, me ostimme talon, jossa kaupan teon yhteydessä todettiin kylppärissä kosteusvaurio. Kylppäri remontoitiin myyjän toimesta, koko ajan remonttia valvottiin itse + luotattavan firman taholta. Voihan tuo korjattu vaurio heikentää talon jälleenmyyntiarvoa, mutta se on sitten sen ajan murhe. Voihan se olla, että tässä asutaan itse hamaan vanhuuteen asti.

Ja mekin saimme kaupanteon yhteydessä lisäksi kauppahintaa rutkasti alaspäin kosteusvaurioon vedoten plus tosiaan se, että myyjä maksoi remontin kokonaisuudessaan.

Kosteusvaurioita todetaan nykyisin tosi paljon, kun on laitteet joilla paremmin tutkia kuin ennen vanhaan. Itse en jättäisi muuten hyvää taloa ostamatta jos siinä tosiaan on jokin lievä, rajatulla alueella oleva kosteusvaurio jonka aiheuttaja on selvillä.

Vierailija
2/3 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim www. heli . fi tietoa paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on rakennusinssi ja tekee mm kuntoarvioita. Aiheesta oli puhetta, kun etsittiin omaa taloa. Riippuu paljon rakenteista ja kosteusvaurion syystä. Mieheni sanoi, ettei ostaisi, jos myyjä on jo korjannut vaurion.