Mies ei tee aloitteita ja on sitten puutteen takia kiukkuinen kuin karhu
Mitä järkeä? Pitääkö seksikin tuoda kuin manulle illallinen, itse ei voi olla aloitteellinen?
Kommentit (50)
AP alapeukuttanut kaikki ei-mieleiset vastaukset ja yläpeukuttanut omat viestinsä. Eih.
Mulla oli tuollainen vaihe miehen kanssa. Oli vähän mököttävä, ei enää tehnyt aloitteita, totesi että minun kuuluisi olla aktiivisempi yms. Seksi aiheena muuttui vähän kireäksi ja kummallakaan ei tainnut olla kivaa.
Mun aloitteet mies kuitenkin aina torppasi, joten asia oli hämmentävä. Lopulta kävi ilmi, että hänellä halut olivat ylipäänsä poissa, ilmeisesti kovan ja pitkäkestoisen työstressin takia. Se haluttomuus ahdisti häntä itseään, muttei osannut tunnistaa näitä tunteita, vaan ulkoisti ne minuun. Että vaimo on tylsä ja lahna ja jotain, ja siksi ei kiinnosta. Ja sitten kun tein niitä aloitteita niin sekin ahdisti häntä, kun kuitenkaan hän ei innostunut ja stressi ei helpottanut.
Tää lähti aukeamaan vain ajan ja elämänmuutosten kautta. Mies vaihtoi työtä kahdesti ennenkuin löysi jotain itselleen paremmin sopivaa. Nyt on seksiä, mutta edelleen minusta tuntuu että omat aloitteeni aiheuttaa hänessä jotain paineistumista... jos on rennommassa mielentilassa niin tykkää kyllä enemmän.
Pointti ehkä, että ihmiset ei aina itsekään tiedä mitä haluaa ja missä mättää ja sitten se paha olo purkautuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän haluaisi tuntea itsensä halutuksi. Näetkö sinä vaivaa, jotta tämä toteutuisi? Koska uskon, että sinä haluaisit sitä myös, siis tuntea itsesi halutuksi. Ja turhautuisit, jos et saisi tuntea.
Mutta en kiukuttelisi siitä että toinen ei tee aloitteita, jos siis itse olisin se enemmän seksiä haluava.
Minusta kiukkuinen saa olla vain jos toinen pihtaa (koko ajan).
Koetko olevasi siinä asemassa, että voit sanella, millä tavalla miehelläsi on oikeus reagoida?
Asian voi mielestäni todeta yleisesti. 😉
Minun mielestäni taas ei.
Toivon, että välität miehestäsi niin paljon, että ymmärrät, että kiukustuminen on oire suuresta pinnan alla kytevästä ongelmasta, joka kaihertaa häntä pahasti. Yritä nähdä sen reaktion ohi ja ymmärtää.
Sen sijaan, että provosoidut hänen reaktiostaan, kehottaisin avoimeen kommunikaatioon. Nosta kissa pöydälle miehesi kanssa. Aloita vaikkapa kysymällä: "rakas, saanko minä sinut tuntemaan itsesi halutuksi?"
En usko, että tällä palstalla asian yksiksesi puiminen auttaa. En usko, että siitä tulee sinulle edes parempi mieli.
En halua parempaa mieltä, haluan vain ymmärtää.
Miehen kanssa ei todellakaan kannata puhua aiheesta nyt kun menee hyvin.
Otollisimman maaperän tuloksekkaalle keskustelulle voisi olettaa olevan juuri silloin, kun asiat ovat hyvin. Kun asiat eivät ole hyvin, tapahtuu hyvin herkästi provosoitumista puolin ja toisin, ja ihminen asettuu herkästi puolustuskannalle. Näkökanta kapenee, ja asioiden sijaan riitelevät ihmiset.
Lisäksi kommenttisi "nyt kun menee hyvin" tuntuu absurdilta, kun teit tämän aloituksen alle tunti sitten.
Niin, nyt seksin jälkeen menee taas hyvin. Mennyt jo pari päivää.
Silloin kun menee hyvin, sitä ei kannata pilata riitaherkillä puheenaiheilla.
Vaikuttaa siltä, että ette tule asiaa koskaan käsittelemään. Onnea valitsemallasi tiellä. Minä en jaksa tähän käyttää enempää aikaani.
Taas näitä tukahduttavia besserwissereitä.
