Miten usein voi mielestäsi syödä sipsejä (montako kertaa vuodessa), että se olisi kohtuullista, eikä vaikuttaisi terveyteen?
Kommentit (52)
Eikös se riipu ihan määristä, itse en enää jaksa pussia kerralla niinkuin penskana vaan 3 iltana syön vähintään samasta pussista.
Vierailija kirjoitti:
Vähän väärä kysymys, ennemminkin pitäisi miettiä että paljonko niitä voi syödä. On hiukan eri asia syötkö viisi sipsiä vai pussillisen kerralla. Sillä tuskin on niin merkitystä mätätkö koko sen määrän kerralla vai esimerkiksi joka päivälle jaettuna.
Eli sama syödä sipsejä vaikka joka päivä.
Mä syön 2 kertaa vuodessa. Kun kesäloma alkaa, ja uutenavuotena. :D Menee molemmilla kerroilla se vajaa puolisen pussia, mutta en jaksa uskoa että se nyt kovasti vaikuttaa terveyteeni.
Ite syön sipsiä joka lauantai-ilta
Vierailija kirjoitti:
PAREMPI ETTÄ ET SÖISI OLLENKAAN😊
Kyllähän tuo on selvä sanomattakin. ap
Syön joka päivä. 2 lastua iltapäiväkahvin lisukkeena. En usko, että vaikuttaa terveyteeni mitenkään. Välillä kyllä syön maissilastuja, Nachoja ja muita.
Erään miehen näkökulma: Todennäköisesti syö liikaa, jos tulee usein edes mietittyä sipsien ostamista eikä kyse ole harvinaisesta asiasta vaikkapa lasten synttärien yhteydessä tms. Itse tykkäsin sipseistä ja saatoin ostaa niitä vaikkapa ennen futisottelun katsomista, mutta jossakin vaiheessa heräsin niiden vaarallisuuteen, mistä on kyllä infoa tarjolla, jos ei silmiä ummista. En enää kaipaa sipsejä, eli pääsin addiktiostani irti, samoin kuin opin kahviakin juomaan lisäämättä sokeria jo vuosia sitten. Joskus saatan vähän syödä sipsejä kun niitä tarjotaan, mutta en ole varmaan pariin vuoteen niitä enää itse ostoskoriini/kärryyni poiminut. Vaimonikin tykkää sipseistä, mutta on onnistunut vähentämään tätä pahetta myös. On järkevämpi keskittyä hyvältä maistuviin mutta terveellisiin ruokiin, ja vaimoni on onneksi tosi hyvä kokki.
Vappuna ja uutenavuotena yleensä. Siihen ehkä 1-2 krt päälle, joten 3-4 krt/vuosi. Sipsejä suurempi ongelma minulle ovat hampurilaiset, joita menee kerran viikossa ja makeat herkut.
Kokeile tehä leipätikkuja pannulla pienellä oliiviöljymäärällä ja pilko kasviksia dippailtavaksi. Helpottaa sipsihimoa.
Myös omatekemät lehtikaalisipsit on hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile tehä leipätikkuja pannulla pienellä oliiviöljymäärällä ja pilko kasviksia dippailtavaksi. Helpottaa sipsihimoa.
Kyllä jos ihan oikea sipsihimo iskee, silloin pitää syödä sipsejä. ap
Oma mutuni on, että kerta viikkoon ehdottomasti jo johonkin vaikuttaisi (tai jos ei muuhun, niin en jaksaisi olla niin turvonnut joka viikko!) ja ainakaan 3-4 kertaa vuodessa tuskin voi enää terveyteen vaikuttaa.
Itsellä tulee syötyä 1-2 kuukauden välein. Toivon, että se on ihan OK tahti. Syömme silloin lapseni kanssa yhdessä 200-300 gramman pussin "puoliksi" (eli käytännössä mulle varmaan 70%, kun ei hän jaksa yhtä paljon).
Vierailija kirjoitti:
Erään miehen näkökulma: Todennäköisesti syö liikaa, jos tulee usein edes mietittyä sipsien ostamista eikä kyse ole harvinaisesta asiasta vaikkapa lasten synttärien yhteydessä tms. Itse tykkäsin sipseistä ja saatoin ostaa niitä vaikkapa ennen futisottelun katsomista, mutta jossakin vaiheessa heräsin niiden vaarallisuuteen, mistä on kyllä infoa tarjolla, jos ei silmiä ummista. En enää kaipaa sipsejä, eli pääsin addiktiostani irti, samoin kuin opin kahviakin juomaan lisäämättä sokeria jo vuosia sitten. Joskus saatan vähän syödä sipsejä kun niitä tarjotaan, mutta en ole varmaan pariin vuoteen niitä enää itse ostoskoriini/kärryyni poiminut. Vaimonikin tykkää sipseistä, mutta on onnistunut vähentämään tätä pahetta myös. On järkevämpi keskittyä hyvältä maistuviin mutta terveellisiin ruokiin, ja vaimoni on onneksi tosi hyvä kokki.
Ootko sä ite aatellu opetella kokkaamaan? Vaimon passuuttaja.
Oon paikannut sipsinhimoa kotona poksautellulla popcornilla. Se on ymmärtääkseni aika paljon terveellisempää. Edullisemmaksikin tulee. Lisäksi laitan dippikasviksia.
Joskus tekee silti mieli sipsiä, silloin ostan. Ehdoton rajani on, ettei useammin kuin kerran kuukaudessa.
Linssisipsejä 110g kerran kuukaudessa. Nams :P
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tulee sipsinhimo mittaa keittiövaa'alla pussissa olevaa rasvaa vastaava määrä öljyä lasiin, ja sitten suola ja raa'at perunat lautaselle siihen viereen, ja valmista sipsit itse jos vielä tekee mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tulee sipsinhimo mittaa keittiövaa'alla pussissa olevaa rasvaa vastaava määrä öljyä lasiin, ja sitten suola ja raa'at perunat lautaselle siihen viereen, ja valmista sipsit itse jos vielä tekee mieli.
Pitäisikö ton auttaa? Mun kyllä tekisi vielä mieli. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko sä ite aatellu opetella kokkaamaan? Vaimon passuuttaja.
Kannatan tasa-arvoa, mutta tasa-arvoaon myös se, että jokaisessa taloudessa aikuiset voivat vapaasti sopia, miten kotityöt jaetaan, eikä esim. perinteinen työnjako että vaimo vastaa ruokapuolesta ole yhtään sen huonompi kuin päinvastainenkaan malli, kunhan se perustuu vapaaehtoisuuteen ja tasa-arvoiseen parisuhteeseen. En alkanut suhteeseen naisen kokkaamisen vuoksi, ja minä itse asiassa kokkasin alussa enemmän, mutta vaimo on pikkuhiljaa halunnut alkaa vastaamaan käytännössä kaikesta ruokapuolesta ja opiskellut nyt korona-aikana vielä lisää kuinka kokata vielä paremmin ja terveellisemmin, kun hän on ollut pääasiassa kotona ja minä etätöissä. Aamupala tosin on käytännössä minun tehtäväni, koska joudun töidenkin takia nousemaan usein reilusti aikaisemmin, ja hemmottelen toki vaimoani monin tavoin mielelläni. Vastaan meillä pääasiassa pyykkäämisestä, tiskeistäkin isolta osin, käytännössä kaikista paperitöistä, jne., eli kummallekin riittää töitä kotona, ja suhteemme voi ainakin toistaiseksi hyvin. Terkuin se aiempi mieskirjoittaja
Kerran viikossa tai joka toinen viikko syön. Veriarvot hyvät, verenpaone matalahko, normaalipainossa olen.