Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkoti soitti hakemaan torstaina lapsen pois, kun oli nuhainen Olimme käyneet edellisellä viikolla koronatestissä, joka oli negatiivinen

Vierailija
06.03.2021 |

Mutta viikon vanha testitulos ei kuulemma riitä.
Olimme kaikki nuhaisia ja eristyksissä kotonamme näkemättä ketään, mutta sekään ei kääntänyt päiväkodin johtajan päätä. Nyt työt seisovat ( yrittäjäperhe) kun lapset riehuvat hyväkuntoisina mutta aavistuksen räkäisinä kotona.
Ei ole helpoksi tehty toimeentulo meillekään.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppoihin ei lapsia kannata raahata ja kavereiden kanssa tapaamiset ulkoilun merkeissä. En veisi omaa lasta nuhaisena hoitoon.

Vierailija
22/53 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuotiin "vähän nuhainen" lapsi taas vaihteeksi viime viikolla ja perjantaina kaikki 5 lähimmissä sängyissä päikkäreitä nukkunutta oli kipeinä. Samoin minä itse. Taas.

Se nuha voi toiselle lapselle olla kunnon flunssa, kun se pääsee leviämään, ja aikuiselle tietenkin myös. Lisäksi tämän "vähän nuhaisen" vuoksi kuusi muuta ihmistä joutui koronatestiin.

T: vaka-ope

Yhteiskunnallehan yksi testi maksaa 200 euroa. Myös testausajoista on paikoin pulaa. Lisäksi tuosta tulee poissoloja töistä moneen kotiin. Ja firmat ja yhteiskunta maksaa taas poissaoloista.

Eli tosi järkevää tuhlausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita, tunnollisia yrittäjiä ajatellen olisi hyvä, jos ap:n firma joutuisi konkurssiin. En ole pahantahoitnen, mutta niillä muillakin päiväkodissa olevilla lapsilla on yksityisyrittäjiä vanhempina, heillä on vanhempina työntekijöitä, jotka ovat yrityksissä töissä jne.

Vierailija
24/53 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää, että "vähän nuhaista" lasta ei tällä hetkellä ihanteellisesti viedä hoitoon myöskään tuore koronatesti taskussa?

Nimittäin jos hän tartuttaa sen tavallisenkin nuhansa eteenpäin, sen seurauksena joutuu testiin ja kotilomalle helposti kymmeniä muita ihmisiä!

Tätä meidän perheessä on noudatettu. Lapseni on ollut kotona 100% oireettomuuteen asti, vaikka testistä olisikin tullut jo negatiivinen. Haluamme olla vastuullisia kansalaisia.

Onneksi moni muukin tuntuu tekevän samoin - lasten sairastelu kyseisessä päiväkotiryhmässä on viimeisen vuoden aikana ollut ehkä 20% normaalimäärästä.

Vierailija
25/53 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä juurikin ollaan karanteenissa vietetty hiihtoloma koko meidän päikkyryhmä, kun eräällä ryhmän lapsista korona. Että pitäkää ne vähänkin nuhaset lapsenne kotona!! Ja ap:n halu tuoda lapsensa hoitoon viikon vanhan negatiivisen testituloksen kanssa 🤦‍♀️🤬

Vierailija
26/53 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille tuotiin "vähän nuhainen" lapsi taas vaihteeksi viime viikolla ja perjantaina kaikki 5 lähimmissä sängyissä päikkäreitä nukkunutta oli kipeinä. Samoin minä itse. Taas.

Se nuha voi toiselle lapselle olla kunnon flunssa, kun se pääsee leviämään, ja aikuiselle tietenkin myös. Lisäksi tämän "vähän nuhaisen" vuoksi kuusi muuta ihmistä joutui koronatestiin.

