Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys maskitietäjille

Epätietoinen
06.03.2021 |

Hengitysilmahan ei suodatu maskin läpi vaan ilma vaihtuu pääosin maskin reunoilta. Eli hengitysilma ja sen mukana mahdolliset koronavirukset pääsevät ilmaan joka tapauksessa. Mikä silloin on maskin hyöty?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up.

Vierailija
2/12 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maskin reunoista ilma karkaa, se maski on väärän kokoinen, väärän mallinen tai väärin laitettu kasvoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos maskin reunoista ilma karkaa, se maski on väärän kokoinen, väärän mallinen tai väärin laitettu kasvoille.

Meinaatko, että ilman pitäisi mennä maskin läpi?

Vierailija
4/12 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi.

Vierailija
5/12 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi.

Huonosti siitä ilma läpi kulkee, kun se pysäyttää bakteerit, vaikkei viruksia, kuten koronaa. Yleensä näkee, että maskin sivuilla on suuret aukot, joista ilma vaihtuu.

Vierailija
6/12 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sivuilla on aukot, maski on väärin aseteltu.

Vierailija
7/12 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naamalle ei ole ainakaan sellaista maskia löytynyt mikä pysyisi tiukasti kasvoilla. Joko on liian löysä tai sit tulee ne raot reunoihin.

Vierailija
8/12 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi.

Jos maskista menee ilma läpi, menee viruksetkin. Mitä virkaa sillä silloin on?

Vierailija
9/12 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskin tehtävä on suojata ihmisiä ympärilläsi sinun tuottamilta ysköksiltä+puhuessakin ilmaan lentäviltä sylkipisaroilta joiden kuljettamana virus leviää. Jos etsit itsellesi suojaa, käytä naamaria joka on varustettu kaasut ja virukset suodattavalla filtterillä.

Vierailija
10/12 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskin tehtävä on suojata ihmisiä ympärilläsi sinun tuottamilta ysköksiltä+puhuessakin ilmaan lentäviltä sylkipisaroilta joiden kuljettamana virus leviää. Jos etsit itsellesi suojaa, käytä naamaria joka on varustettu kaasut ja virukset suodattavalla filtterillä.

Noin minäkin olen asian ymmärtänyt. Moni tuntuu ymmärtäneen asian toisin, miksi aloituksen teinkin.

Vierailija
11/12 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita maski ja kokeile räkäistä. Kyllä se klimppi jää siihen.

Vierailija
12/12 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa ilma menee läpi. Ainakin minun Ffp2:ssa. Vaikka teippaisin reunat kiinni. Siinä sellaisia "suodatusreikiä".

Mutta jos yritän puhaltaa, esim kynttilän Maski päällä niin ei onnistu, eikä pitäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi