Paljon maksaisitte uudenveroisesta vuoden vanhasta turvaistuimesta?
Hinta uutena 300 euroa. Samaa myydään uutena vieläkin.
Kommentit (16)
En kyllä ehkä niinkään paljoa. 50-70 euroa. Kuitenkin käytetty.
en maksaisi penniäkään, en ostaisi omalle lapselle.
Miellestäni tuollaista ei saisi edes myydä.
Minä kyllä antaisin ilmaiseksi pois sillä ehdolla että perhe käyttää sitä vain ylimääräisenä istuimena mikä menee siihen toiseen autoon jota ei käytetä tarpeeksi usein.
Tai sillä ehdolla että se annetaan sille mummille, tädille joka ei joka päivä lastasi kustaa.
Käytetty istuin on kuitenkin parempi kuin ei mikään istuin.
etenkään yhdessä vuodessa. Vai onko teillä esim. uuden auton penkit kuinka kuluneet vuodessa?
Voi kääk! Eihän se istuin nyt vuodessa mene miksikään, jos sitä on siististi pidetty eikä ole kolaroitu. Meidän 3v vanha istuin ei ole ainakaan miksikään mennyt, vähän likainen on päälliskangas, mut siihen auttanee pesu ;P
Jos uusi maksaa 300e niin tuosta vois maksaa puolet eli 150e. Niin jäis sitten kummallekin tavallaan saman verran maksettavaa siitä istuimesta.
puolet on ihan ok hinta, jopa 70 %
Paria vuotta vanhempaa istuinta en ostaisi, koska materiaalit väsyvät ajan mittaan. ja tietysti on riski, että istuin on ollut kolarissa ja vaikka näkyviä vaurioita ei ole, rakenne ei ole enää sellainen, kuin pitäisi.
Vierailija:
tietysti on riski, että istuin on ollut kolarissa ja vaikka näkyviä vaurioita ei ole, rakenne ei ole enää sellainen, kuin pitäisi.
Olen kuullut että jotkut osavaltiot amerikassa ovat kieltäneet käytettyjen tuolien myymisen.
En oikein tiedä missä.
Kolarissa ei ole hyvä olla käytetty tuoli.
Hirveitä hintoja näkee pyydettävän vuoden käytössä olleista istuimista. Esim jos uusi maksaa 340 ja vuoden vanhasta pyydetään 290(niinkun olen nähny) nii kannattavampaa on ostaa uusi ja takuulla kolaroimaton istuin. Istuimen runko kaikenlisäksi kärsii auringossa, ja kukaan ei voi tietää sata varmasti kuinka istuinta on säilytetty jne. Jos lähtisin jostain syystä käytettyä ostamaan kakkosautoon, niin korkeintaan maksaisin 50 euroa.
Lastentarvike liikekkään ei ottanut vaihdossa turvakaukaloa vaikka ostohetkellä lupasivat vaihtaa sen sitten kun mennään istuinta ostamaan. Perustelu oli se , että eivät saa ottaa käytettyä enää nykyään ja myydä eteenpäin koska käytetyn kaukalon/ istuimen kunnosta ei voi antaa koskaan takuuta
tyhmä ja sinisilmäinen, etten vaan voi uskoa, että joku myisi kolaroidun istuimen eteenpäin. Siksipä ostin uudet.
Miksi maksaisin saman hinnan istuimesta alkuperäisen omistajan kanssa, kun tämä on saanut tuotteen käyttämättömänä????
Vierailija:
Jos uusi maksaa 300e niin tuosta vois maksaa puolet eli 150e. Niin jäis sitten kummallekin tavallaan saman verran maksettavaa siitä istuimesta.
Minä laskin että vyot + uusi päällys + käytetyn hinta on saman hintainen kuin uusi.
Joten annoin entisen omistajan pitää omansa.
Voihan hän ilokseen istua siinä itse.
vuoden käytössä ollut istuin, kolaroimaton siis, on kyllä vielä uuden veroinen. vai vaihdatteko te myös omalle lapselle joka vuosi uuden istuimen??? kuluu se ihan yhtä lailla oman kuin vieraankin lapsen pepun alla, kait nyt sen tajuatte!
tuo kolaroimattomuus pitää todella tarkastaa. paras ois ostaa tutulta tai tutun tutulta, jolloin tietäisi, jos kolaria on ollut.
kaikilla ei ole varaa ostaa aina uusia eikä antaa pois vähän käytettyä. kyllä sen istuimesta näkee, jos sitä on enemmän kuin vuosi käytetty. pohja, kankaat ym. kuluu.
ja hinnaksi ehdottaisin 50-70% ostohinnasta, käytön määrästä riippuen. ikää ja kuntoa ei kannata liioitella, enemmän arvoa on käyttövuosilla.
Arvostan lastani niin paljon, että ostan käyttämättömän (takuu varmasti kolaroimattoman) istuimen.