Ei ap.Hyviä pointteja esitti mutta AP ei suostu näkemään edes mahdollisuutta siihen että voisi olla itse se joka korjaisi ongelman. Helppoahan se toki on odottaa muiden ratkaisevan omat ongelmat. Sillähän ne ongelmat ratkeaa että saa jengin peesaamaan keskustelupalstalla. Vai meinaako AP näyttää ketjun miehelle kun saa mieleisään vastauksia? Tule ihmeessä AP kertomaan miehen reaktio.
-15
Et näköjään edes yritä ymmärtää. Kunhan louskutat virtuaalisia leukoja.
Jättäkää ap:n henkilöön menevä arvostelu. Täällä kommentoi ja peukuttaa muutkin ihmiset.
Ongelma ei ole ap, vaan mies joka ei osaa puhua eikä toimia. Siihen pitää hakea ja saada apua, vaikka näin aluksi palstalla keskustellen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tuollainen vaihe miehen kanssa. Oli vähän mököttävä, ei enää tehnyt aloitteita, totesi että minun kuuluisi olla aktiivisempi yms. Seksi aiheena muuttui vähän kireäksi ja kummallakaan ei tainnut olla kivaa.
Mun aloitteet mies kuitenkin aina torppasi, joten asia oli hämmentävä. Lopulta kävi ilmi, että hänellä halut olivat ylipäänsä poissa, ilmeisesti kovan ja pitkäkestoisen työstressin takia. Se haluttomuus ahdisti häntä itseään, muttei osannut tunnistaa näitä tunteita, vaan ulkoisti ne minuun. Että vaimo on tylsä ja lahna ja jotain, ja siksi ei kiinnosta. Ja sitten kun tein niitä aloitteita niin sekin ahdisti häntä, kun kuitenkaan hän ei innostunut ja stressi ei helpottanut.
Tää lähti aukeamaan vain ajan ja elämänmuutosten kautta. Mies vaihtoi työtä kahdesti ennenkuin löysi jotain itselleen paremmin sopivaa. Nyt on seksiä, mutta edelleen minusta tuntuu että omat aloitteeni aiheuttaa hänessä jotain paineistumista... jos on rennommassa mielentilassa niin tykkää kyllä enemmän.
Pointti ehkä, että ihmiset ei aina itsekään tiedä mitä haluaa ja missä mättää ja sitten se paha olo purkautuu.
Tämä ei nyt mitenkään suorana vastauksena lainatulle, mutta tuo nyt sai mieleen joitakin havaintoja ihan omasta itsestäni. Joku ehkä siitä jotakin voi tunnistaa omassa suhteessaan, tai sitten ei.
Iän myötä (olen 50+) alkaa huomata, että miehen(kin) kiihottuminen alkaa olla yhä enemmän kiinni pään sisällä tapahtuvasta kuin fyysisestä kosketuksesta. Stressi, väsymys tai muut kuormitukset voimistavat tätä vaan entisestään. Enää ei syttyminen siis aina tapahdukaan ihan vaan niin, että kun vaimo ottaa kalusta kiinni, niin se on nollasta sataan ihan hetkessä. Ei vaikka ennen olisi ollut, ei vaikka vieläkin haluaisi haluta samalla tavalla. Mieli pitää saada syttymään ja oikeaan tunnelmaan ensin, tavalla tai toisella. Meillä vaimo ei oikein mistään vihjailuista tai tunnelman virittelystä välitä, joten se on enemmän sitten sitä, että aktivoin itse itseäni sopivalla fantasioinnilla.
Kolmas vaihtoehto (ja kaikesta päätellen melkoisen suosittu) olisi vain pitää aina sen verran taukoa, että alkaa väkisinkin haluttaa. Mulla vaan on tästä vähän sellainen ”pelko”, että kroppa tottuu sellaiseen liian hyvin ja tauot pitenee pitenemistään, ja sitä en todellakaan halua.
Mutta yhteenvetona, pointtini siis on se, että miehenkään halu ei aina ole niin yksinkertainen asia, että se syttyy sillä että valot sammutetaan makkarista ja käydään käsiksi.
Vierailija kirjoitti:
Musta vähän vaikuttelis että siihen miehen kiukkuun vois olla muitakin syitä... 🙄 Jaiks.
Ai mitä? Vai onko täällä taas joku "kiusaajat vauhdissa jälleen" -aamu?
