Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten työkkärin kanssa?

Vierailija
06.03.2021 |

Mun työt loppuu tämän kuun lopussa. En saa nukutuksi kun niin väsynyt, oksennan usein ennen töihin lähtöä. Sairaslomia on ollut paljon, onneksi työlekuri on ymmärtäväinen ja sanoi, että voi kirjoittaa loppuajaksi sairaslomaa jos niin tahdon. Yritän kuitenkin vielä kun en halua jättää työkavereita pulaan, työni jatkaja ehtii korkeintaan kuukauden viimeiselle viikolle.

Olen tehnyt pätkätöitä, joten työkkärin kirjoilla olen kokoajan. Olen päättänyt vaihtaa alaa, en jaksa enää näitä töitä. En halua nyt kertoa työkkäriin vielä alan vaihdosta, sieltä soittaa usein yksi kääkkä joka ei todellakaan ymmärrä, että jätän hyvin työllistävän alan (juu, hoitoala). Pistää heti karenssiin. Eli pitäiskö nyt ottaa itsensä pois niiden listoilta? Vai voiko laittaa itsensä tauolle? Enole vähäänaikaan käynyt omilla sivuilla, mistä sieltä se löytyy?

Sori jos on sekavaa, väsyttää...

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö. No jos karenssi tulee niin työkkäristä et rahaa saa ainakaan työttömyysetuutta

Vierailija
2/25 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäriin voi kirjautua sisään henkilöasiakkaana (sivun oikea yläkulma muistaakseni) ja sit ku on kirjautunut niin siellä etusivuilta jostain löytyy omat tiedot

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea ei välttämättä saa jos ei oo työkkärin listoilla koska ensin ku voidaan myöntää toimeentulotukea on selvitettävä mahdollisuus työttömyysetuuteen

Vierailija
4/25 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööö. No jos karenssi tulee niin työkkäristä et rahaa saa ainakaan työttömyysetuutta

työkkäristä ei saa työttömysetuutta

Vierailija
5/25 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat pois työllistävältä alalta sun pitää se itse rahoittaa. Tai sitten hankit sellaisen lääkärinlausunnon että olet pysyvästi työkyvytön hoitoalalla työskentelyyn.

Vierailija
6/25 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse rahaa, pidän taukoa korkeintaan kuukauden tai kaksi. Kysyn vain miten irtautua työkkäristä tuoksi ajaksi. Pitääkö irtautua kokonaan ja ilmoittautua uudestaan vai voiko olla vähän aikaa pois listoilta.

ap

Vierailija
7/25 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lääkäriltä todistus että irtisanoudut terveydellisistä syistä. Laita se selvityksen liitteeksi, saattaa säästää karenssilta.

Mutta niinkuin yllä mainitaan, tuskin saat toimeentulotukea jos et ole rekisteröitynyt työttömäksi työnhakijaksi.

Vierailija
8/25 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarvitse rahaa, pidän taukoa korkeintaan kuukauden tai kaksi. Kysyn vain miten irtautua työkkäristä tuoksi ajaksi. Pitääkö irtautua kokonaan ja ilmoittautua uudestaan vai voiko olla vähän aikaa pois listoilta.

ap

Voit päättää työnhaun omilla sivuilla ihan milloin haluat. Sitten pitää uudestaan ilmoittautua työnhakijaksi, kun haluat työttömyysetuutta. Varaudu siihen, että siellä kysytään sitten oletko yhä töissä, tai miksi edellinen työsuhde päättyi. Jos irtisanouduit, siitä tehdään selvityspyyntö. Laita sen selvityksen liitteeksi lääkärintodistus jos sellainen on. Karenssia tulee noin 3kk jos on tullakseen.

Ja aina voi soittaa henkilöasiakkaan puhelinpalveluun ja kysyä neuvoa.

T. Entinen työkkärin täti

Vierailija
9/25 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kertoa työkkäriin siitä, että olet hakenut kouluun. Eikä oikeasti kannatakaan kertoa. Sillä v*lun määrällä ei ole mitään rajaa, jos työkkärin "täti" saa tietää, että suunnittelet tekeväsi omatoimisesti jotain, millä kehität itseäsi ja osaamistasi. Vasta sitten käyt merkkaamassa omiin tietoihisi sen opintojen aloittamisen, kun olet ottanut opiskelupaikan vastaan ja tiedät, minä päivänä opinnot alkavat.

Nythän on just yhteishaut päällä. Eli hakemusta vetämään vaan. Ja tsemppiä.

Se, että opiskelet uuden ammatin, ei poista sinulta sitä jo olemassa olevaa ammattia.

Vierailija
10/25 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit jättää työnhaun voimaan ja ilmoittautua työvoiman ulkopuolelle. Raha-asiat pitää tosin sitten järjestää tänä aikana jotenkin muuten kuten tossa ylläkin jo mainittiin. T. työkkärin täti

Vierailija
11/25 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletko varma, että olet työkkärin piirissä? Monet siirtyivät kuun vaihteessa kuntatyökokeilun piiriin.

Vierailija
12/25 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoin, en tarvitse rahaa. En hae työttömyysetuutta tälle tauon ajalle kun mietin mitä teen tulevaisuudessa ja kerään voimia (henkisesti että fyysisesti), eli kuukauden tai kaksi. En ole ikinä hakenut toimeentulotukea, enkä varmaan haekaan. Eli rahoitus on kunnossa kun olen ollut töissä jatkuvasti enkä ole muuta sitten jaksanutkaan.

ap

Vierailija
13/25 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oletko varma, että olet työkkärin piirissä? Monet siirtyivät kuun vaihteessa kuntatyökokeilun piiriin.

Töitä tehnyt ei joudu sinne. Itse olen osa-aikatyöläinen ja samalla työkkärissä kirjoilla.

Vierailija
14/25 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin, en tarvitse rahaa. En hae työttömyysetuutta tälle tauon ajalle kun mietin mitä teen tulevaisuudessa ja kerään voimia (henkisesti että fyysisesti), eli kuukauden tai kaksi. En ole ikinä hakenut toimeentulotukea, enkä varmaan haekaan. Eli rahoitus on kunnossa kun olen ollut töissä jatkuvasti enkä ole muuta sitten jaksanutkaan.

ap

Niin ja työsopimus on määräaikainen, eli työt loppuu kuun lopussa, kuten alussa kirjoitin.

Vierailija
15/25 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

TyöttömyysETUUTTA ei ole olemassa. On työttömyysTUKI.

Tämä tiedoksi varsinkin tälle "työkkärintädille" joka täällä vastailee. Kannattaisko vähän perehtyä asioihin, joita siellä töissä tekee? Kuvaa oikein hyvin viranomaisten tasoa Suomessa.

Vierailija
16/25 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä tehnyt ei joudu sinne. Itse olen osa-aikatyöläinen ja samalla työkkärissä kirjoilla.

Kyllä saattaa joutua esim. jos on alle 30v tai jos työssäoloehto ei täyty.

Vierailija
17/25 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssin voi kiertää jos menee tai laitetaan aktivointiin.

Vierailija
18/25 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TyöttömyysETUUTTA ei ole olemassa. On työttömyysTUKI.

Tämä tiedoksi varsinkin tälle "työkkärintädille" joka täällä vastailee. Kannattaisko vähän perehtyä asioihin, joita siellä töissä tekee? Kuvaa oikein hyvin viranomaisten tasoa Suomessa.

Kyllä kutsutaan työttömyysetuudeksi, ihan googlella tämä asia selviää

https://www.te-palvelut.fi/te/fi/tyonhakijalle/jos_jaat_tyottomaksi/tyo…

Vierailija
19/25 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei $hit mitä vastauksia, eikö porukka osaa lukea xD xD

Vierailija
20/25 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä potkut. Sitten haastatteluissa kerrot ongelmista etteivät palkkaa. Toiminee vähän aikaa, koska ansiosidonnainen. Sitten iskee orjatyöt jollet ole eläkettä ehtinyt järkätä.