Ja minä äitinä olen joutunut käymään jo 6 koronatestissä viimeisen puolen vuoden aikana, koska lapseni aloitti silloin päiväkodin ja kaikki taudit tarttuvat häneltä minulle. Sitä ennen pysyttiin terveinä. Päiväkodit ovat kyllä pahimpia tautipesiä jopa näin korona-aikaan. Olen oikeasti varmaan 40% työpäivistä sairaana tai sairaan lapsen kanssa kotona odottaen omaa sairastumistani. Nyt olen varaamassa 7. aikaa testiin...

Vastustuskyvyssäsi on jotain pahasti pielessä. Kyllä minunkin lapseni aikoinaan sai joka talvi kertaalleen päiväkotinuhan, mutta ei se meihin muihin tarttunut, kuten ei oksennustauditkaan tai ripulit. Alapa ottaa vitamiinilisää ja syödä terveellisemmin, ehkä se auttaisi.

Vierailija
27/53 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten kun se testi otetaan lasten pyllystä?

Siinä vaiheessa kaikki vanhemmat ottaa ennemmin sen rokotteen lapselle kuin että viikon välein testattaisiin koronaa pyllystä.

Vierailija
28/53 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten kun se testi otetaan lasten pyllystä?

Siinä vaiheessa kaikki vanhemmat ottaa ennemmin sen rokotteen lapselle kuin että viikon välein testattaisiin koronaa pyllystä.

Minä antaisin kyllä sorkkia ryppyreikääni, mutta nenään 20cm pitkällä tikulla sorkkiminen on mahdoton ajatus.

Vierailija
29/53 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsi oli viime vuonna 23 kertaa koronatestissä. Lähipiirissä tai päiväkodissa ei ollut sairastuneita, mutta säännöt on säännöt.

Eihän tässä ole mitään järkeä!

Vierailija
30/53 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan meidän työpaikalta päiväkodista? Juuri ”tappelin” yhden vanhemman kanssa samasta asiasta ja hän uhkasi ottaa yhteyttä päiväkodin johtajaan.

😂

Joo. Johtajahan tietysti heti käveli ripittämään meidät työntekijät. Not. Tuli meille avautumaan kyllä miten vaikeaa se joillekin itsekkäille on tajuta että nyt mennään näin.

Vierailija
31/53 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi löytyvän lastenhoitaja näihin aikoihin. Opiskelijoilla on pulaa töistä. Maski naamaan ja pihalle lasten kanssa.

Kuka antaa lapsensa tuntemattomalle 10 tunnin eli työpäivän ajaksi?

Tuntemattomia ne on ne päikyn täditkin. Kannattaa tutustua naapuruston teineihin (13 - 15 v) niin tietää keltä apua saa kun kasvavat hieman isommiksi.

Vierailija
32/53 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ihmetellään kun siirrytään leviämisvaiheeseen...

Vierailija
33/53 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nenätesti on väärä negatiivinen 60% kerroista

-lapsilla ja nuorilla se on erityisen epäluotettava, eikä paljasta tartuntaa

-viikon vanha testi on auttamatta vanhentunut

-oireisena pitää pysyä kotona muutenkin

-olette saaneet jostain flunssankin, joten yhtä lailla olette voineet saada sieltä koronankin, molemmat ovat viruksia ja tarttuvat lähikontaktissa.

Isolla osalla lapsista oireena on se, että ei ole oireita, joten oireeton lapsi on vaarallisin ja pitää käyttää testissä 3 vrk välein.

Vierailija
34/53 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-olette saaneet jostain flunssankin, joten yhtä lailla olette voineet saada sieltä koronankin, molemmat ovat viruksia ja tarttuvat lähikontaktissa.

Isolla osalla lapsista oireena on se, että ei ole oireita, joten oireeton lapsi on vaarallisin ja pitää käyttää testissä 3 vrk välein.

Ajatteles että viime keväänä, lähes vuosi sitten, minä olin niin kipeä että en jaksanut mitään. Oli yskää, nuhaa ja kuumetta. Keuhkot jopa kuvattiin, mutta koronatestiin en päässyt pyynnöstä huolimatta koska en ollut oleillut ulkomailla kaksi viikkoa takaperin.