Vierailija kirjoitti:
AP alapeukuttanut kaikki ei-mieleiset vastaukset ja yläpeukuttanut omat viestinsä. Eih.
No en todellakaan ole. Sinä taidat olla se tyyppi, joka joku aika sitten avautui tuolla av:lla, että saa nautintoa siitä kun yrittää vain pahoittaa toisten mieliä keskusteluissa. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Varmaan on kyllästynyt olemaan aina se aloitteellinen osapuoli ja kaipaisi sultakin välillä niitä aloitteita?
En pysty tekemään aloitteita jos mies on koko ajan kiukkupussi. Ainakaan mitään sellaista aloitetta, jonka hän kelpuuttaisi. Jos harrastan seksiä silloin kun en halua, miehen kosketus saa aikaan käsittämättömiä kutinakohtauksia ja sätkin ja säpsähtelen hallitsemattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta vähän vaikuttelis että siihen miehen kiukkuun vois olla muitakin syitä... 🙄 Jaiks.
Mietin samaa. Ei käy kateeksi AP:n miestä.
-15
Sinäkään et varmaan osaa kertoa, mitä väärää olen tehnyt tai sanonut?
Paljon voi päätellä siitä, että nää kiusaajat on järjestään väärässä kaikessa eivätkä koskaan pysty perustelemaan mitään sanomisiaan. Hyvin on heikkoa keskustelun taso ja itse keskustelijakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan ole. Sinä taidat olla se tyyppi, joka joku aika sitten avautui tuolla av:lla, että saa nautintoa siitä kun yrittää vain pahoittaa toisten mieliä keskusteluissa. 🤣
Alkaa rasittaa nämä, joilla on hiekkaa genitaaleissa. Mistään ei saa keskustella eikä kenelläkään saa olla kivaa.
Silti ne pyörii täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan on kyllästynyt olemaan aina se aloitteellinen osapuoli ja kaipaisi sultakin välillä niitä aloitteita?
Entä jos nainen on se ainoa aloitteentekijä?
Tarkoitatko yleisesti vai tässä tapauksessa?
AP:n viesteistä käy ilmi että mies on ollut aloitteellinen ennen.
-15 (+muut)
Itse asiassa ap on ollut se aloitteellisempi osapuoli ennen, ja sehän miestä nyt kiukuttaa kun en enää ole. Alkuhuuma menee ohi joskus ja sitten joutuu tekemään aloitteita ehkä molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei nyt mitenkään suorana vastauksena lainatulle, mutta tuo nyt sai mieleen joitakin havaintoja ihan omasta itsestäni. Joku ehkä siitä jotakin voi tunnistaa omassa suhteessaan, tai sitten ei.
Iän myötä (olen 50+) alkaa huomata, että miehen(kin) kiihottuminen alkaa olla yhä enemmän kiinni pään sisällä tapahtuvasta kuin fyysisestä kosketuksesta. Stressi, väsymys tai muut kuormitukset voimistavat tätä vaan entisestään. Enää ei syttyminen siis aina tapahdukaan ihan vaan niin, että kun vaimo ottaa kalusta kiinni, niin se on nollasta sataan ihan hetkessä. Ei vaikka ennen olisi ollut, ei vaikka vieläkin haluaisi haluta samalla tavalla. Mieli pitää saada syttymään ja oikeaan tunnelmaan ensin, tavalla tai toisella. Meillä vaimo ei oikein mistään vihjailuista tai tunnelman virittelystä välitä, joten se on enemmän sitten sitä, että aktivoin itse itseäni sopivalla fantasioinnilla.
Kolmas vaihtoehto (ja kaikesta päätellen melkoisen suosittu) olisi vain pitää aina sen verran taukoa, että alkaa väkisinkin haluttaa. Mulla vaan on tästä vähän sellainen ”pelko”, että kroppa tottuu sellaiseen liian hyvin ja tauot pitenee pitenemistään, ja sitä en todellakaan halua.
Mutta yhteenvetona, pointtini siis on se, että miehenkään halu ei aina ole niin yksinkertainen asia, että se syttyy sillä että valot sammutetaan makkarista ja käydään käsiksi.
