Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maisteriksi 16 vuodessa

Vierailija
06.03.2021 |

Mahtava suoritus K Hubaralta. Hesarissa juttu deittalusta.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa nyt, mikä sulla oikeastaan on hätänä?

Vierailija
2/40 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, 16 vuodessa? Eihän se ole mahdollista, opinnot vanhenevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se mahdollista, kun on aloittanut sellaisten tutkintovaatimusten aikana. Nykyisistä en tiedä.

Vierailija
4/40 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siitä hän on ollut vähintään 10 vuotta töissä ja perhevapailla.

Vierailija
5/40 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla. Minä kuulun niihin, jolla on ns. ikuinen opiskeluoikeus kunnes saavutan tavoitetutkinnon. Tiedä vaikka eläkepäivillä kirjautuisi takaisin yliopistolle.

Vierailija
6/40 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se mahdollista, kun on aloittanut sellaisten tutkintovaatimusten aikana. Nykyisistä en tiedä.

Jep, minä ehdin olla kirjoilla yliopistossa yli 20 vuotta. Välillä piti tehdä HOPS-suunnitelmia, sitten niistäkin luovuttiin ja riitti, että vain maksoin joka vuosi ilmoittautumismaksun.

Vierailija
7/40 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten, osa ei valmistu koskaan kuten ohjelmoijat ja arkkitehdit

Vierailija
8/40 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten, osa ei valmistu koskaan kuten ohjelmoijat ja arkkitehdit

Aloittaja ei oikein osaa kertoa, mitä sitten, mutta toivotaan, että hän tuli edes iloisemmalle mielelle siitä, että sai tehdä tämän avauksen.

Vierailija
9/40 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla. Minä kuulun niihin, jolla on ns. ikuinen opiskeluoikeus kunnes saavutan tavoitetutkinnon. Tiedä vaikka eläkepäivillä kirjautuisi takaisin yliopistolle.

Jos et ole kuullut, tutkintovaatimukset muuttuivat juuri radikaalisti. Kymmenen vuotta vanhempia tutkinnon osia ei enää hyväksytä. Joudut tekemään uusiksi opintosi, jos venytät niitä tuon ajan yli. Toki voi olla, ettei sinua haittaa tehdä jotain peruskursseja toistamiseen, sitten 7-kymppisenä. 

-6-

Vierailija
10/40 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh! Mulla kesti 12 vuotta

Vierailija
11/40 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus- ja aineopinnot vanhenevat. Tutkinnot käsittääkseni eivät. Eli jos ehtinyt suorittaa kandin "arvonimen", ei sitä koskaan oteta pois. Kuitenkin jos maisteriin tai kandiin yrittää sisällyttää jotain 10-15 vuotta vanhoja opintoja, niitä ei siihen hyväksytä vaan täytyy täydentää.

Vierailija
12/40 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perus- ja aineopinnot vanhenevat. Tutkinnot käsittääkseni eivät. Eli jos ehtinyt suorittaa kandin "arvonimen", ei sitä koskaan oteta pois. Kuitenkin jos maisteriin tai kandiin yrittää sisällyttää jotain 10-15 vuotta vanhoja opintoja, niitä ei siihen hyväksytä vaan täytyy täydentää.

Viime vuoteen asti pystyi tehdä vielä tosi vanhoilla tutkintovaatimuksilla.

Vierailija
13/40 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en valtsikassa saanut yli 10 vuotta vanhoja opintoja enää hyväksiluetuksi v. 2016. Olisin sisällyttänyt ne sivuaineisiin. Ehkä vaan hyvä asia.

Vierailija
14/40 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa, että valmistuin. Hain yliopistoon aikana, jolloin saatiin ikuinen opiskeluoikeus. Olisi kannattanut hakea uudelleen opiskelupaikkaa silloin, kun opiskeluaikaa rajattiin ja tehdä ne opinnot loppuun. Ja jättää se ikuinen opiskeluoikeus voimaan.

Vierailija
15/40 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta, mutta jos pelkkä gradu on tekemättä siinä vaiheessa kun eläköityy ja suunnittelee tekevänsä "opinnot loppuun", voi olla nihkeää saada aiemmat, 30 vuotta vanhat kurssit hyväksytyksi. 

Varsinkin jos on ollut töissä tutkintoaan vastaamattomalla alalla, ei ole helppo myöhemmin aloittaa maisteritason kursseista, kun ne peruskurssitkin ovat ehtineet muuttua hyvin paljon. 

-6-

Vierailija
16/40 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en valtsikassa saanut yli 10 vuotta vanhoja opintoja enää hyväksiluetuksi v. 2016. Olisin sisällyttänyt ne sivuaineisiin. Ehkä vaan hyvä asia.

Olivatko yksittäisiä kursseja? Käsittääkseni opintokokonaisuudet eivät vanhene (kun ne on vahvistettu), yksittäiset kurssisuoritukset vanhenee.

Vierailija
17/40 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole kuullut, tutkintovaatimukset muuttuivat juuri radikaalisti. Kymmenen vuotta vanhempia tutkinnon osia ei enää hyväksytä. Joudut tekemään uusiksi opintosi, jos venytät niitä tuon ajan yli. Toki voi olla, ettei sinua haittaa tehdä jotain peruskursseja toistamiseen, sitten 7-kymppisenä. 

-6-

Ei, vaan tuo on edelleen yliopisto, tiedekunta tai jopa koulutusohjelmakohtaista. Jotkut sanovat ihan suoraan, että tutkintoa varten suoritetut opinnot eivät vanhene.

Vierailija
18/40 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua harmittaa, että valmistuin. Hain yliopistoon aikana, jolloin saatiin ikuinen opiskeluoikeus. Olisi kannattanut hakea uudelleen opiskelupaikkaa silloin, kun opiskeluaikaa rajattiin ja tehdä ne opinnot loppuun. Ja jättää se ikuinen opiskeluoikeus voimaan.

Mitä tarkoitat? Jos sait ikuisen opiskeluoikeuden, niin eikö se silloin sinulla yhä ole? Miksi luulet, että valmistuminen myöhemmin olisi sitä muuttanut? 

Vierailija
19/40 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-6-

Ei, vaan tuo on edelleen yliopisto, tiedekunta tai jopa koulutusohjelmakohtaista. Jotkut sanovat ihan suoraan, että tutkintoa varten suoritetut opinnot eivät vanhene.

Okei, voi olla noin. Minä valmistuin Helsingin luonnontieteellisestä. Missä yliopistoissa tai tiedekunnissa mitkään opinnot eivät vanhene? Kerro muutama esimerkki. 

Vierailija
20/40 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, vuoden 2016 paikkeilla tehtiin tosiaan jotain muutoksia. Muistan tuon itsekin ja minulla oli kiire saada pari avoimessa suoritettua kurssia hyväksi luetuiksi. Alunperin en edes aikonut liittää niitä tutkintooni. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän