Millaiset syömistottumukset tuntemallasi hoikalla ihmisellä?
Ihmettelen kun tuntuu että kaikki tuntemani hoikat ihmiset syövät huolettomasti mitä sattuu. Eivät kaihda pullaa kahvitauolla. Ruokatauolla jättimäisiä täytettyjä patonkeja...
Kommentit (13)
Meillä töissä on ainakin ihan järjestään niin, että isokokoisimmat syövät kaikista vähiten.
Vierailija kirjoitti:
Syövät mitä haluavat MUTTA usein myös unohtavat syödä tai venyttävät ateriavälejä, niin että osa päivän aterioista skippaantuu. Eivät tästä huolimatta sorru ahmimiseen, vaan ruokahalu tuntuu jopa pienenevän mitä vähemmän syövät...
Totta puhut, ainakin näin teen itse. Ei varmastikaan ole kovin terveellistä, mutta...
Mikset kysy suoraan, mitä hoikat ihmiset syövät? Mistä muut voivat tietää kenenkään syömistottumuksia?
Aina joku kikkailu ruoan kanssa meneillään. Milloin karppaa ja milloin ei syö lihaa ja milloin pätkäpaastoilee.
Isäni on tällainen. Syö paljon voita ja kermaa. Kahvi aina kermalla ja 7 sokeripalalla. Aamupalaksi pullaa. Syö ainakin yhden ison karkkipussin päivässä. Syö säännöllisesti myös ruoat. Ruoalla yhden lautasellisen ruokaa, leipää ja ei kasviksia.
Mun tuntema hoikka ihminen liikkuu aivan koko ajan, ja kävelee ihan hullua vauhtia, myös siis silloin kun ei tarvis. Hän myös juoksee marstoneja yms ja on todella kevytrakenteinen. Vähän veikkaan että perimälläkin vaikutusta hoikkuuteen. Ja sit se kuin aktiivinen on. Hän kyllä syö kaikkee mut pystyy keksipaketista syömään esim vaan pari keksiä, kun ite söisin yksinäni koko paketin.
Että perimä-kohtuus-aktiivisuus.
Se on niin etteivät lihavat kehtaa julkisesti syödä paljon. Mässäily tapahtuu sitten kotona.
Mun tuntema hoikka kaveri napostelee pitkin päivää jotain kevyttä, esimerkiksi kirsikkatomaatteja. Sellainen jatkuva puputtaminen ei vain ole hampaille hyväksi.. Oon kuitenkin yrittänyt matkia häntä tuossa ja onhan se totta, että ei sitten ole sillä tavalla nälkään ja ruoaksi riittää vaikka kevyt keitto näkkileivän kanssa, kun normaalisti mulla on ruoka-aikana järjetön nälkä ja ahmin liikaa.
Olen hoikka ja minulla on juuri niin että mitä vähemmän syön, sen vähemmän näläntunne iskee. Jossain vaiheessa tulee vaan heikko olo, mistä tajuan että pitää syödä. Näitä päiviä on joskus, mutta useimmiten syön kuitenkin aika säännöllisesti 4-5 kertaa päivässä. Koitan syödä paljon kasviksia, ja annoskoot pidän kohtuullisina. Juhlissa ja kahvipöydässä otan herkkuja, muuten syön herkkuja harvoin. En ahmi koskaan suuria määriä, vaan lopetan syömisen heti kun vatsa on täynnä.
Henkilö 1: pari kertaa viikossa ruokatauolla viineriä tai pullaa, muuten päivän ainoat ateriat iso kotiruoka-annos töiden jälkeen ja iltapalaksi pari tuhtia voileipää.
Henkilö 2: syöminen ihan mitä sattuu. Voi syödä neljä kertaa päivässä kotiruokaa tai voileipiä ja napostella välissä isot kasat karkkia, sipsejä tms. Tai syö kerran päivässä desin kotiruokaa eikä mitään muuta.
Molemmissa esimerkeissä yli nelikymppiset miehet, joilla hoikat geenit, eivätkä pahemmin harrasta liikuntaa. BMI kummallakin siinä 21-22 tienoilla vuodesta toiseen.
Syövät kaikkea, mutta vähän. Mieheni äiti ja sisko ovat tosi siroja naisia ja viimeksi he söivät kahvipöydässä donitsin puoliksi. Rehellisesti sanottuna en ollut ennen edes ajatellut, että niinkin voisi tehdä. Minä olen ylipainoinen ja syön harvoin herkkuja, mutta kun syön niin syön ihan kunnolla... Omat kilot olen saanut syömällä liian suuria annoksia aivan tavallista ruokaa.
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Se on niin etteivät lihavat kehtaa julkisesti syödä paljon. Mässäily tapahtuu sitten kotona.
Ei kaikki lihavat "mässäile". Itselläni on ennemminkin kyse siitä että juon liikaa. Sokeripitoisia juomia siis ja myös maitoa juon ihan tolkuttomasti, eikä tietenkään rasvaton kelpaa. Jos saisin kaiken juomani vaihdettua veteen, olisin varmasti hoikempi. Syön yllättävän vähän ja ihan normaalia kotiruokaa, lähinnä kanaa ja kasviksia, en ole koskaan tykännyt punaisesta lihasta. En myöskään välitä herkuista, en syö karkkeja, sipsejä ja keksejä ollenkaan, leivonnaisia todella harvoin lähinnä jos on jotkut juhlat.
Eli ei kaikkien lihavien kohdalla kyse ole mässäilystä vaan ennemminkin juomisesta, on sitten kyseessä alkoholipitoiset juomat tai muut kaloripommit.
Syövät mitä haluavat MUTTA usein myös unohtavat syödä tai venyttävät ateriavälejä, niin että osa päivän aterioista skippaantuu. Eivät tästä huolimatta sorru ahmimiseen, vaan ruokahalu tuntuu jopa pienenevän mitä vähemmän syövät...