Miksi henkilö joka on muuttanut, ei tee osoitteenmuutosta?
Mulle tuli nimittäin postia tähän henkilöön liittyen ja selvisi että osoite on edelleen se vanha.
Muutosta kuitenkin aikaa jo useita kuukausia.
Mitäs nyt?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Nykyään näkee dvv:n sivuilta kun kirjautuu sisään, että montako ihmistä on kirjoilla sinun osoitteessasi. Jos on ylimääräisiä asukkaita, niin ilmoitus virastoon.
Ei ole kyse mun osoitteesta, en kertaakaan kirjoittanut niin.
Meillä on ongelmana tällainen "sukulainen", joka ei suostu muuttamaan kirjojaan. Asuu ulkomailla ja on leski, hänen puolisonsa oli meidän lähisukulainen. Kirjat on edelleen vanhassa osoitteessa Suomessa, vaikka siellä asuu jo ihan muut ihmiset. Osa postista tulee meille, osa varmasti sinne vanhaan osoitteeseen. Luulen, että syynä on se, että tämä henkilö haluaa saada tukia Suomesta ja ei suostu siksi muuttamaan kirjojaan asuinmaahansa.
Jos ei ole muistanut ilmoittaa muutosta kaikkialle niin joitain kirjeitä voi lipsahtaa vanhaan osoitteeseen uudelleenlähetyksen määräajan umpeutuessa.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Sellainen haluaa yleensä haihtua. Yleensä on maksuja maksamatta.
Kyllä, yksi vuokralaisistani teki juuri näin. Kaikki maksamatta, avaimet palauttamatta, haihtui kuin pieru avaruuteen.
Onpa ap vakava rikos. Ihme kun tyyppi ei ole linnassa? :D selvä rikollinen.
Jostain syystä dvv ei päivitä osoitteita ajoissa. Olen muuttanut jo 2kk sitten ja ihmettelin kun esim. luottokorttilaskut ei ole tulleet perille.
Dvv pitäisi automaattisesti päivittää osoitteet mm. pankille, verotoimistoon ja muihin virallisiin tahoihin, mutta ei ole päivittänyt.
Kusettaa tukia? Kannattaa nyt äkkiä saada tuo haamuasukki asunnosta ulos.
Pakoilee viranomaisia tai on tukihuijari.
Vierailija kirjoitti:
Saanko arvata, perintä/kelakirjeitä tai sitten poliisilta postia. Siinä syy, miksei osoitteenmuutosta ole tehty, koska kyse on yhteiskunnan aikaansaamattomasta pohjasakasta.
Totta. Ja jos jäljität ne, voit lisätä omat saatavasi piiiiitkän jonon päähän. Aivan turhaa hommaa siis.
Läheskään kaikki yritykset eivät osta osoiterekisteriä DVV:lta. Näiden yritysten lähettämät postit ohjautuvat uuteen osoitteeseen tasan sen kuukauden, jonka Posti uudelleenohjausta veloituksetta tarjoaa, ja alkavat sitten taas mennä sinne vanhaan osoitteeseen. Kyse ei siis välttämättä ole siitä, etteikö osoitteenmuutosta tekisi. Itselläni menee edelleen, neljä vuotta muuton jälkeen, satunnaisesti postia vanhaan osoitteeseen, josta exäni niitä edelleenlähettää minulle.
Vierailija kirjoitti:
Onpa ap vakava rikos. Ihme kun tyyppi ei ole linnassa? :D selvä rikollinen.
No sulla ei vissiin ole kokemusta esim. vuokralaisesta joka hajottaa kämpän ja jättää vuokrat ja vesilaskut maksamatta ja "haihtuu" paikalta. Kyllä se on rikos.
Dvv:lle voi tehdä ei asu täällä -ilmoituksen.
Toisaalta muuttoilmoituksen voi feikata, kun täyttää paperilomakkeen. Voi ohjata postit vaikka timbuktuun.
https://yle.fi/uutiset/3-10012518
Vierailija kirjoitti:
Kusettaa tukia? Kannattaa nyt äkkiä saada tuo haamuasukki asunnosta ulos.
Ei tee niin. Kai se saa omassa asunnossaan olla.
Ei ole tehnyt osoitteenmuutosta, siitä kyse.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole muistanut ilmoittaa muutosta kaikkialle niin joitain kirjeitä voi lipsahtaa vanhaan osoitteeseen uudelleenlähetyksen määräajan umpeutuessa.
Mikä se määräaika on? Kolme kuukautta?
Osoitteenmuutos kannattaa tehdä postin ja maistraatin lisäksi kaikilla laskuttajille.
Valtaosa ihmisistä ei ymmärrä tilannetta, mitä ihmettelen.