Vierailija
35/53 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletkohan meidän työpaikalta päiväkodista? Juuri ”tappelin” yhden vanhemman kanssa samasta asiasta ja hän uhkasi ottaa yhteyttä päiväkodin johtajaan.

😂

Joo. Johtajahan tietysti heti käveli ripittämään meidät työntekijät. Not. Tuli meille avautumaan kyllä miten vaikeaa se joillekin itsekkäille on tajuta että nyt mennään näin.

Nyt mennään näin eli lapset käy testissä 2 kertaa viikossa, koska päiväkoti sitä edellyttää. Testin hinta oli muistaakseni yli 100 e, joten 2-lapsinen perhe käyttää koronatestejä kuukaudessa yli 1500 euron arvosta. Yhteiskunnan kannattaisi tuolla rahalla palkata perheisiin lastenhoitajia.

Vierailija
36/53 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapsella oli tuore koronatestitulos ja allerginen nuha, yllättäen päiväkoti välitti vanhemmille tietoa, että hoidossa on ollut koronaan sairastunut lapsi, joka tautia levitti. Siksi piti taas kerran mennä testeihin, vaikka tiedettiin, että koronaa ei ole! Mutta luulivat, että lapset joutuu kotona odottamaan testituloksia, ne tulikin päivässä! Kaikki koronattomia. Meidän lapsi joutui siten 5 vrk välein koronatestiin, koska päiväkodille ei se tuore testitulos riittänyt ja heidän mukaansa tämä lapsi koronaa levitti.

Eihän tästä saa mitään selvää. Väitätkö että päiväkodista kerrottiin kaikille muille teidän lapsen olevan tartuttaja? Paskapuhetta.

Vierailija
37/53 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatteles että viime keväänä, lähes vuosi sitten, minä olin niin kipeä että en jaksanut mitään. Oli yskää, nuhaa ja kuumetta. Keuhkot jopa kuvattiin, mutta koronatestiin en päässyt pyynnöstä huolimatta koska en ollut oleillut ulkomailla kaksi viikkoa takaperin.

Viime keväänä koronatesti oli ylellisyyttä ja sen sai vain harvat, nyt testiin ajellaan autoletkassa ja sen saa kaikki. Meillä lapset moikkaa jo tottuneesti tuttuja hoitajia.

Vierailija
38/53 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas päiväkoti ei soittanut hakemaan kotiin nuhaista lasta. Vietiin itse testiin seuraavana päivänä. Positiivinen ja koko ryhmä karanteeniin. Siinä peruuntu useampi hiihtolomareissu Lappiin.

Vierailija
39/53 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapsella oli tuore koronatestitulos ja allerginen nuha, yllättäen päiväkoti välitti vanhemmille tietoa, että hoidossa on ollut koronaan sairastunut lapsi, joka tautia levitti. Siksi piti taas kerran mennä testeihin, vaikka tiedettiin, että koronaa ei ole! Mutta luulivat, että lapset joutuu kotona odottamaan testituloksia, ne tulikin päivässä! Kaikki koronattomia. Meidän lapsi joutui siten 5 vrk välein koronatestiin, koska päiväkodille ei se tuore testitulos riittänyt ja heidän mukaansa tämä lapsi koronaa levitti.

Eihän tästä saa mitään selvää. Väitätkö että päiväkodista kerrottiin kaikille muille teidän lapsen olevan tartuttaja? Paskapuhetta.

Ei, siellä kerrottiin aivastelevan lapsen tuoneen päiväkotiin koronan, joten kaikki pitää testata.

Vierailija
40/53 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla vuotaa nenät talvisin koko ajan! En todellakaan suostuisi joka niiskaisusta viemään korontestiin, etenkin kun se on  niin hirveä lapselle!

Onneksi oma on vasta 2 v ja kotihoidossa...