Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi epävarman alan valinneet valittavat, kun töitä ei riitä?

Vierailija
07.03.2021 |

Moni on valinnut tehdä työtä intohimonsa parissa, vaikka ala olisi epävarma. Tällaisia aloja ovat esim. taidealat, muusikon työ, yrittäjyys tietyillä aloilla, pienet humanistiset alat yms. Nämä ihmiset ovat halunneet valita mieluisan työn intohimonsa parissa sen sijaan, että olisivat esim. valinneet ammatin vakaasti työllistävältä (ja ehkä tylsältä) alalta. Oman alan epävarmuus ei ole mikään yllätys, vaan on ollut tiedossa jo omaa ammattia valitessa.

Sitten nämä epävarman alan valinneet valittavat, kun töitä ei riitä (koronan takia tai muusta syistä). Vaaditaan, kuinka pitäisi saada korvauksia, kun töitä ei riitä ja tuloja pitäisi saada. Osalle ehdotetaan siirtymistä muihin töihin (kaikkiin töihin ei vaadita pitkää perehdytystä), mutta tämä ei kelpaa, koska korvaava työ ei ole samanlaista kuin oma intohimoammatti on ollut. Uuden työn pitäisi olla mielekästä, eikä ns. tylsiin töihin haluta.

Miksi epävarman alan valinneet valittavat, kun töitä ei riitä? Mielestäni on ihan oma valinta ja riskinotto, jos on halunnut tietoisesti työllistyä alalle, jossa töitä ei juuri ole. Arvostan sitä, että moni tekee työkseen jotain tylsänä pidettyä tai muuta kuin omaa intohimoaan.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät voi kouluttautua varmoille aloille.

Itse luulin olevani varmalla alalla, mutta työnantaja valitsee, kelle töitä antaa, eikä erikoisesta persoonastani pidetä. Ei paljoa naurata, kun minut on irtisanottu useita kertoja ja aina painotettu, että työtaidoissa ei ole mitään vikaa, mutta näin nyt tehdään. Onhan niitä uusia tulijoita.

Vierailija
22/22 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman, en ole samanlainen kuin muut, en ole koskaan ollut. Olen itsevarma oman tien kulkija, tämä on uhka. Tätä ei arvosteta. Olen huomannut, että perseennuolija lampaat yleensä saa pitää työnsä. Omilla aivoilla ajatteleva ei, yleensä tällaisella jolla on aivot, antaa työpaikalla kehitysehdotuksia jos näkee tyhmiä ja tehottomia toimintamalleja, mutta kun tämä on uhka. Lampaat vaan määkii ja saa pitää työpaikkansa. Yleensä nuolevat pomojen peräreikiä huolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla