Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokratyö

Vierailija
06.03.2021 |

Tähän kokemuksia vuokratyöstä. Mikä on ollut hyvä vuokratyöfirma ja mikä ei.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Worker finland ainakin kusettaa, kovasti etsivät työntekijöitä ja lupailevat että hommaa on mutta eipä sitten olekaan. Taitaa olla maantapa nuilla vuokrafirmoilla. Milloin tälle saadaan loppu? Hankkisivat rekryjät kunniallisen ammatin ja menisivät oikeisiin töihin..

Vierailija
2/21 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Worker Finland löysi juuri töitä minulle ja mun miehelle.joten ei ole kusettanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan erikoista että on paikkoja, jopa viittä henkilöä haetaan. No kun ilmoitat halukkuutesi niin on joko mennyt tai sitten vasta joskus tulevaisuudessa "kunhan asiakas saa sopimustekniset jutut valmiiksi"..

Jotenkin tuntuu että kokeillaako onko työnhakija tosissaan vai ihan jo epätoivoinen tms.

Vierailija
4/21 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrafirmat tuli 90- luvun lamassa. Uskoteltiin että vain väliaikaisesti mutta toisin kävi. Jotkut ovat löytäneet ihan vakituisia työpaikkoja niiden kautta.

Vierailija
5/21 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne alkaa piinaa sinua. Jos olet opiskelija ja pääset töihin vain tiettynä ajankohtana, vuokrafirma yrittää väkisin antaa töitä muulloinkin vaikka pitäisi opiskella.

Vierailija
6/21 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hyvät kokemukset Baronasta ja Staffpointista. Asiat sujuvat sovitusti, palkka tulee ajallaan, ja erilaisia etuja löytyy jos ei kovin avokätisesti, niin ainakin yli lakisääteisen minimin. Isojen rekryfirmojen keikkatöissä isoilla paikkakunnilla saa käytännössä jokaiselle päivälle valita haluamansa vuoron useista vaihtoehdoista, eli nollatuntisopimus jossa työt useilla eri työnantajilla, voi poikia töitä niin paljon kuin jaksaa tehdä.

Vierailija
7/21 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu 14v työttömänä ja en ole kertaakaan vielä päässyt workerin kautta haastatteluun. 14v työttömyyden aikana olen päässyt ainoastaan luusereille tarkoitettuun työkeskukseen (4v) ja merkonomin opintoihin (2v). Ne tuhannet hakemukset mitä olen workeriin laittanut niin mistään ei ole kuulunut pihaustakaan.

Taitaa ainoastaan maisterit ja insinöörit kelvata workerille, ei duunarit ketkä on tekemällä oppinut kaiken.

Vierailija
8/21 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barona-Rak oy tku oli luotettava J. J. hoiti rekryni. Nyt covid19 jälkeen Nyt asiat on toisin

Vierailija
9/21 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

3/8 jatkaa. Soitto Workerilta toissa päivänä. Parin viikon juttu ja minulle tutussa kohteessa. Lupasin että homma ok. Lupaus että laitetaan tiedot eteenpäin. No iltaviideltä tekstari jossa "asiakkaan päässä ei ole vielä valmista, ilmoitetaan heti kun tilanne selkenee".

Toinen kerta jo parin kuukauden sisällä. Luulen että kolmas riittää minulle.

Vierailija
10/21 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Worker Kuopio hakee viittä henkilöä projektiin. No kun ilmoitat halukkuutesi kaikki paikat on jo menneet ja kerrotaan että tämä olisikin ollut liian helppoa hommaa sinulle.

No silti ilmoitus kelluu viikosta toiseen ja päivämäärät vain vaihtuu. En usko että tuota paikkaa on edes olemassa.

Hakijoita saadaan listoille, ja voidaan sitten kysellä jos jotain työtä sattuukin olemaan..

