Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noin nelikymppinen, paljonko sinulle on kertynyt eläkettä?

Vierailija
07.03.2021 |

Ammatinkin saa kertoa mutta lähinnä summat kiinnostaa.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 v. 1000e

Vierailija
22/39 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

700 euroa

41 v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä ihme hömpötys on, ettei eläkkeitä mukamas tulla näkemään? Toistuu aina palstalla.

Niinpä ja sitähän mä kysyin 🤦‍♀️

Ap

Vierailija
24/39 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä ihme hömpötys on, ettei eläkkeitä mukamas tulla näkemään? Toistuu aina palstalla.

No nämä joilla ei ole eläkekertymää haluavat vain pelotella meitä joilla on.

Vierailija
25/39 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeen kertyminen riippuu siitä, miten monta vuotta on ollut töissä 40 vuotiaaksi asti.

Ja millainen palkka henkilöllä on.

40 vuotiaalla on edessään vielä reilusti yli 20 vuotta työssäolo aikaa, ja koko sen ajan eläkettä kertyy lisää.

Terveet ihmiset ovat yleensä töissä eläkeikään asti.  Jos työ kiinnostaa ja on ammattitaitoinen.

Jotkut ottavat sitten eläkettä etukäteen rahana, eli tekevät lyhyempää työaikaa ja ottavat jo kertynyttä eläkettä ulos, niin etta palkka pysyy suht.koht. samana.

Vierailija
26/39 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun eläkertkaisu on kuulemma niin kallis tapa.

Vierailija
27/39 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tapailemani miehen kanssa tuli puhetta aiheesta ja hänellä kertymä oli n. 400€. Olen häntä 5 vuotta nuorempi ja oma kertymäni on 700€. Mietin, onko hänellä aukkoja työhistoriassa joista hän ei kerro? Miten tuo voi muuten olla mahdollista?

N38

Onko mies ollut jossain vaiheessa yrittäjä? Yrittäjät saavat aika vapaasti päättää, paljonko maksavat itselleen eläkettä. Monet maksavat vain minimin, koska katsovat saavansa paremman tuoton sijoittamalla rahat itse.

Vierailija
28/39 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoitin tammikuussa 2000 IS:n keskustelupalstalle, että meidän ikäpolvemme ei tule ikinä eläkkeitä näkemään. Olin juuri silloin täyttänyt 40 vuotta.  Nopeasti on aika mennyt, koska nyt olenkin jo 61v ja voisin päästä eläkkeelle kolmen vuoden kuluttua. Haluan kuitenkin jatkaa. Eläke-ennusteeni on 1.980€ ja jos jatkan 68 vuoteen, nousee summa 2.220 euroon.

Vierailija
29/39 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nämä joilla ei ole eläkekertymää haluavat vain pelotella meitä joilla on.

Mitä tekee rahalla, joka on "jossain", mutta sitä et koskaan tule saamaan. Rahasi menee nykysille eläkeläisille, joilla valituksesta huolimatta muhkeat eläkkeet ja sitten kun itse olisit eläkeiässä, ei olekaan enää eläkkeen maksajia, kun kaikki työt halutaan teettää ilmaistyöntekijöillä: työharjoittelut ja työkokeilut, kuntouttava työtominta ja mitä niitä vielä on. Revi siitä rahaa sitten aikoinasi.

Vierailija
30/39 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko pienet eläkekertymät näyttää olevan. Jos nelikymppisenä on 700 kasassa, niin 2000 eläkkeeseen on jo hankala päästä. Ja alle 2000 brutto eläkkeellä ei kyllä paljon juhlita, eikä reissailla.

Vierailija
31/39 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tapailemani miehen kanssa tuli puhetta aiheesta ja hänellä kertymä oli n. 400€. Olen häntä 5 vuotta nuorempi ja oma kertymäni on 700€. Mietin, onko hänellä aukkoja työhistoriassa joista hän ei kerro? Miten tuo voi muuten olla mahdollista?

N38

Onko mies ollut jossain vaiheessa yrittäjä? Yrittäjät saavat aika vapaasti päättää, paljonko maksavat itselleen eläkettä. Monet maksavat vain minimin, koska katsovat saavansa paremman tuoton sijoittamalla rahat itse.

Ei ole ollut yrittäjä. On naisvaltaisella matalapalkka-alalla töissä mutta siitä huolimatta tuo 400€ kertymä kuulostaa oudolta.

Vierailija
32/39 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

280 € näköjään.

Vierailija
33/39 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

217 €, olen 41. Kohta pitää alkaa huomaan suunnitelmaa eläkkeen kerryttämiseksi. Kyse on isoista rahoista, jos elää vanhaksi.

Vierailija
34/39 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N38

”Aukkoja työhistoriassa joista hän ei kerro”. Pitääkö nykyään antaa seurustelukumppanillekin CV kuten työhaastattelussa?

Vierailija
35/39 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1347 e/kk näyttää työeläkeote. 46 v. Lisäksi vapaaehtoinen eläke kertymässä.

Vierailija
36/39 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

30v ja kertymä 3350 euroa

Vierailija
37/39 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N38

Muutama satanen muistaakseni minullakin ja olen ollut noin 15 vuotta työelämässä.

Vierailija
38/39 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 € tms.

Vierailija
39/39 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1380€       Mies ja ikää 36v myyntiala.

Eläkettä silti en usko ikinä saavan tämä järjestelmä romuttuu ennen sitä. Niin on käynyt monessa muussa maassa, missä on ollut samanlainen järjestelmä. Siksi onkin hyvä sijoituksilla turvata rahallinen riippumattomuus. Työnteon meinaan lopettaa 50 vuotiaana ja nostelen kaikkia mahdollisia tukia niin kauan kuin niitä vain suomessa saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi