Mulla käy Sedua vähän sääliksi
Asettui urhoollisesti puolustamaan yksilönvapauksia niitä tuhoavia isoveliyhteiskunnan rakentajia vastaan julistamalla päättäväisesti pitävänsä 200 hengen yksityisbileet, mutta saikin pelkästään paskaa niskaansa totalitaristisen hallinnon aivopesemiltä alamaisilta.
Muutaman päivän jaksoi Sedu pitää pintansa kiusaajiansa vastaan ja uhkasi paria herjaajaa oikeustoimilla. Kuitenkin ulkopuolinen paine kasvoi liian suureksi ja monet Sedun kutsumat vieraat kieltäytyivät saapumasta bileisiin saamiensa uhkauksien takia.
Tämä aiheutti sen, että Sedu joutui ottamaan takapakkia taistelussaan ylivoimaiseksi käynyttä vastustajaa vastaan ja ilmoitti suullisesti siirtävänsä bileet parempaan ajankohtaan eli uudellevuodelle, joskaan bileitä ei silloin pidetty.
Lopuksi Sedu joutui lievittämään syntyneitö jännitteitä tekemällä itsestään naurunalaisen hätäisesti kasaan kyhätyllä musiikkivideolla. Tämän jälkeen Sedu vaikeni kuin Winston Smith Orwellin romaanissa 1984 saatuaan viimeisen luodin takaraivoonsa Rakkauden ministeriössä.
Kaikki muutkin tulevat kohtaamaan Sedun kohtalon mikäli uskaltavat asettua vastarintaan, paitsi jos herätys leviää riittävän laajalle ja riittävän suuri määrä kansalaisia yhdistää voimansa hirmuvaltaa vastaan.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Mee Zedu ny jo nukkuun.
Eikus se menee tanssitunneille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee Zedu ny jo nukkuun.
No syytä kyllä olis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee Zedu ny jo nukkuun.
No syytä kyllä olis.
Tuulee hyvin, voi treenata seuraavaa videota varten.
Pitäisi ne bileet siellä yksilön vapauksien luvatussa maassa, Virossa, missä asuu.
Yksilönvapauksiin ei Suomessa kuulu muiden ihmisten terveyden vaarantaminen.
Mua vähän kanssa ehkä säälittää mutta enemmän kyllä huvittaa Sedun mahalasku. Muistan Sedun vuosituhannen vaihteesta, ajalta jolloin itse kävin paljon Helsingin yöelämässä. Vaikka olisin halunnut tykätä pienistä indie-yökerhoista, oli seduloissa aika makea "suuren maailman" meininki. Sitten äkisti jossain vaiheessa Sedulat alkoi tulla vähän noloiksi, ainakin niissä piireissä missä minä liikuin. "Mennään ihan mihin tahansa muualle paitsi sedulaan", oli tyypillinen lause etkoilla tai bileitä suunnitellessa. Sitten baareissa ja yökerhoissa käyminen alkoi ainakin itselleni tuntua typerältä ja ajan tuhlaukselta, etenkin työssäkäyvänä ihmisenä. Unohdin koko Sedun ja sedulat vuosikausiksi. Viime vuoden lopulla törmäsin Zedu de Lucan koomiseen musiikkivideoon ja tein siitä avauksen tälle palstalle. Epäilin, onko kyseessä vitsi vai hävitty vedonlyönti. Nyt olen sitä mieltä, että oli kyseessä mitä tahansa, niin on se ainakin tahatonta komiikkaa. Sen sijaan Sedun tai Zedun loppuvuotiset uhoilut isojen bileiden järjestämisestä korona-aikaan oli vain käsittämättömän typerää ja noloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee Zedu ny jo nukkuun.
Ja pistää heijastimen heilumaan!
Mee Zedu ny jo nukkuun.