Tähän voisin lisätä vanhempana setänä, että itsellä alkoi kuuden kympin jälkeen vasta tulemaan samanaista ongelmaa. Ongelma ei ollut siitä kiinni, etteikö olisi haluttanut ja panettanut, vaan siitä milloin ja mihin vuorokauden aikaan panetti. Meillä vaimo tehnyt aloitteet viimeisen parinkymmenen vuoden aikana enimmäkseen. Syystä, että on saanut itse valita milloin haluaa omien halujen mukaan, sekä myös fyysisten seikkojen, vatsantoimintojen, työ, jne. Tästä ollut hyvänä seikkana se, että vaimon on aina ollut halukas ja saanut myös orgasmeja. Huonompana seikkana taasen se, että on pitänyt olla aina valmis kuin partiolainen vaimon halujen mukaan, eikä kenties silloin kun itseä panettanut eniten. No kuuden kympin jälkeen alkoi tulemaan vastaan sitten sellaisia, ettei kalu aina jaksanutkaan seistä suuseksisession jälkeen, kun piti alkaa naimaan. Muutama kerta kun naiminen meni reisille, alkoi ahistamaan ja tuli pelko persiisiin, että seisooko. Ratkaisin asian käymällä lekurissa ja hain 50mg Sildenafilia. Nykyisin vaimo ilmoittaa etukäteen tai alkuillasta, että otapa nappisi, kun haluaa seksiä. Puolikkaalla saanu varmistuksen, että seisoo silloin kun pitääkin. Toki mielummin haluaisin spontaania seksiä kun tekisi eniten mieli, muttei se ole meillä onnistunut ennenkään, saati pikaseksi. Olen sen verran hyvin varutettu, että vaimo pitää saada ensi vastaanottavaiseksi ennen naintia, eli aina pitkän kaavan kautta ja silloin kun vaimon halut on korkealla. Joten enemmän seksiä saadakseni on pitänyt houkutella vaimolle useimmin haluja, siis ennen sänkyyn menoa. :))
Joten jos mies pelkää, niin kannattaisi hakea nappeja, jottei ressaa enää seisokin takia. Puhuminen asioita kannattaa aina. Vaimokin ensi vierasti pilleriä, mutta sanoin, että on ihan sama, kun hän käyttää estrogeenipuikkoja ja liukkaria. Molemmat helpottaa naimista, ihan niinkuin sininenkin miehillä. Ei ole haluista kiinni vaan kyvystä.
M62
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa. Ei käy kateeksi AP:n miestä.
-15
Sinäkään et varmaan osaa kertoa, mitä väärää olen tehnyt tai sanonut?
Paljon voi päätellä siitä, että nää kiusaajat on järjestään väärässä kaikessa eivätkä koskaan pysty perustelemaan mitään sanomisiaan. Hyvin on heikkoa keskustelun taso ja itse keskustelijakin.
Huutelija häviää oitis, kun pyytää perusteluja ja oikeaa keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa rasittaa nämä, joilla on hiekkaa genitaaleissa. Mistään ei saa keskustella eikä kenelläkään saa olla kivaa.
Silti ne pyörii täällä.
Ai niinku ap? :D
Täytyy sanoa, että en ihmettele, ettei kys. mies tee aloitteita. En minäkään hänenä tekisi.
M43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti ne pyörii täällä.
No siinä on sinulla hyvä tapa viettää lauantaiaamuna,suoltaa paskaa niin paljon kuin keksit.
Ei anna hyvää kuvaa ihmiskunnasta se että kaikki ketjut kääntyvät lapselliseksi nimittelyksi ja riitelyksi ja paskanjauhannaksi.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että en ihmettele, ettei kys. mies tee aloitteita. En minäkään hänenä tekisi.
M43
No sun kanssa nyt ei kukaan terve nainen mitään haluaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti ne pyörii täällä.Ai niinku ap? :D
Joka teki aloituksen ja tuli tänne varta vasten?
Älä nyt viitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti ne pyörii täällä.No siinä on sinulla hyvä tapa viettää lauantaiaamuna,suoltaa paskaa niin paljon kuin keksit.
Ei anna hyvää kuvaa ihmiskunnasta se että kaikki ketjut kääntyvät lapselliseksi nimittelyksi ja riitelyksi ja paskanjauhannaksi.
Katsopa vähän, millaista tyyliä ja kieltä itse käytät.
Tarkoitatko yleisesti vai tässä tapauksessa?
AP:n viesteistä käy ilmi että mies on ollut aloitteellinen ennen.
-15 (+muut)