Psykologi Jaakko, 28, kokeili kuukauden kolmivuorotyötä – yövuorojen rankkuus yllätti: "Arvostus on kasvanut"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/psykologi-jaakko-28-kokeili-kuukaud…
No shit Sherlock.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Oon tehnyt kolmivuorotyötä ja aamuvuorojen rankkuus yllätti, yövuorot on kivoja.
Varsinkin jos yörytmi jää päälle.
Olen itsekin tehnyt ja ei sopinut mulle, unirytmi täysin sekaisin ja verenpaineet taivaissa, nyt lääkärintodistus etten enää pysty kolmivuorotyöhön.
Tuokin on yksilöllistä. Tein aikoinaan 12 vuotta keskeytymätöntä kolmivuoroa ja minulle, sekä monille muille se sopi oikein hyvin. Sitten oli niitä työkavereita, joille se oli todella vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin tehnyt ja ei sopinut mulle, unirytmi täysin sekaisin ja verenpaineet taivaissa, nyt lääkärintodistus etten enää pysty kolmivuorotyöhön.
Haluaisin sellaisen todistuksen, joka kieltää aamuvuorot. Yövuorot ovat leppoisia ilta-/yövirkulle.
Vierailija kirjoitti:
Kaikille se tuon tekee. Pakko se on jatkaa jos meinaa töissä pysyä.
Parikymppisenä yövuorot vielä menetteli ja niitä pystyi tekemään vaikkapa 5 putkeen. Nykyisin kolme on ehdoton maksimi. Itse valvominen on helppoa, mutta päivällä nukkuminen ei. Yleensä nukun vain 3-4 h yövuoron jälkeen , joten kolmen yön jälkeen onkin mukavasti univelkaa kertynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin sellaisen todistuksen, joka kieltää aamuvuorot. Yövuorot ovat leppoisia ilta-/yövirkulle.
Mäkin haluan. Aamuvuoro on ainoa, johon joutuu lähtemään kesken nukkumisen univelkaisena.
Jäin vain ihmettelemään noita pitkiä vapaita yövuorojen jälkeen. Hoitoalalla se on max 2pv ja aamuvuoroon.
Vuorotyö on raskasta. Itse olen tehnyt pelkkää yövuoroa. Se on minulle ok. Jos pitäisi välillä tehdä muita vuoroja , menisi liian raskaaksi.
Poliitikoilla voisi olla joka vuosi pakollinen työelämään tutustumisjakso. 1kk.
Vierailija kirjoitti:
Jäin vain ihmettelemään noita pitkiä vapaita yövuorojen jälkeen. Hoitoalalla se on max 2pv ja aamuvuoroon.
Valtaosa teollisuuden tehtaista tekee 12h työpäiviä. 07:00-19:00, 07:00-19:00, 19:00-07:00, 19:00-07:00, vapaa.vapaa,vapaa,vapaa,vapaa,vapaa, 07:00-19:00 jne...
mies53v
Oon tehnyt kolmivuorotyötä ja aamuvuorojen rankkuus yllätti, yövuorot on kivoja.