Vierailija
11/21 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baronaan olen ollut tyytyväinen. Vuokratyö sopii nykyiseen elämäntilanteeseen. Minun ei tarvitse sitoutua liikaa eikä työnantajankaan. Joustaa molempiin suuntiin.

Vierailija
12/21 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barona ihan jatkuvaa palkkakuittien tarkistelua ja aina näin päin että uupuu korvauksia..

Valtaosa ei osaa pitää itse kirjaa ja laske saataviaan niin eivät huomaa.

Työterveyspalvelut surullisen heikolla tasolla.

Ei niiden vuokrafirmojen kanssa kannata olla tekemisissä, palkkasi on heikompi, koska vuokrafirma vetää välistä..

Vierailija
13/21 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain eilen tiistaina workerin työpaikkaa. Keskiviikkona haastattelu ja torstaina alkaa työt.

Että ei ollenkaan paskempi juttu 😊

Vierailija
14/21 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Workerin toiminta hakee vertaistaan. Kyseltiin "pääsetkö heinäkuun lopussa, olisi tarjolla vaikka mitä.."

No en pääse. Näiden kyselijöiden veivaamista katselin puolisen vuotta.  Joka kerta kun lupaat lähteä ei kuitenkaan ole varma case.

Vierailija
15/21 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

workeria ei voi suositelle kenellekään.

Vierailija
16/21 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko turun workerista kokemuksia?

Vierailija
17/21 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä boostaa uusi ilmiö rekryfirmat. Esim. YesHR, joka hakee työntekijöitä kaikille aloille. Kuvio on seuraavanlainen: Henkilö käy työhaastattelussa. Siellä sovitaan, että soitetellaan kun töitä löytyy. Puhelinsoitto tuleekin hyvin yllättäen ja töitä tosiaan on. Palkan maksajana on YesHR, henkilö työskentelee toisella alihankkijalla, joka tekee kolmannelle (eli päämiehelle) töitä. Työsopimukseksi väitetty paperi on sellainen missä ei ole sovittu mistään työsopimukseen kuuluvasta asiasta. "Sopimus vuokratyösuhteessa noudatettavista ehdoista", eräänlaiset käyttäytymissäännöt, kuten tuntien kirjaus tuntinettiin. No hommahan olisi toiminut muuten, paitsi että kesken työnteon otettiin kulkulupa pois. Se oli kuulemma sovittu vain syyslomaan saakka, eli 9 päivää. Sellaista ei ollut sovittu työntekijän ja YesHR.n välillä, ehkä se sitten oli sovittu YesHR:n ja pääalihankkijan välille. No sitten vaan uudelleen työttömäksi työnhakijaksi. Nyt tuli vaan sellainen ongelma, että ei ollut työsopimusta, eikä muutenkaan TE-toimisto ymmärtänyt, että onko irtisanottu vai onko irtisanoutunut vai mitä on tapahtunut. Kenpä tietäisi sen mitä tässä tapahtui.

Vierailija
18/21 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Worker Finlandilla ollut töissä nyt 3 kesää. Työvaatteet,sopparit ja palkat tullut niin kuin kuuluu. Kuljetus puolella työskentelen

Vierailija
19/21 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae mieluummin suoraan niin saat parempaa palkkaa.

Vierailija
20/21 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Kokemusta monenlaista. Palkataan ja perutaan. Kun omat suostuukin helteellä töihin. Sama paikka auki viidellä firmalla, aika outoa.

Teet täysillä töitä ja valehtelija nappaa seuraavan työn. Sä et, kun et välitä valehtelijaa napata kiinni tonnin duunin takia. No siks, ku ite et tienaa tonnia vaan 309 olosuhteiden vuoksi.

Otetaan läjästä yksi myyvä ja loput jätetään listoille.

Noi firmat on mulla pelkkiä työkkärin täytä 4 paikkaa listoja, edes omia tietoja en viitsi täyttää, ellei ole työ johon haluan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme